جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۳ آذر ۱۳۹۱ / ۱۹:۵۱
کد مطلب: 15415
۰

روش هاي خطرناک کاهش وزن

همه ما می دانیم برای کم کردن چند كيلوگرم باید از مسیری وارد شویم که به صورت آهسته ومرحله به مرحله از وزن خود كاسته و سلامتی خود را حفظ کنیم، اما اکثر مردم صبور نیستند و می خواهند یک مسیرسریع را برای کاهش وزن پیدا کنند که معمولأ خطرناک است. درست است که رژیم های سخت و شدید باعث کاهش وزن می شوند اما به دنبال آن زندگی هم از دست می رود.

ادرار آورها:

ادرار آورها جزء داروهایی هستند که باعث افزایش تولید ادرار می شود آنها در واقع وزن شما را کم نمی کنند،فقط باعث از دست رفتن آب می شوند.در پاسخ به از دست دادن بیش از حد آب از طریق ادرار، بدن بعد از چند روز دوباره آب را در خود ذخیره می کند.

کم آبی در بدن معمولأ در نتیجه استفاده از ادرار آورها ایجاد می شود که به دنبال آن آب و الکترولیت های حیاتی مانند روي از بدن دفع می شوند که برای فعالیت های مناسب قلب ،کلیه و کبد مورد نیاز است ..



مسهل ها:

مسهل ها باعث تخلیه روده ی بزرگ می شوند که تأثیر کمی روی کاهش وزن دارند، زیرا عمده ی جذب مواد مغذی در رودهٔ کوچک انجام می شود و همانند ادرار آورها چون باعث دفاع مقادیر بالایی از آب در بدن می شوند، شما احساس لاغر شدن دارید که دوباره با خوردن آب به حالت اولیه خود برمی گردید. مصرف مکرر مسهل ها تأثیرات ناخوشایندی را به وجود مي آورند . ،حرکات دوری شکل روده افرادی که از اين داروها بهمدت طولانی استفاده مي كنند از بین می رود. برهم خوردن تعادل الکتروليتها، کم آبی،یبوست، اسهال های خونی، دردهای شکمی شدید ،استفراغ و تهوع از تأثیرات مضر این داروها می باشند.

شربت ایپکا:

افراد آشنا با مواد دارویی می دانند که شربت ایپکا برای ایجاد استفراغ در افرادی است که سم خورده اند. معمولأ زنان مبتلا به بولیمیا از این شربت برای ایجاد استفراغ استفاده می کنند. اين شربت باعث ایجاد آریتمی يا نامنظم شدن ضربا قلب می شود . همچنین باعث ايجاد درد های قفسه سینه، مشکلات تنفسی، افزایش ضربان قلب ،ایست قلبی، شوک وکما می شود.

داروهای رژیمی:

مانند زینکال که باید تحت نظر پزشک داده شود و بسیاری ازدارو هايي که ترکیبات کافئین دارند و تحت عنوان مهار کننده هستند و مانند فنیل پروپانول آمین و افدرا، تحریک کنندۀ سیتم عصبی می باشند و باعث فعالیت هایی شبیه آمفتامین ها می شوند.

بعضی از خطرات این داروها عبارتند از:

ایجادعصبانیت،افزایش فشار خون،ب ی خوابی، بیش فعالی، خستگی، سرگیجه، تپش قلب، آریتمی، سردرد، تهوع، خشکی دهان،حملات قلبی، سکته، تاری دید، تب، عفونت های ادراری، ریزش م و،احساس تنگی در قفسه سینه، احساس خارش دست و پا،حرکات ناسالم دستگاه گوارش

استفاده بیش از حد و نامناسب داروهای رژیمی می تواند باعث مرگ شود.


نویسنده:  ناهيد زندي

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
خوشبختی یعنی بدست آوردن یک زندگی و تقسیم آن با دیگران!