جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۸۹ / ۱۸:۴۵
کد مطلب: 1553
۲
۵۲

جزئیات نحوه تحصیل همزمان دانشجویان در دو رشته

مدیرکل دفتر پشتیبانی و حمایت آموزش عالی از امکان تحصیل همزمان در یکی از رشته های دانشگاه پیام نور به عنوان رشته دوم برای دانشجویان کارشناسی خبر داد.
سعید قدیمی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: بر اساس طرحی که در معاونت آموزشی وزارت علوم در دست بررسی و کار کارشناسی است، پس از تأیید و ابلاغ نهایی آیین نامه، دانشجویان می توانند علاوه بر رشته تحصیلی خود همزمان در یک رشته تحصیلی در دانشگاه پیام نور نیز تحصیل کنند. وی اظهار داشت: این تحصیل همزمان در دانشگاه پیام نور باید بر اساس شرایط و ضوابط دانشگاه پیام نور صورت گیرد و در صورتی که دانشجو بتواند خود را با این شرایط تطبیق دهد می تواند به تحصیل در رشته دوم بپردازد. مدیر کل دفتر پشتیبانی و حمایت آموزش عالی وزارت علوم با بیان اینکه این آیین نامه برای دوره های کارشناسی ارشد اجرا نمی شود، گفت: همچنین دانشجویان نمی توانند رشته دوم را از دوره های روزانه، شبانه، دانشگاه آزاد و ... انتخاب کنند بلکه دانشجویان در تمامی دانشگاهها تنها می توانند در یکی از رشته های دانشگاه پیام نور به عنوان رشته دوم تحصیلی تحصیل کنند. وی اظهار داشت: پیش از این تنها دانشجویان استعدادهای درخشان می توانستند از امکان تحصیل در دو رشته همزمان استفاده کنند. رئیس دانشگاه پیام نور نیز پیش از این در 16 مهر ماه در گفتگو با مهر از موافقت وزارت علوم با کلیات طرح تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاهی خبر داده و گفته بود: در صورت نهایی شدن جزئیات طرح تحصیل همزمان دانشجو در دو رشته، دانشگاه پیام نور از نیمسال دوم تحصیلی 90 - 89 آمادگی اجرایی کردن این طرح را دارد. حسن زیاری افزوده بود: بحث تحصیل همزمان در دو رشته تمام وقت مطرح نیست بلکه طرحی که توسط دانشگاه پیام نور به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارائه شده منطبق بر الگوهایی نظیر تحصیل همزمان در دو رشته به صورت غیرحضوری یا نیمه حضوری و یا تحصیل همزمان در دو رشته که یک رشته به صورت تمام وقت و رشته دیگر به صورت نیمه حضوری یا غیرحضوری باشد در نظر گرفته شده است. رئیس دانشگاه پیام نور درباره جزئیات طرح تحصیل همزمان دانشجو در دو رشته گفته بود: در طرح تحصیل در دو رشته همزمان پیش بینی شده است دانشجویانی که در یک دانشگاه اعم از دولتی، آزاد یا غیرانتفاعی در یک رشته تمام وقت تحصیل می کنند با توجه به توانایی که در آنها دیده می شود اگر علاقمند بودند در وقت های مازادشان - البته در صورتی که مانع تحصیل در رشته تمام وقتشان نشود - امکان تحصیل در رشته دیگری به صورت نیمه حضوری یا غیرحضوری را داشته باشند.
 
وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور تنها دانشگاهی در کشور است که نظام آموزشی آن به صورت غیرحضوری و نیمه حضوری است افزوده بود: طرح تحصیل در دو رشته همزمان برای بکارگیری بیشتر از توان دانشجویان و نیز جهت موثر واقع شدن در زمینه کارآفرینی برای آنها و آماده تر شدنشان برای حضور در عرصه های عملیاتی است. شرایط و ظرفیت لازم برای تحصیل در دو رشته همزمان فراهم است و کلیت این طرح توسط وزارت علوم پذیرفته شده و امیدواریم بر روی جزئیاتش نیز به نتیجه برسیم.
 
رئیس دانشگاه پیام نور اضافه کرده بود: این طرح برای اجرایی شدن در انتظار وزارت علوم است تا چناچه نقطه نظراتی درباره آن در وزارت علوم وجود دارد اعمال شود و تحصیل همزمان دانشجو در دو رشته تحصیلی اجرایی شود.
 
