سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۱ / ۱۴:۵۲
کد مطلب: 14475
۰

اعلام رتبه ایران در تولید علم نانوفناوری


دبیر ستاد توسعه فناوری نانو از رتبه نهم جهانی ایران در 9 ماهه اول سال 2012 در حوزه نانو خبر داد و گفت: تعداد ثبت اختراعات ایران در سال 2012 حدود 20 اختراع بوده است که 42 درصد کل ثبت اختراعات بین الملل در کشور را شامل می شود.


به گزارش مهر، دکتر سعید سرکار در مراسم افتتاح پنجمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو با اشاره به رشد علمی ایران در حوزه نانو، افزود: میزان تولید علمی ایران در سال 2011 با انتشار 3 هزار مقاله علمی رتبه 11 جهانی را کسب کرد.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو اظهار داشت: ایران در 9 ماهه اول سال 2012 با رتبه نهم جزء 10 کشور برتر در حوزه نانو قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این رتبه بندی جهانی نام ایران به ترتیب پس از کشورهای چین، آمریکا، آلمان، کره جنوبی، ژاپن، هند، فرانسه و انگلیس ثبت شده و پس از ایران کشورهایی چون اسپانیا، تایوان، ایتالیا، روسیه، کانادا و استرالیا قرار گرفته است.

سرکار تعداد اختراعات ثبت شده را از دیگر شاخص های پیشرفت ایران در حوزه فناوری نانو ذکر کرد و ادامه داد: تعداد ثبت بین المللی اختراعات در کشور 83 مورد و در سال 2012 حدود 20 اختراع ثبت شده است. با توجه به این آمار 42 درصد کل اختراعات ثبت شده کشور در حوزه فناوری نانو است.

وی با اشاره به کاربردی شدن فناوری نانو در صنایع خاطر نشان کرد: در حال حاضر این فناوری در صنایع نفت و انرژی، ساختمان، آب و محیط زیست، خودرو، داروسازی، کشاورزی و نساجی کاربردی شده است.


دبیر ستاد توسعه فناوری با اشاره به بخشهای پنجمین جشنواره نانو اضافه کرد: دراین دوره از جشنواره خانه نانویی که مشتمل بر رنگ عایق حرارتی، دستگاه تصفیه هوا، مبل و فرش ضد آب و لک و محصولات آنتی باکتریال و همچنین خودروی نانویی دارای پروانه رادیاتور، هواکش، باک، لوله سوخت، صندلی، آینه جلو و عقب، فیلتر هوا، رینگ، پیستون و کاتالیست اگزوز عرضه شده است تا کاربردهای فناوری نانو برای بازدید کننذگان تبیین شود.


سرکار با اشاره به رونمایی از 7 فناوری با حضور رئیس جمهور، ادامه داد: در روز شنبه از ساعت 16 تا 18 از 7 فناوری در حوزه نانو رونمایی خواهد شد.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
ز باغ رعيت، گر مَلك خورد سيبي / برآرند غلامان، درخت از بيخ