جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۱ / ۱۳:۱۵
کد مطلب: 15093
۰

قوانین جدید وزارت علوم در پردیس‌ها، دوره‌های مجازی و بین‌المللی دانشگاه‌ها

مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی از نهایی شدن شیوه‌نامه راه‌اندازی خبر داد و گفت:‌ برای نهایی شدن شیوه‌نامه ایجاد شعب مشترک نیز جلسه‌ای در هفته آینده در شورای گسترش آموزش عالی تشکیل می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر ابوالفضل حسنی در حاشیه چهل و چهارمین همایش معاونان آموزشی دانشگاه‌ها در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کلیه اطلاعیه‌های مربوط به پذیرش دانشجو در پردیس‌های دانشگاه‌ها باید به تأیید دفتر گسترش آموزش عالی برسد، گفت:‌ در صورتیکه پذیرش دانشجو مطابق شیوه‌نامه مصوب وزارت علوم نباشد هیچ دانشجویی نمی‌تواند در این پردیس‌ها فارغ‌التحصیل شود و مدارک فارغ‌التحصیلان پردیس‌های متخلف نیز لغو می‌شود.

وی همچنین با اشاره به ابلاغ شیوه‌نامه پذیرش دانشجو در پردیس‌های دانشگاهی گفت: دانشگاه‌ها تنها از طریق آزمون نیمه متمرکز دکتری می‌توانند برای پردیس‌های خود دانشجوی دکتری پذیرش کنند. همچنین پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد نیز براساس برگزاری آزمون اختصاصی امکان‌پذیر خواهد بود.

دکتر حسنی در ادامه تاکید کرد: اگر فردی در پردیس دانشگاهی تحصیل کرده و این پردیس از سوی شورای گسترش آموزش عالی مجوز ارائه دوره‌ را نداشته باشد، تحصیل این فرد کان لم یکن تلقی می‌شود.

وی با اشاره به شهریه پردیس‌های دانشگاهی، تصریح کرد: شهریه‌ای که برای پذیرش دانشجو در پردیس‌های دانشگاهی توسط دفتر گسترش آموزش عالی تعیین شده است به عنوان سقف شهریه محسوب می‌شود. تعیین شهریه پایین‌تر از اعلام شورای گسترش تنها با تصویب هیئت امنای دانشگاه‌ها امکان‌پذیر است.

حسنی در ادامه با اشاره به نحوه اجرای دوره‌های مجازی دانشگاه‌ها، تصریح کرد: به دانشگاه‌هایی که به ارزیابی مربوط به برگزاری دوره‌های مجازی پاسخ ندهند، اجازه راه‌اندازی رشته‌های جدید مجازی داده نمی‌شود. در این راستا نظام‌نامه برگزاری دوره‌های مجازی و یادگیری الکترونیکی به دانشگاه‌ها ابلاغ شده که در این نظام‌نامه تمامی مراحل ایجاد، پذیرش و مقررات آموزشی این دوره‌ها تشریح شده است.

مدیرکل دفتر گسترش وزارت علوم در خاتمه با بیان اینکه نحوه برگزاری آزمون‌های کارشناسی ارشد و نیمه متمرکز دکتری سال 92 تغییرات خاصی نخواهند داشت، اظهار کرد: تنها تغییر آزمون نیمه متمرکز دکتری تجدید نظر در وزن مرحله مصاحبه آزمون خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
کسانی که شما را دوست دارند حتی اگر هزار دلیل برای رفتن وجود داشته باشد هرگز رهایتان نخواهند کرد، آنها یک دلیل برای ماندن خواهند یافت.