زیاری درباره زمینه هایی که منجر به طرح تحصیل همزمان دانشجو در دو رشته شده است به مهر گفته بود: بحث تحصیل در دو رشته همزمان با توجه به اینکه در مجموع ظرفیت مقطع کارشناسی دانشگاههای کشور بیشتر از تقاضا است و این از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است مطرح شد. در نتیجه تلاشی که بخصوص در دولتهای نهم و دهم انجام شده است در حال حاضر ظرفیت ظرفیت دانشگاههای کشور در مقطع کارشناسی بیش از تعداد متقاضیان است.
 
وی افزوده بود: رقابتی که در حال حاضر بین داوطلبان ورود به مقطع کارشناسی دانشگاهها وجود دارد در زمینه رقابت برای تحصیل در دانشگاهها با امکانات و اساتید بیشتر و بهتر و یا شهرهای نزدیک محل سکونت خانواده هایشان است بنابراین رقابت در رشته محل هایی است که از نظر کیفیت بالاتر است. از یک طرف نیز ظرفیتی خالی وجود دارد بنابراین می توان تحصیل همزمان دانشجو در دو رشته را در نظر گرفت. رئیس دانشگاه پیام نور همچنین از گزارشهایی مبنی بر اقدام غیرقانونی برخی جهت تحصیل همزمان در دو رشته خبر داد و گفته بود: در حال حاضر گزارشهایی داریم که افرادی به صورت خلاف در حال تحصیل همزمان در دو رشته تحصیلی هستند. برخی آمارها نشان می دهد همین الآن دانشجویانی هستند که به طور همزمان در دو رشته تحصیلی در دانشگاه دولتی و غیردولتی تحصیل می کنند و این بحث تحصیل در دو رشته چندان ضابطه مند نیست که باید اصلاحاتی در این زمینه صورت گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

