جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۴ آبان ۱۳۹۱ / ۱۶:۴۵
کد مطلب: 14915
۰

دانشگاه‌های آزاد تهران در یک واحد بزرگ تجمیع می‌شوند

رییس منطقه هشت دانشگاه آزاد اسلامی از تجمیع همه دانشگاه‌های آزاد اسلامی تهران در یک واحد بزرگ دانشگاهی خبر داد.

به گزارش ایسنا، صمد مومن بالله رئیس منطقه هشت دانشگاه آزاد در دومین جلسه شورای منطقه هشت دانشگاه آزاد اسلامی در رودهن، گفت: طرح تجمیع دانشگاه‌های آزاد اسلامی هر استان در قالب یک واحد بزرگ علاوه بر تهران در سایر نقاط کشور نیز صورت اجرایی به خود می‌گیرد، بدین ترتیب در آینده در 31 استان کشور بر اساس آخرین تقسیمات جغرافیایی تنها 31 واحد بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت می‌کند.

مومن بالله بر لزوم افزایش سطح همکاری های دانشگاه های کوچک و بزرگ آزاد اسلامی در نقاط مختلف استان تهران تاکید کرد.

وی گفت: این مهم می‌تواند در قالب مراودات علمی و فرهنگی چند دانشگاه جامع مستقر در استان تهران محقق شود که خوشبختانه همکاری‌های مناسبی بین دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان تهران از چندی پیش آغاز شده است.


توجه به مسئله عفاف و حجاب در واحدهای دانشگاهی

مومن بالله با بیان اینکه مسئله عفاف و حجاب باید در تمام واحدهای دانشگاه آزاد پیگیری شود، با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی، دستاوردهای مهم سفر و تاثیرات آن در ابعاد داخلی و خارجی را مورد بررسی قرار داد. وی همچنین به نقش مهم رؤسای واحدها و مراکز دانشگاهی اشاره و اضافه کرد: مسئله بسیار مهمی که باید به طور مجدانه پیگیری شود، مسئله عفاف و حجاب در واحدهای دانشگاهی است و این ارزش ناب اسلامی باید به جدیت مورد پیگیری قرار گیرد.

مومن بالله همچنین بر داشتن نظارت مستمر و نگاه مدیریتی و کارشناسی در تمام سطوح دانشگاهی تاکید کرد.

همچنین علیرضا ایرانبخش رئیس دانشگاه آزاد رودهن در دومین جلسه شورای منطقه هشت دانشگاه آزاد اسلامی در رودهن، اظهار داشت: برگزاری کنفرانس‌های علمی راهی برای توسعه دانش در کشور است.

وی گفت: واحد رودهن با برگزاری 12 کنفرانس، 70 مقاله ISC، 392 مقاله علمی پژوهشی، 50 مقاله علمی ترویجی، 117 مقاله ISI، 95 مقاله در کنفرانس های بین المللی، 157 مقاله علمی در همایش ها و کنفرانس های ملی در پیشرفت علوم در کشور سهیم شده است.

رئیس واحد رودهن گفت: با برنامه ریزی خوبی که انجام داده ایم، تا افق 1395 بتوانیم 30 درصد منابع جایگزین شهریه داشته باشیم که از طریق درآمدهای پژوهشی حاصل می‌شود.


تشکیل صندوق مشترک مالی در دانشگاه‌های آزاد منطقه هشت

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین پیشوا نیز، تشکیل صندوق مشترک مالی دانشگاه های آزاد اسلامی منطقه هشت (استان تهران) را پیشنهاد کرد.

وی ادامه داد: در برخی مقاطع بروز مشکلات مالی برای مراکز دانشگاهی گاه مسائل جانبی بسیاری را برای این واحدهای علمی ایجاد می‌کند.

شیبانی اضافه کرد: در چنین مواردی، سایر واحدهای دانشگاهی هم منطقه‌ای می توانند در قالب این صندوق مالی کمک رسان خوبی باشند.

پیشنهاد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین پیشوا با رای اکثریت حاضر در جلسه مصوب شد.

رئیس منطقه هشت دانشگاه آزاد اسلامی نیز بر لزوم تشکیل کارگروهی به مسئولیت رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین پیشوا برای تشکیل صندوق مشترک مالی این منطقه تاکید کرد.

صمد مومن بالله ادامه داد: باید با حضور چند تن از کارشناسان حوزه اقتصادی دانشگاه آزاد اسلامی مقدمات لازم همچون تهیه آیین نامه این صندوق مشترک مالی انجام شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند ، هر چه بیشتر اوج بگیری کوچکتر خواهی شد.