جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۵ آذر ۱۳۹۱ / ۱۵:۵۴
کد مطلب: 15435
۱

نانوبیوسنسور تشخیص سموم میکروبی مواد غذایی طراحی شد

محققان واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد موفق به شبیه سازی نانوحسگر زیستی به روش پتانسیومتری مبتنی بر پلیمر قالب ملکولی جهت تشخیص باکتری «استافیلوکوکوس ارئوس» شدند.

به گزارش ایسنا، دکتر حامد اهری، عضو هیات علمی دانشکده علوم و مهندسی صنایع غذایی واحد علوم و تحقیقات که در تحقیقات تز دکتری خود موفق به اجرای این طرح شده با اشاره به این که نانوبیوسنسور تشخیص سموم میکروبی مواد غذایی اخیرا در هفتمین دوره فستیوال بین المللی اختراعات و طرح‌های نوین آسیا در چین موفق به دریافت نشان طلا شده است اظهار داشت: این طرح همچنین موفق به دریافت پذیرش از سه فستیوال بین المللی BIS 2012 لندن، کره جنوبی و بخارست (رومانی) شده بود ولی به دلیل محدودیت های موجود تنها در یکی از سه فستیوال ثبت نام و موفق به اخذ رتبه برتر شده است.

این عضو هیات علمی دانشکده علوم و مهندسی صنایع غذائی واحد علوم و تحقیقات و مجری این طرح بنیادی گفت: تشخیص میکروبی سموم مواد غذائی به وسیله نانوبیوسنسور عنوان طرح مصوب دانشگاهی بوده که تحت نظارت و راهنمائی استاد پیشکسوت، دکتر رضویلر مدیرگروه تخصصی بهداشت و کنترل کیفی مواد غذائی واحد علوم و تحقیقات و با همکاری دکتر عباسعلی مطلبی، رئیس موسسه تحقیقات شیلات ایران و دکتر بهروز اکبری، رئیس آزمایشگاه آنالیز شیمیائی مواد غذائی آزمایشگاه های مرجع وزارت بهداشت و دکترامیرعلی انوار، عضوهیات علمی دانشکده علوم تخصصی دامپزشکی واحد علوم و تحقیقات به انجام رسیده است.

اهری با بیان این مطلب که یکی از دلایل مزیت و برگزیده شدن این تحقیق در سه فستیوال به صورت همزمان، طراحی بر پایه نانو با هدف افزایش سرعت زمانی تشخیص جرم یا سم میکروب های مواد غذایی است، ادامه داد: موضوع مورد بحث و تحقیق در این تز دکتری که با همکاری اساتید نخبه و دانشمند کشور به نتیجه رسیده ،از مباحث به روز و قابل توجه مجامع پژوهشی و دانشگاه های سراسر جهان است.

وی ادامه داد: در حال حاضر از این طرح پژوهشی دو مقاله ISI، چهار مقاله علمی پژوهشی و سه مقاله ارائه شده در کنگره‌های بین المللی و ملی استخراج شده است و هم اکنون مراحل تصویب نهایی پروژه دیگری از این طرح طی می شود تا موفق به ثبت اتحادیه اروپا (PCT) شود.

عضو هیات علمی دانشکده صنایع غذایی واحد علوم و تحقیقات افزود: از دلایل اصلی موفقیت این طرح بهره گیری از اساتید فرهیخته و ماندگار این عرصه همچون دکتر رضویلر استاد نمونه دانشگاه تهران و مدیر گروه تخصصی واحد علوم و تحقیقات، دکتر اکبری، دکتر مطلبی و دکترامیرعلی انوار رئیس پلی کلینیک تخصصی واحد علوم و تحقیقات است.

گفتنی است، این طرح پژوهشی، طرح مصوب مشترک اداره آزمایشگاههای مرجع وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی کشور و واحد علوم وتحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی بوده و در سال 1391-1390 به اجرا درآمده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
نمی توانی به عقب برگردی و شروع را عوض کنی، ولی می توانی از جایی که هستی آغاز کنی و پایان را عوض کنی...