Iran, Islamic Republic of
سلامخسته نباشیدمن الان مدیریت نیمه حضوری دانشگاه ارومیه می خونم.می خوام سال بعد کنکور بدم و it هم روزانه بخونم می شه بدون انصراف این کار رو بکنم با توجه به قانون جدیدلطفا عاجل جواب بدیدبراتون دعا می کنم.لطفا در صورت امكان جواب رو برام ايميل كنيد
Iran, Islamic Republic of
سلامپس كي جزييات دقيق تر اين موضوع اعلام ميشه؟راستي منظورتون از دانشجویان استعدادهای درخشان كيا هستند؟من الان كامپيوتر پيام نور ميخونم، حالا ميتونم همزمان تو يه رشته ديگه مثل زبان انگليسي تحصيل كنم؟!!برام ايميل كنيد ممنون ميشم!
Iran, Islamic Republic of
یعنی لازم نیست که حتما دانشجو ممتاز باشی?من سال 3رشته الکترونیک دانشگاه ازاد هستم میتونم همزمان ادبیات پیام نور بخونم?امکان تحصیل در دانشگاه سراسری نیست?
باسلامبا عرض پوزش من در حال حاضر دانشجویه ترم دوم ارشد طراحی شهری در دانشگاه آزاد هستم که اخیرا اعلام کردند با شرط معدل در دانشگاه ازاد نور معماری قبول شدم ایا امکان ادامه تحصیل در این دورشته را به طور همزمان مقدور هست؟ architect_balarostaghi@yahoo.com
Iran, Islamic Republic of
اگر میدونستین این طرح تحصیل همزمان یعنی خیانت به ملت هیچ وقت حتی بهش نظر نمی دادین
United States
من چند تا سوال دارم که خواهش می کنم جوابم رو هرچه سریعتر بدین چون تا چند روز دیگه انتخاب رشته دانشگاه سراسری شروع میشه:اول اینکه اگر پیام نور قبول شیم و نریم محرومیت از کنکور سراسری وجود دارد؟دوم اینکه امکان تحصیل همزمان در دانشگاه آزاد و سراسری وجود داره؟و سوم اینکه اگر من امسال برم دانشگاه آزاد برای ثبت نام در کنکور سراسری 92 باید انصراف بدم ؟----------------دوست عزیز . اینجا فقط محل درج کامنت و نظرات شما هاست تا اگر کارشناسان و یا مسئولینی اینجا آمدند و به سئوالات شما برخورد کردن پاسخگو باشند. اما ما سئوالات شما را استثنائاً اینگون پاسخ می دهیم که :1- محرومیت فقط مشمول دوره های روزانه هست در کنکور و نه بقیه دروه ها مثل پیام نور و شبانه2- خیر ... مگر اینکه متوجه نشوند در بدو ثبت نام .3-خیر ... در صورت قبولی باید انصراقف دهید
محمد
Iran, Islamic Republic of
من دانشجو ترم 2 کارشناسی ارشد بزق و قدرت دانشگاه ازاد هستم میخواستم بدونم میتونم هم زمان در یک رشته در مقطع کارشناسی دانشگاه سراسری هم برم ؟ لطفا جواب را برایم ایمیل کنید بسیار حیاتی هست برام
سلام خواهش می کنم سریعا جواب من رو بدین!من می خواهم همزمان در عمران دانشگاه پیام نور و سینما ی روزانه یا شبانه و شاید غیر انتفاعی تحصیل کنم باید چطور انتخاب رشته کنم؟ ترتیب انتخاب هام چطور باشد؟ و اینکه اگر از سینما قبول نشدم می توانم برم پیام نور و سال آینده همزمان سینما و پیام نور بخوانم.
شیما
Iran, Islamic Republic of
سلام..من ترم پنج رشته مهندسی اپتیک ولیزر دانشگاه صنعتی و ام روزانه ام ایا امکانش هست دندانپزشکی روزانه بخونم؟زودتر جواب بدین ممنون
سلام من در حال حاضر دانشجوی فیزیک دانشگاه ازاد تهران هستم.میخواستم بدونم همزمان میتونم در دانشگاه علمی کاربردی هم دوره کاردانی معماری بخونم؟
Iran, Islamic Republic of
خیلی سوال خوبی
سلامآیا امکانش هست که در رشته ی مهندسی معماری آزاد و زبان و ادبیات انگلیسی سراسری همزمان تحصیل کرد؟
سلام.ببخشید می خواستم بدونم میشه رشته ای رو در دانشگاه سراسری و رشته ی دیگری رو در دانشگاه ازاد خوند؟در مقطع کارشناسی---------خير . ولي در دانشگاه پيام نور اين امكان وجود دارد
با سلام بنده دانشجوی ترمی دانشگاه علمی کاربردی هستم و همچنین دانشجوی دانشگاه پیام نور ایا در اینده به مشکلی بر خواهم خورد؟
Iran, Islamic Republic of
سلام من اگه خدا بخواد تا یه ماه دیگه دانشجوی رشته مهندسی علوم کشاورزی دانشگاه پیام نور میشم می تونم همزمان هنر های تجسمی یا نقاشی علمی کاربردی بخونم؟خواهش میکنم جوابمو بدید به هنر خیلی علاقه دارم اگه نقاشی نخونم می میرم!-----------------اگر می توانید به همان رشته هنر بروید . چون رشته کشاورزی بخاطر ورود بی رویه دانشجویان بدون در نظر گرفتن بازار کار واقعا اشباع شده است و کشاورزی در حال حاضر یکی از بیکارترین رشته های دانشگاهی ایران است .
