جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۱ / ۱۹:۴۶
کد مطلب: 14500
۰

احداث نخستین دانشکده فناوري‌هاي نوين محیط زیستی

تفاهم نامه همکاری سه جانبه بین شرکت فولاد مبارکه، سازمان حفاظت محیط زیست و استانداری اصفهان به منظور ایجاد نخستین دانشکده فن آوری‌های نوین محیط زیستی کشور به امضا رسید.


به گزارش ايسنا، ، در راستای تحقق اصل پنجاهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، منویات مقام معظم رهبری در زمینه حفظ محیط زیست و دستیابی به فناوری‌های نوین همچنین نیل به اهداف زیست محیطی و توسعه پایدار در سند چشم انداز 20 ساله کشور و به منظور تأسیس نخستين دانشکده فناوری‌های نوین محیط زیستی، تفاهم نامه همكاري بين دانشگاه محیط زیست وابسته به سازمان حفاظت محيط زيست، استانداری اصفهان و شركت‌ فولاد مباركه منعقد شد.

در مراسم مبادله تفاهم نامه همكاري ايجاد نخستين دانشكده فناوري‌هاي نوين محيط زيستي كشور، محمد جواد محمدي زاده، معاون رييس جمهور و رييس سازمان حفاظت محيط زيست گفت: ايران به دليل داشتن دانشگاه مستقل محيط زيست همواره از سوي كشورهاي ديگر مورد تحسين قرار مي‌گيرد، چراکه اولويت اول محيط زيست استفاده از فناوري‌هاي نوين است.

وي با اشاره به اينكه استان اصفهان پايه صنعتي كشور و داراي امكانات و دانشگاه‌هاي معتبري است، افزود: اصفهان ظرفيت‌هاي لازم براي ايجاد دانشكده محيط زيست را دارد و شرکت فولادمبارکه نيز با دارا بودن 1700 هکتار فضاي سبز به عنوان صنعت سبز محسوب مي‌شود و توانسته است خود را از ليست شرکت‌هاي آلاينده خارج کند، به همين دليل با ايجاد دانشكده فناوري نوين محيط زيست كشور در استان اصفهان و شرکت فولادمبارکه موافقت شد.

معاون رييس جمهور با بيان اينكه ايران اولين كشوري است که در آسيا داراي دانشگاه مستقل محيط زيست مي‌باشد، اظهاركرد: ايران به اين جمع بندي رسيده كه به دليل اهميت موضوع محيط زيست، دانشگاه مستقلي در حوزه محيط زيست داشته باشد که در همين راستا دانشگاه مستقل محيط زيست با حمايت‌هاي دولت تاسيس شد.

هم‌چنين محمدمسعود سميعي نژاد، مدير عامل شركت فولاد اصفهان گفت: تکمیل و تجهيز ساختمان برای ایجاد نخستين دانشکده فناوری‌های نوین محیط زیستی در مجاورت شرکت فولاد مبارکه موضوع اين تفاهم‌نامه است که با هدف ارتقای سطح دانش و مهارت‌های زیست محیطی و تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص مورد نیاز واحدهای محیط زیست مراکز صنعتی به منظور ایجاد زمینه‌های علمی و تخصصی لازم برای کنترل، پایش و حذف آلودگی‌های این مراکز و ارتقای سطح همکاری‌های دانشگاه و صنعت کشور در قالب ایجاد ارتباط علمی، آموزشی و پژوهشی دانشگاه محیط زیست و شرکت فولادمبارکه به امضاء رسيد.

وي تصريح کرد: فولاد مبارکه موظف است ضمن اخذ مصوبه مجمع عمومی یا هیئت مدیره شرکت، تمام اقدامات لازم را برای واگذاری قانونی و رسمی عرصه و اعیان موضوع این تفاهم نامه به نام دانشگاه و صرفا جهت تأسیس دانشکده فناوری‌های محیط زیست اصفهان به عمل آورد و نسبت به انتقال قطعی عرصه و اعیان به نام دولت جمهوری اسلامی ایران و با بهره برداری دانشگاه محیط زیست، اقدام نماید.

مدير عامل شركت فولاد اصفهان در ادامه افزود: با عنایت به آماده بودن بخشی از پروژه شامل سازه‌های بتونی مربوط به سالن تحقیقات، آزمایشگاه و فضاهای اداری و تأسیساتی موجود، مقرر گردیده مراحل تکمیل و تجهیز دانشکده فناوری‌های نوین محیط زیستی اصفهان با همكاري طرفين به گونه‌ای انجام پذیرد که امکان پذیرش دانشجو در سال تحصیلی جاري از سوی دانشگاه محیط زیست فراهم گردد. لذا در همين راستا در نظر است نخبگان برگزيده دانشكده فن آوري‌هاي نوين محيط زيستي در رشته‌هاي مرتبط با صنعت فولاد بورسيه تحصيلي دريافت نمايند.

گفتني است: اين دانشکده با زيربناي 31 هزار و 840 متر مربع و با وسعت 250 هزار مترمربع در کنار شرکت فولادمبارکه اصفهان احداث مي‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
برای کشتی های ساکن، موج های دریا تصمیم می گیرند!