جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۱ / ۱۶:۲۳
کد مطلب: 14068
۰

همکلاسی‌های خیالی دانش‌آموزان + تصاویر

سال تحصیلی تا چند روز دیگر آغاز می‌شود و باز هم مسئولان برای وضعیت بازار لوازم‌التحریر و جولان تصاویر فرهنگ بیگانه هیچ اقدامی نکردند و امسال هم همکلاسی‌های خیالی دانش‌آموزان ما، همراهشان در مدرسه خواهند بود.
در آستانه سال تحصیلی جدید، بازار فروش لوازم‌التحریر بسیار داغ است؛ چرا که لوازم‌التحریر از آن دسته وسایلی است که نمی‌توان از خریدش چشم‌پوشی کرد.

در همین ایام فروشگاه‌ها، بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های مختلف در سطح کشور ایجاد می‌شود تا با ارائه تولیدات متنوع و ارزان‌تر، امکان خرید برای همگان فراهم شود.

یکی از این نمایشگاه‌ها در خیابان شهید بهشتی روبروی مصلی تهران قرار دارد که جمعیت زیادی از خانواده‌ها این روزها برای خرید به آنجا مراجعه می‌کنند؛ سری به این نمایشگاه زدیم تا ببینیم وضعیت لوازم‌التحریر دانش‌آموزان در آنجا چگونه است.   نکته جالب توجه در این نمایشگاه، تصاویر روی لوازم‌التحریر دانش‌آموزان بود که تنها از شخصیت‌های کارتون‌های خارجی بهره برده بود. مادر یک دانش‌آموز کلاس سوم دبستانی که فرزندش در حال انتخاب دفتر مشق است، می‌گوید: سراسر این نمایشگاه را گشتیم؛ اینجا دفترهای مشق دو نوع هستند؛ یعنی بسیار ساده یا دارای تصاویر شخصیت‌های کارتون‌های خارجی هستند.

وی می‌افزاید: فرزندم اصلا به دفترهای مشق ساده توجه نمی‌کند چرا که هیچ جذابیتی برایش ندارند و من نیز نمی‌توانم به او اجبار کنم.


مادر یک دانش‌آموز کلاس پنجمی هم بیان می‌کند: درباره دفتر مشق‌های ایرانی _ اسلامی مطالبی شنیده بودم اما هر چه در این نمایشگاه گشتیم، دفتری با این مشخصات پیدا نکردیم.

وی با گلایه از عدم هماهنگی بین آموزش و پرورش و بازار تولیدات لوازم‌التحریر کشور بیان می‌کند: مدرسه فرزندم عنوان کرده است که نباید دفترهای دارای عکس‌های کارتون‌های خارجی را تهیه کنیم اما بیشتر دفترهای مشقی که اینجا توزیع شده، با همین مشخصات است.
محمداسماعیل سعیدی، دبیراول کمیسیون اجتماعی مجلس به خبرنگار فارس می‌گوید: مشکل لوازم‌التحریر در کشور ما به بحث مهندسی فرهنگی بر می‌گردد زیرا ما در این بخش خلأ فرهنگی داریم.

وی با طرح این پرسش که «چرا دانش‌آموزان دنبال این تصاویر می‌روند؟»، بیان می‌کند: تصاویر روی لوازم‌التحریر دانش‌آموزان، با فرهنگ، اعتقادات و آداب و رسوم فرزندان ما همخوانی ندارد اما دانش‌آموزان به آنها علاقمند هستند و دلیل آن، این است که ما برنامه فرهنگی نداریم.




سعیدی با بیان اینکه در سطح کشورمان افراد برجسته بسیاری وجود دارند و می‌توان تصاویر این شخصیت‌ها بزرگ ایرانی اسلامی را روی دفتر مشق‌ها قرار داد، اضافه می‌کند: باید در خصوص توزیع لوازم‌التحریر نظارت هم صورت گیرد؛ به این معنی که باید همگام با فرهنگ‌سازی بر وضعیت بازار نیز نظارت شود تا هر کالایی امکان عرضه نداشته باشد.

وی می‌افزاید: متأسفانه دفتر مشق‌های به نرخ تعاونی هم آنقدر ساده است که دل دانش‌آموزان را می‌زند؛ این در حالی است که بچه‌ها نیاز به تنوع دارند و باید به فکر طراحی مناسب و جذاب برای آنها بود.

به گزارش فارس، سال تحصیلی تا چند روز دیگر آغاز می‌شود و باز هم مسئولان برای وضعیت بازار لوازم‌التحریر و جولان تصاویر فرهنگ بیگانه هیچ اقدامی نکردند و امسال هم همکلاسی‌های خیالی دانش‌آموزان ما، همراهشان در مدرسه خواهند بود.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
زندگی درس حساب است، خوبیها را جمع، بدیها را کم ، خوشی ها را ضرب و شادیها را تقسیم کنیم