شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۲۶ آبان ۱۳۹۱ / ۱۶:۱۱
کد مطلب: 15276
۰

اعطای جایزه جهانی «پروفسور یلدا» به 18 استاد برجسته پزشکی کشور

جایزه علمی بنیاد جهانی‌ پروفسور یلدا، روز دوشنبه بیست و نهم آبان ماه طی مراسمی در تالار ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی تهران به 18 استاد برجسته پزشکی کشور اعطا می‌شود.


به گزارش ایسنا، استاد پروفسور علیرضا رنجبر، رییس بنیاد پروفسور یلدا در نشست خبری برگزاری سومین کنگره‌ی بین‌المللی «تازه‌ترین دستاوردهای پژوهش در دانش پزشکی؛ از پزشکی مولکولی تا پزشکی بالینی» که روز پنجشنبه در دفتر ارتباط با دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، با اعلام این خبر گفت: جایزه‌ی علمی بنیاد پروفسور یلدا هر ساله در حاشیه برگزاری کنگره‌ی بین‌المللی تازه‌ترین دستاوردهای پژوهش در دانش پزشکی در چندین حوزه مختلف به استادان برجسته‌ی ایرانی و خارجی اعطاء می‌شود.

رییس کنگره‌ی بین‌المللی تازه‌ترین دستاوردهای پژوهش در دانش پزشکی افزود: جایزه بین‌المللی علمی‌ بنیاد پروفسور یلدا امسال در بخش دانشمندان جوان در دانش پزشکی به چهار نفر، بخش دانشمندان نوآور در دانش پزشکی به یک نفر، بخش استادان برتر به 3 نفر،بخش مسؤولیت پذیری در پزشکی و بهداشت عمومی به یک نفر و بخش استادان فعال در فرهنگ و هنر به یک نفر اعطا می‌شود.

وی افزود: همچنین مدال افتخار بنیاد استاد یلدا که بالاترین نشان علمی بنیاد محسوب می‌شود به استادان و پژوهشگرانی که بنیانگذار رشته های خود بوده و فعالیت های شاخصی را انجام داده اند امسال به 8استاد و محقق برجسته علم پزشکی کشور اعطا می شود.

بنیاد جهانی‌ پروفسور علیرضا یلدا توسط گروهی از استادان صاحب نام، دانشمندان و پژوهشگران برجسته ایرانی‌ خارج از کشور تاسیس شده است.

استاد علیرضا یلدا در 13 آذر 1309 در تهران دیده به جهان گشود. وی پس از طی‌ تحصیلات دبستان و دبیرستان در تهران با کسب نمرات درخشان و موفقیت در امتحانات دشوار کنکور پزشکی به دانشکده پزشکی‌ دانشگاه تهران راه یافت و دانشنامه دکترای پزشکی‌ را در سال 1336از این دانشگاه دریافت کرد.


استاد یلدا در سال 1339 موفق به کسب درجه تخصص در رشته بیماری‌های داخلی‌ و عفونی شد و در همین سال به موجب توانایی‌های بالای علمی‌ و اخلاقی‌ به عضویت کادر علمی‌ دانشکده پزشکی‌ دانشگاه تهران درآمد.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
کلمات بیش از آنچه که شما تصور می کنید تاثیر گذارند. همیشه پیش از صحبت کردن فکر کنید.