پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۵ آذر ۱۳۹۱ / ۱۱:۳۴
کد مطلب: 15430
۰

کمیسیون آموزش به وزیر علوم تذکر داد

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با انتقاد از وضعیت موجود در دانشگاه‌های آزاد و پیام نور، گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بنا دارد با ارسال نامه ای ضرورت حل مشکلات موجود را به وزیر علوم، تحقیقات وفناوری متذکر شود.

عباس مقتدایی در گفت‌وگو با خانه ملت، در مورد بررسی‌های کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از دانشگاه های آزاد، پیام نور و برخی دیگر از مراکز آموزشی در کشور، افزود: کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس، نواقص متعددی را در این مراکز احساس می‌کرد بنابراین تصمیم گرفت نامه‌ای خطاب به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تنظیم کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه بهتراست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای رفع مشکلات موجود در برخی مراکز آموزشی کشور از راهنمایی‌های اعضای کمیسیون آموزش وتحقیاقت مجلس استفاده کند، ادامه داد: اگر همیاری بین کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به وجود نیاید به طور حتم آینده بخش‌هایی از کشور دچار خدشه و خسران‌ می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با مدنظر قرار دادن نامه کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس به وزیر علوم، تحقیقات وفناوری، متذکر شد: این تذکر قرار است در قالب نامه‌ای به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ارسال شود.

وی، تصریح کرد: یکی از علت‌های تصمیم بر ارسال چنین تذکری این است که در دانشگاه آزاد به ویژه در بخش تحصیلات تکمیلی، مجوزهای لازم از وزارت علوم وجود ندارد و به همین جهت دانشجویانی که در آن دانشگاه مشغول تحصیل هستند، مشمول استانداردهای لازم قرار نمی‌گیرد.

مقتدایی با تاکید بر اینکه توسعه دانشگاه پیام نور مطابق با برنامه مورد نظر پیش نرفته است، افزود: تحقیقات میدانی هیات‌های مشخص شده از سوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گویای این واقعیت است که دانشگاه پیام نور امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی مطابق با استاندارهای لازم در اختیار ندارد.

سخنگوی کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه امید می رود وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، تمهیدات لازم برای رسیدگی هرچه سریع‌تر به مشکلات مراکز آموزش عالی را بیندیشد، گفت: از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درخواست کردیم تا با حضور در جلسه ۱۲ آذر ماه کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس زمینه بحث و بررسی و در نهایت رفع مشکلات مراکز آموزش عالی را فراهم کند .
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
تا حالا هيچ آدم قوى اى كه گذشته آسونى داشته باشه نديدم .