شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۱ / ۲۰:۲۶
کد مطلب: 14503
۰
۱

اسامی دانشگاههای مجری دوره های پولی/ نحوه پذیرش دانشجو


شعبه شماره 2 دانشگاه‌ها و پردیس‌های دانشگاهی پولی به رغم انتقادها و مخالفت‌ها به سرعت در حال افزایش و توسعه است، این شعبه و پردیس‌ها با هزینه دانشجو اداره شده و بیشتر در مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشجو می پذیرد.


به گزارش هر، راه اندازی شعبه‌های شماره 2 و پردیس‌های دانشگاهی پولی طی دو سال گذشته با این توجیه که در گذشته بسیاری از جوانان به دلیل نبود امکان تحصیل در دانشگاه‌های داخل، به خارج از کشور مهاجرت کرده و علاوه بر تحصیل در دانشگاه‌ها و کالج‌های بسیار ضعیف، دچار مشکلات بسیاری می شدند، راه اندازی شده است.

شهریه این شعبه ها و پردیس ها متغییر است و به عناون مثال شهریه‌های تعیین شده برای مقطع کارشناسی ارشد در پردیس شماره 2 شهید بهشتی در گروه علوم انسانی شامل 22 میلیون و 400 هزار ریال شهریه ثابت، 2 میلیون و 280 هزار ریال شهریه متغییر و 4 میلیون و 560 هزار ریال شهریه پایان نامه و برای سایر دوره‌ها شهریه ثابت 28 میلیون ریال تعیین شده است.


شهریه تعیین شده برای کل دوره دکتری شعبه شماره 2 دانشگاه تهران برای دانشجویان گروه های علوم انسانی و علوم اجتماعی و رفتاری به صورت علی الحساب 45 میلیون تومان و برای گروه های علوم پایه و فنی و مهندسی، 55 میلیون تومان تعیین شده است.


به گزارش مهر، از جمله دانشگاه‌هایی که تا کنون اقدام به راه اندازی شعبه شماره 2 و یا پردیس دانشگاهی کرده‌اند می توان به دانشگاههای تهران، دانشگاه شهید چمران اهواز، خلیج فارس، سیستان و بلوچستان، کاشان، باهنر کرمان و شهید بهشتی اشاره کرد.


دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی و علم و صنعت نیز راه اندازی شعب پولی را در دستور کار خود قرار دارند.



نحوه پذیرش دانشجو در شعب پولی دانشگاهها


دانشگاه تهران: با راه اندازی شعبه شمار 2  اقدام به  پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد شهریه ای، از طریق آزمون زبان و مصاحبه کرده است و از جمله اولین دانشگاههایی بود که شعبه شماره 2 و پذیرش دانشجوی پولی را علنی کرد و اکنون درحال پذیرش دانشجوی دکتری شهریه ای در این شعبه است.

دانشگاه شهید بهشتی: به تازگی پردیس شماره 2  این دانشگاه را در تهران راه اندازی کرده ولی هنوز فضای فیزیکی دقیق آن مشخص نیست و به پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد شهریه ای از طریق بررسی سوابق تحصیلی، مصاحبه حضوری و در صورت نیاز برگزاری آزمون اختصاصی می پردازد.

دانشگاه شهید چمران اهواز: این دانشگاه برای پذیرش دانشجوی پولی، پردیس دانشگاهی شهید چمران اهواز را راه اندازی کرده و به پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد از طریق آزمون و بدون آزمون می پردازد، بدین صورت که اگر تعداد متقاضیان در هر رشته بیش از 20 نفر باشد برای پذیرش آنان آزمون برگزار می کند و درصورتی که تعداد متقاضیان کمتر از 20 نفر باشد از طریق مصاحبه دانشجو پذیرش می کند.

دانشگاه سیستان و بلوچستان: در پردیس شماره 2 زاهدان، اقدام به پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد پولی از طریق آزمون کرده و برنامه آتی این دانشگاه پذیرش دانشجوی دکتری پولی است.

دانشگاه باهنر کرمان: این دانشگاه هم با راه اندازی پردیس سیرجان بدون آزمون دانشجوی کارشناسی ارشد شهریه ای می پذیرد.

دانشگاه خلیج فارس: از طریق مصاحبه و آزمون در پردیس دانشگاهی دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری شهریه ای پذیرش می کند.


دانشگاه کاشان: هم با راه اندازی پردیس دانشگاهی، از طریق بررسی سوابق تحصیلی و مصاحبه حضوری و در صورت نیار از طریق آزمون اختصاصی دانشجوی کارشناسی ارشد پولی پذیرش می کند.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

داود
Iran, Islamic Republic of
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت همه ی دوستان عزیم ‍‍؛من دانشجوی تحصیلات تکمیلی پردیس سیستان وبلوچستان هستم و بزرگترین اشتباه رفتن به این مراکز اموزشی هست ‍‍‍؛دانشگاه ازاد رفتن برای ارجمند شدن با ارزش است
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
موفقیت به سراغ کسانی می آید که آن قدر در تلاشند که وقت نمی کنند دنبال آن بروند.