پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۱ / ۲۱:۱۴
کد مطلب: 14792
۰

رتبه بندی مدارس/ اعلام نحوه استخدام حق التدریس ها و مربیان پیش دبستانی

رتبه بندی مدارس کشور، اتصال آموزش و پرورش کشور به شبکه اینترانت ملی ،اعلام نحوه استخدام مربیان پیش دبستانی و حق التدریسی ها، آغاز هفته اولیا و مربیان و .... از مهمترین اخبار حوزه آموزش و پرورش در این هفته بود.
به گزارش مهر، گزارش منتشر شده از محمد صادق کشانی دانش آموز بازمانده از تحصیل در هفته گذشته منجر به واکنش وزارت آموزش و پرورش شد و معاون آموزش متوسطه این وزارتخانه اعلام کرد که به محض خانه دار شدن خانواده محمد صادق حاضر به ثبت نام این دانش آموز ممتاز در هر مدرسه ای نزدیک به خانه اش کند. همچنین معلم جبرانی در اختیار او قرار می دهند تا درس های جامانده را به او آموزش دهد.

ابراهیم سحرخیز درباره اینکه آیا آموزش و پرورش می تواند برای اقامت این دانش آموز در مدارس شبانه روزی کار خاصی انجام دهد، توضیح داد: در مقطع ابتدایی متاسفانه مدرسه شبانه روزی وجود ندارد و باید سازمان بهزیستی مشکل خانواده وی را در بحث مسکن حل کند.

رتبه بندی مدارس کشور

رتبه بندی مدارس کشور پس از اعلام رتبه بندی معلمان یکی از اخبار جالب در حوزه آموزش و پرورش بود.

این خبر را ابراهیم سحرخیز معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد و گفت: طرح رتبه بندی مدارس دولتی کشور در حال تدوین است تا از این به بعد علاوه بر رقابت میان معلمان، شاهد رقابت مدارس دولتی در ارائه خدمات آموزشی به دانش آموزان باشیم.

به گفته او رتبه بندی مدارس از گام های دیگر آموزش و پرورش است.چرا که تنها هشت تا 9 درصد مدارس کشور غیردولتی هستند و مابقی مدارس به شکل دولتی اداره می شود، بنابراین تمامی این مدارس باید در بحث خدمات دهی آموزشی به دانش آموزان مورد سنجش قرار گیرند.

برای درجه بندی مدارس کشور و به منظور رعایت عدالت آموزشی شاخص های مختلفی همچون فضای آموزشی، تجهیزات، پیشرفت و توان علمی دانش آموز، اقدامات پرورشی و ... مورد نظر است که تمامی این موارد برای تدوین طرح درجه بندی مدارس در حال بررسی است.

اتصال آموزش و پرورش به شبکه ملی اینترنت

تفاهم نامه اتصال آموزش و پرورش به شبکه ملی اینترانت طی مراسمی با حضور وزیر آموزش و پرورش و وزیر ارتباطات ا مضا شد. طی امضای تفاهم نامه وزرای دو وزارتخانه ارتباطات و آموزش و پرورش برای  تکمیل هوشمندسازی مدارس تا پایان برنامه پنجم توسعه، تولید محتوای الکترونیکی ، تجهیز کلاسهای هوشمند و ایجاد 14 میلیون پست ایمیل الکترونیکی در دستور کار این دو وزارتخانه قرار گرفت.

در با پیاده سازی فاز نخست طرح ملی یادگیری الکترونیکی و اتصال 44 هزار مدرسه، وزارت آموزش و پرورش به شبکه ملی اطلاعات پیوست.

تقی پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم امضای این تفاهم نامه وزارت آموزش و پرورش را اولین عضو شبکه ملی اطلاعات اعلام کرد و گفت: یکی از اهداف این شبکه ارائه سرویسی حفاظت شده و مستقل از اینترنت و با پهنای باند مناسب و منطقی است که امیدواریم با توانایی های شرکت های دانش بنیان بومی بحث امنیت در این شبکه به صورت کامل توسعه یابد.

در این مراسم همچنین حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر لزوم عزم عمومی برای توسعه فناوری اطلاعات در مدارس به عنوان یکی از نیازهای واقعی دانش آموزان و اولیاء مدارس تصریح کرد: شبکه ملی مدارس می تواند شبکه عظیم تولید محتوا مطابق با نیاز آموزش و پرورش باشد.

