پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۱ / ۰۹:۵۸
کد مطلب: 14062
۰

ارتباط بازیهای کامپیوتری با رانندگی‌

بازیهای کامپیوتری با رانندگی‌های ناسالم در ارتباط هستند نتایج یک تحقیق نشان داد گروهی از افرادی که در هنگام رانندگی به قوانین راهنمایی و رانندگی بی‌توجه هستند، از بازیهای کامپیوتری استفاده می‌کنند.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری هلث دی نیوز آمریکا، تحقیقات جدید حاکی است: نوجوانانی که از بازیهای ویدئویی که ترغیب کننده انجام کارهای خطرناک هستند، استفاده می‌کنند بیشتر از سایرین در هنگام رانندگی بی توجه هستند.

محققان گفتند: این نوجوانان بیشتر تصادف می‌کنند و مقررات را زیر پا می‌گذارند. بیشتر هم به رانندگی و استفاده از مشروبات الکلی تمایل نشان می‌دهند.

نتایج این تحقیقات اخیراً به صورت آن لاین در مجله Psychology of Popular Media Culture به چاپ رسید.

محققان در طول 4 سال، 4 مصاحبه تلفنی را با بیش از ۵ هزار نوجوان آمریکایی در این مورد ترتیب دادند.

محققان با توجه به جنسیت، سن، نژاد، درآمد خانوادگی، تحصیلات و والدین نوجوانان، سوالاتی را از آنها پرسیدند تا میزانی را که آنها به یاغیگری و شور و نشاط تمایل دارند ارزیابی کنند.

نیمی از این نوجوانان در اولین مصاحبه خود گفتند که این اجازه به آنها داده می‌شود تا از بازیهای بزرگسالان استفاده کنند. 32 درصد از این نوجوانان گفتند که Spider-Man 2 را بازی کرده‌اند در حالی که 12 درصد Manhunt و 58 درصد Grand Theft Auto III را بازی کرده بودند.

هیئت درجه بندی سرگرمی‌های نرم افزاری ، Spider-Man 2 را در گروه بازیهایی که نوجوانان می‌توانند انجام دهند قرار داده است در حالی که Manhunt و Grand Theft Auto III برای نوجوانان مناسب نیستند و برای بزرگسالان هستند.

نتایج این تحقیقات نشان داد: نوجوانانی که از بازیهایی استفاده کرده بودند که مناسب با سنشان نبود بیشتر به سمت هیجان و یاغیگیری تمایل نشان می‌دادند، بیشتر رانندگی‌های پرخطر، تصادف و تمایل به مصرف مشروبات الکلی، رانندگی یا حتی مصرف سیگار داشتند.

در هنگام مصاحبه سوم از 4 مصاحبه – وقتی که شرکت کنندگان تقریباً 16 ساله بودند- 21 درصد از آنها گفتند که پلیس به آنها ایست داده است، 14 درصد گزارش کردند که یک بار تصادف کرده‌اند و 25 درصد گفتند که رانندگی های ناسالم مثل سرعت غیرمجاز، رعایت نکردن فاصله، نادیده گرفتن چراغ قرمز یا نادیده گرفتن علامتهای ایست داشته‌اند.

اگر چه که این تحقیقات یک رابطه بین بازیهای ویدئویی و مصرف مشروبات الکلی را نشان داد اما یک رابطه علت و معلولی اثبات نشد.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند ، هر چه بیشتر اوج بگیری کوچکتر خواهی شد.