شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۱ / ۱۱:۵۹
کد مطلب: 15260
۰

درددل دانش آموزان داغدیده بروجنی با شهاب مرادی

دانش آموزان داغدیده بروجنی که 26 نفر از همکلاسیهای خود را در بازگشت از سفر معنوی راهیان نور از دست داده بودند با شهاب مرادی دیدار کردند و این روحانی ابعاد مختلف مسئله مرگ را برای آنها تشریح کرد.


فتاح کرمی فرماندار شهرستان بروجن در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نشست صمیمی حجت الاسلام شهاب مرادی که به دیدار دانش آموزان مدرسه ای که طی سفر راهیان نور تعدادی از همکلاسیهای خود را از دست داده بودند آمده بود، گفت: در این دیدار صمیمانه که بچه ها گردآگرد این روحانی مردمی نشسته بودند، ابتدا دانش آموزان به درخواست مرادی از دوستان و مسئولان مدرسه ای که در این حادثه از دست داده بودند، سخن گفتند و پس از آنکه با گریه خود را خالی کردند به تعلیمات عاطفی و مذهبی مرادی گوش دادند.


در این عزاداری بدون اینکه نمکی به زخمی پاشیده شود به تمامی حرف ها و درد و دل ها گوش داده شد و سخنان آنها تحلیل شد. او برای آنکه بچه ها این حادثه را به صورت عقلانی راحت تر بپذیرند، این رویداد را با رویکردی هیجانی و عاطفی و از نگاه اسلامی - معرفتی بررسی کرد تا آنجا که فضای جلسه ای که با گریه آغاز شده بود، با مثال هایی کاربردی مرادی که رویکرد منطقی و عقلانی و خرد محور داشت و بررسی هم جانبه مسئله تغییر محسوسی کرد و دانش آموزان احساس مطلوبی از نشست داشتند و با اصرار خواستار ادامه جلسه بودند. همچنین در این جلسه در خصوص اهمیت سفرهای راهیان نور بحث و مرادی از تاثیر تربیتی و معنوی راهیان نور سخن گفت  که مورد تایید دانش آموزان آسیب دیده قرار گرفت و آنها از ناراحتی هایشان درباره شایعاتی مبنی بر اینکه آنها برای نمره به این سفر رفته بودند گفتند. این روحانی نام آشنا از بچه ها خواست رفتن دوستانشان را باور کنند و بر سر مزار آنها رفته و اشک بریزند و فاتحه بخوانند و اینها کارها را مصداق بی صبری ندانند.


"ایمنی در سبک زندگی" نکته ای بود که مرادی در اواخر این سخنرانی بر آن تاکید کرد. براساس گفته های این استاد اخلاق سال گذشته 19 هزار کشته در جاده های کشور برجای مانده که تمام این قربانیان عزیزان ما بودند. این در حالی است که در کشورهای اروپایی به بحث ایمنی در جاده‌ها و رانندگی به شدت اهمیت داده می شود. حتی چراغ های خودروها در روز هنگام تردد در خیابانهای شهر نیز برای ایمنی بالاتر روشن می شود.


مرادی به سیم برق بلندگو که با 4،5 واسطه به میانه سالن رسیده بود و یا لوله بخاری ناایمن سالن اشاره کرد و در خصوص مرگهای خاموش و بی توجهی مسئولان به این موضوعات هشدار داد. همچنین در این جلسه به عصبانیت ضد انقلاب و شبکه VOA که تلاش می کردند بازماندگان را تشویق به اعتراض و شکایت کنند اشاره شد و بی توجهی مردم این شهرستان به این نوع سخنان مورد تقدیر و ستایش قرار گرفت.


کرمی فرماندار شهرستان بروجن با تاکید بر اینکه این حادثه درشهرستان کوچکی مثل بروجن که 50 هزار ساکن بیشتر ندارد، ضایعه شدیدی محسوب می شد، گفت: باید تلاش می کردیم با تمهیداتی این دانش آموزان به درس و مدرسه و ادامه زندگی امیدوار شوند.


در این جلسه برخی از فرهنگیان و دانش آموزان در پایان جلسه به صورت فردی و خصوصی  مسائلی را در خصوص نگرانی و دغدغه هایشان با مرادی بیان کردند. درد و دل دانش آموزان در این جلسه چندین ساعت حتی تا هنگام خروج حجت الاسلام شهاب مرادی از مدرسه ادامه داشت.


28 مهرماه تعدادی از دانش آموزان بروجنی هنگام بازگشت از سفر راهیان نور در محور ایذه به لردگان به دلیل واژگونی اتوبوس در گذشتند.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
انسانهاي شاد دنياي درونشان را ميسازند، انسانهاي غمگين دنياي بيرونشان را سرزنش ميكنند.