اعلام نحوه استخدام حق التدریس ها و مربیان پیش دبستانی

یکی از اخبار مهم این هفته پایان بحث و بررسی برای استخدام حق التدریسی ها و مربیان پیش دبستانی بود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب طرح الحاق دو تبصره به ماده 17 قانون، نحوه استخدام حق التدریسی ها، آموزشیاران نهضت سوادآموزی و مربیان پیش دبستانی را اعلام کرد.

بر اساس ماده واحده این طرح، دو تبصره به عنوان تبصره‌های 8 و 9 به ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدامی حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی الحاق می‌‌شود.

طبق تبصره 8 این طرح، احکام قانون متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش مصوب 8 خرداد 69 به استثنای احکام به دانش‌آموزان دانشسراهای تربیت معلم به قوت خود باقی است.

همچنین دانشجویان ورودی سال 88 مرکز تربیت معلم نیز که طبق مقررات مربوطه مشخص شده‌اند، شمول این حکم می‌شوند.

در تبصره 9 این طرح نیز وزارت آموزش و پرورش موظف شده در اجرای تبصره 2 ماده 51 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه و بند "ج" ماده 24 قانون مدیریت خدمات کشوری از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون، حداکثر ظرف دو سال تمامی مربیان پیش دبستانی و نیروهای خرید خدمت آموزشی خود را که با آموزش و پرورش همکاری داشته‌اند، از طریق برگزاری آزمون و با در نظر گرفتن شرایط مندرج در مواد 2 و 3 قانون تعیین تکلیف استخدامی حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در آموزش و پرورش و اصلاحات بعدی آن، مدرک و رشته تحصیلی، جنسیت، نیاز منطقه‌ای و سنوات همکاری با آموزش و پرورش، در اولویت استخدام قرار گیرند.

آغاز هفته اولیا ومربیان

آغاز هفته اولیا و مربیان که مراسم آن در آموزش و پرورش منطقه 3 با حصور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، از دیگر اخبار مهم این هفته آموزش و پرورش بود. چرا که در این مراسم حاجی بابایی اعلام کرد که نظام مشاوره حرف اول را در آموزش و پرورش می‌زند

به گفته او، تعلیم و تربیت تعطیل بردار نیست و به همین دلیل نظام مشاوره امروز حرف اول را در آموزش و پرورش می‌زند و باید به جای اضافه کردن معلمان فیزیک و شیمی تعداد مشاوران را در مدارس افزایش دهیم.

حاجی بابایی خطاب به اولیا و مربیان گفت: با کمک شما اولیاء باید به سمتی حرکت کنیم که دانش‌آموز امروز هم به درد پدر و مادر و هم مفید برای کشور و دنیا باشد.

کمک 146 میلیارد تومانی اولیا و مربیان به مدارس

در هفته اولیا و مربیان معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مشارکتهای مردمی و خانواده نیز از کمک 146 میلیارد تومانی اولیا و مربیان درسال تحصیلی گذشته خبر داد.

فرشته حشمتیان هچنین اعلام کرد که 84 هزار دوره آموزش خانواده در سال تحصیلی گذشته برگزار شده و بیش از 7  میلیون نفر از اولیا دراین دوره  شرکت کرده اند.

51 درصد رتبه‌های ممتاز کنکور دانش آموزان تهرانی است

یکی از اخبار جالب این هفته اعلام سهم دانش اموزان تهرانی در کنکور امسال بود.

به گفته رئیس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران 51 درصد رتبه‌های ممتاز کنکور امسال متعلق به دانش آموزان شهر تهران است.

سید علی یزدی خواه با اشاره به 12 میلیون و 300 هزار دانش آموز کل کشور افزود: با وجود آنکه تهران سهم کمی در جمعیت دانش آموزی کل کشور دارد، 51 درصد رتبه های ممتاز کنکور متعلق به دانش آموزان شهر تهران است.

او معتقد است که از بین 200 رتبه برتر کنکور امسال، 101 رتبه ممتاز متعلق به دانش آموزان پایتخت است که این خود نشان از تلاش و علاقه دانش آموزان پایتخت به ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر می دهد.


نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
در نهان به آنان دل می بندیم ؛ که دوستمان ندارند و در آشکار از آنان که دوستمان دارند غافلیم شاید این است دلیل تنهایی ما... دکتر علی شریعتی