پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۱ / ۰۹:۴۹
کد مطلب: 14061
۰

یک میلیون و ۲۰۰ هزار شکوفه كلاس اولي فردا مدرسه مي روند

پدر و مادرها فردا با کلاس ‌اولی‌ها باشند یک میلیون و ۲۰۰ هزار شکوفه كلاس اولي فردا مدرسه مي روند
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال یک میلیون و ۲۰۰ هزار کلاس اولی خواهیم داشت، گفت: به والدین توصیه می‌کنیم که فردا با فرزندان کلاس اولی خود به مدرسه بروند.

فاطمه قربان، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه فردا مدارس کشور آماده استقبال از دانش‌آموزان کلاس اولی هستند، اظهار داشت: از خانواده‌ها می‌خواهیم که در روز اول مدرسه همراه فرزندانشان به خصوص کلاس اولی‌ها در مدرسه حضور یابند.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان کلاس اولی‌ برای نخستین بار است که وارد مدرسه می‌شوند و دیدن ارتباط خوب خانواده و مسئولان مدرسه، در جذب آنها به فضای مدرسه بسیار مهم است.

قربان با بیان اینکه والدین می‌توانند در روز شکوفه‌ها سر کلاس نیز حضور داشته باشند، افزود: استقبال گرم و پرشور مسئولان مدرسه از دانش‌آموز کلاس اولی باعث می‌شود که وی احساس اعتماد به فضای مدرسه داشته باشد و نگرانی از جدایی خانواده ایجاد نشود.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا دانش‌آموزان کلاس اولی می‌توانند در روز شکوفه‌ها با اسباب‌بازی به مدرسه بیایند؟» گفت: بهتر دانش‌آموزان بدون اسباب‌بازی به مدرسه بیایند تا در این روز با فضای رسمی مدرسه آشنا شوند.

آمادگی مدارس سراسر کشور برای بازگشایی
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اجرای تحول بنیادین از مهر در مدارس کشور گفت: تمام مدارس آماده بازگشایی هستند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: افرادی طی دو سال گذشته با اجرای طرح‌های تحولی آموزش و پرورش مخالفت می‌کردند چرا که می‌دانستند اگر این طرح‌ها اجرا شود، دیگر بازگشت‌ناپذیر خواهد بود.

وی ادامه داد: شاید دهه‌ها عبور کنیم و دیگر کسی نتواند این اقدامات را تغییر دهد زیرا تلاش شده است بر اساس مطالعات و کارشناسی شده باشد.

* تغییرات گذشته درباره ترمی کردن مدارس زیربنایی نبود

حاجی‌بابایی با اشاره به تغییراتی که در سال 73_72 در نظام آموزش و پرورش ایجاد شد، گفت: آن تغییر، تغییری زیربنایی نبود و به سمت ترمی کردن مدارس و ایجاد پنجره‌های باز حرکت کرد؛ و دیدید که در نهایت نیز ما آخرین میخ‌ها را به این تابوت زدیم و پیش‌دانشگاهی را سالی ـ واحدی کردیم.

وی افزود: آن زمان هم موافق ترمی کردن مدارس نبودیم و عنوان می‌کردیم که این اقدام برای آموزش و پرورش مناسب نیست.

* هیچ مشکلی برای آغاز سال تحصیلی نداریم

وزیر آموزش و پرورش به مخالفت‌هایی که برای اجرایی شدن ساختار جدید آموزش و پرورش وجود داشت، اشاره کرد و بیان داشت: برخی می‌گفتند تغییر ساختار انجام نشود زیرا نمی‌توانید اجرا کنید، اما می‌بینید که با عنایت خداوند و همکاری تمام فرهنگیان، این کار بزرگ تاریخ آموزش و پرورش شکل گرفت.

وی با تأکید بر اینکه هیچ مشکلی برای آغاز سال تحصیلی وجود ندارد، گفت: کتاب‌ها آماده شده و نیروی انسانی و فضا نیز تعریف شده است و هم‌اکنون آماده بازگشایی مدارس هستیم.

حاجی‌بابایی با تشکر از مسئولان آموزش و پرورش، مدیران کل، مدیران مناطق و تمام فرهنگیان اظهار داشت: در این مدت همه همراهانم را خیلی اذیت کردم و از مهر سال گذشته تا کنون بسیار تلاش کردند.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
قلب فقط کارش خونرسانی نیست؛ رزق و روزیتون رو هم میرسونه! خوش قلب باشید