جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۱ / ۰۸:۲۰
کد مطلب: 14969
۰

۴ بیماری‌ پاییز

نارسایی قلبی، یک تهدید جدی برای بیماران قلبی در فصل پاییز است؛ بدن برای تطابق با تغییرات فصلی تلاش زیادی می‌کند که این مسئله می‌تواند کار سیستم قلبی و تنفسی را افزایش دهد و مشکلات جدی ایجاد کند.
با شروع فصل پاییز یک سری تغییرات در طبیعت رخ می‌دهد و بدن ما سعی می‌کند با سرمای هوا و کاهش طول مدت روز تطابق پیدا کند؛ این باعث می‌شود تا در این مدت مشکلاتی برای سلامتی ایجاد شود.

به گزارش مشرق، بیماری‌های گوناگونی در فصل پاییز به سراغ افراد می‌آید که ناشی از تغییرات آب و هوایی و همچنین ورود موج جدید از بیماری‌های مخصوص فصل سرماست؛ برای اینکه از این بیماری‌ها دوری کنید و کمتر به آنها مبتلا شوید باید با آنها آشنا شوید:

* نارسایی قلبی

نارسایی قلبی، یک تهدید جدی برای بیماران قلبی در فصل پاییز است؛ بدن برای تطابق با تغییرات فصلی تلاش زیادی می‌کند که این مسئله می‌تواند کار سیستم قلبی و تنفسی را افزایش دهد و مشکلات جدی ایجاد کند.

لذا برای جلوگیری از بروز این مشکل باید داروهای تجویز شده توسط پزشک را سر موقع مصرف کنید، حدود 30 تا 40 دقیقه در هوای آزاد باشید و هر روز پیاده‌روی کنید؛ در شرایط اضطراری مثل سکته هم فوراً به اورژانس زنگ بزنید.

* سرماخوردگی و آنفلوانزا

بارش باران، ورزش باد تند و کاهش رطوبت هوا همگی باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شوند و ابتلا به سرماخوردگی را آسان‌تر می‌کنند؛ البته سرماخوردگی فصل پاییز به شدت سرماخوردگی فصل زمستان نیست، ولی باید برای جلوگیری از خطرات عفونت ویروسی، سریعاً به پزشک مراجعه کرد و آن را درمان کرد؛ شستن صورت و بینی با آب خنک نیز برای جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی مفید است.

* آسم و بیماری‌های آلرژی

شیوع بیماری‌های تنفسی مزمن در فصل پاییز زیاد می‌شود؛ همچنین بروز آسم به‌ خصوص آسم حساسیتی (آلرژیک) و آسم خشک افزایش می‌یابد؛ شایع‌ترین علامت آسم آلرژیک، سختی نفس کشیدن است؛ برای حفظ سلامتی بدن باید سیستم ایمنی و مقاومت بدن را تقویت کنید.

* چاقی

چاقی نیز یکی از مشکلات جدی افراد در فصل پاییز است؛ بدن انسان با نزدیک شدن به فصل سرما شروع به ذخیره چربی در بدن می‌کند، در نتیجه چاقی به راحتی ایجاد می‌شود؛ اما چربی انباشته شده در بدن فقط شکل ظاهری بدن (هیکل) را تغییر نمی‌دهد، بلکه باعث ایجاد بیماری‌های مختلفی مانند فشار خون بالا و تصلب شرایین می‌شود.

بنابراین باید وزن طبیعی بدن را حفظ کرد، به مقدار کافی استراحت کرد و مصرف میوه‌ها و سبزی‌ها را برای استراحت روده‌ها افزایش داد؛ برای تقویت سیستم ایمنی بدن نیز باید تحت نظر پزشک از مکمل‌های ویتامینی، مثل قرص ویتامین C استفاده کرد؛ به طور منظم ورزش و پیاده روی کرد تا از چاقی جلوگیری شود.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
آنكه مدام از كمبودها و ناراستي هاي زندگي خويش سخن مي گويد دوست خوبي براي تو نخواهد بود .