[quote باسلاممن همزمان دردورشته ارشدآزادوليسانس آزادبامعدل18ترم آخرمشغول به تحصيل هستم ومعاونت دانشگاه براثربيدارشدن ازخواب اصحاب كهف مرابشدت تحديدم جنايتكارمعرفي كرده !اگه دردياركفربودم مرامي دزديدندولي ماكه مسلمانيم به جاي تشويق تنبيه مي كنندراستي اون حديثه چي مي گفت؟اطلبواالزوروالعدوان؟!------------خب اشتباه کردی دوست من . مدرک لیسانسو نگرفته چجوری ثبت نامت کردن . نکنه مدارکت....
Iran, Islamic Republic of
واقعا؟؟ مگه معدل 18 نمیتونه دوتا رشته تو دانشگاه ازاد بخونه
يادمان باشددركشورعزيزمان ايران طالبان علم ومعدل بالاهاروبااردنگي بدرقه مي كنند!
باسلاملطفاهرچه سريعتردرقوانين دانشگاه آزاد امكان تحصيل همزمان رالحاظ بفرماييد.قبل ازاينكه حادثه آفرين شود.العجل العجل !مرگ دانشجويان برجسته نزديك است!
باسلاممنع تحصيل همزمان براي عامل به آن مرگ رابه همراه داشت!نزديكترين دوستم راازدست دادم پاسخگوكيست؟قوانين ناقص وبي استدلال منطقي وياعلم آزاري؟آخريكي بگه بااين همه پذيرش به كجابرمي خورد؟جاي كي اشغال مي شود؟خداخيرندهدبهبعي هاكه غم جوان برايشان گواراست!
سلامدرحيرتم !آخه كدوم عقل سليمي بدون ليسانس ارشدشركت مي كنه !معلومه كه باداشتن ليسانس معتبرشركت كردم اونم دولتي سابق اونم بارتبه عالي وباتلاش وزحمت !باوركن دوست من باوركن!--------------شما بالاخره آقا آرش هستید یا مهری یا لیای....؟!!!!!!!!!!!
سلام فكرمي كني كك مسوولين مي گزد!ولي خداصبرتان دهددردبزرگي است به قول شاعر:ازدردسخن گفتن وازدردشنيدن ،بامردم بي دردنداني كه چه درديست!
معلوم بودكه آرش قبلا ليسانس اولي داشته براثربيكاري كه خدامي داندچندسال بوده اين بارشب نخوابي هاوزحمتها كشيده كه به تلاش خودش ونه غيرقانوني يامدرك نداشتن ياجعلي بودن كارآفريني كندپس دوستان خوبم به زخم هموطن خودنمك نپاشيدگرچه ايمان دارم اظهاركننده هامتوجه امرنشده وبي شك دل مهرباني دارند.
خداحافظ براي هميشه پس جواب بدي هم كسي نمي خونه!!!هاهاها
سایه
باسلامبنده درحال حاضر دانشجوی ارشد مدیریتم ایا میتونم همزمان باهاش فراگیر کارشناسی حقوق رو هم بخونم؟
فیروزه نجاری
من در حال حاظر در رشته مدیریت دانشگاه سراسری ارشد قبول شدم ولی خوب باید صبر کنم تا شهریور تا ببینم کجا افتادم ولی من میخاهم برای امسال در رشته مشاوره که پیام نور نیز این رشته را ندارد باز در گارشناسی سراسری درس بخوانم الان میخوام بدونم تحت چه شرایطی میتوانم در دو رشته درس بخوانم اگر من رشته اولم را مجازی تهران قبول شوم ایا میتوانم لطفا جواب مرا کامل بدهید
بهروز
با سلام من دانشجوی مهندسی نفت دانشگاه دولتی گرمسار میباشم. میخواستم بدونم که من میتونم برای رشته ای که به رشته ی نفتم مربوطه دوباره کنکور بدم و در دانشگاه پیم نور بروم ودو رشته بصورت همزمان بخونم؟ با توجه به اینکه معدلم 50/14 است. لطفا جواب بدید مرسی
Iran, Islamic Republic of
با سلام، امکان تحصیل همزمان در دو مقطع دکتری دولتی و کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور در صورت داشتن مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه دولتی را لطفا توضیح دهید؟
مرتضی
دوستان من دارم عمران دانشگاه دولتی میخونم می خوام رشته مترجمی زبان در دانشگاه پیام نور بخونم ولی رفتم دانشگاه میگن چون فراگیر رو برداشتن دیگه نمیشه وخلاف مقررات وزارت علوم هست میخواستم ببینم نمیشه کاریش کرد ؟واقعا برام ضروریه منتظر پاسختونم لطفا راهنماییم کنید
با سلام من امسال قبولی تربیت دبیری زبان انگلیسی شدم میخواستم بدونم می تونم تو آزاد معماری هم بخونم؟ با تشکر
نورالله
Iran, Islamic Republic of
باعرض سلام وادب- بنده يكبار اين سوال را فرستادم ولي كسي جواب نداد لطفا جواب دهيد: اين سوال را ازهركسي پرسيدم جواب كامل نگرفتم خواهش ميكنم شما طبق ضوابط جواب مرا مرقوم فرماييد:من ترم سوم كارشناسي ارشد رياضي محض(مجازي)پيام نور هستم وازطرفي بخاطرشغلم ترم اول كارشناسي ناپيوسته مهندسي برق(كنترل)دانشگاه آزاد ميباشم.آيا همزماني تحصيل من امكان دارد؟باتوجه به اينكه اگرخدا بخواهد ارشدرازودتر تمام ميكنم.

--------------
پیام نور تنها دانشگاهیه که میشه در کنار اون در دانشگاه دیگر بطور همزمان تحصیل کرد. پاسخ سئوال شما مثبت است دوست گرامی
شفیعی
Iran, Islamic Republic of
باسلام منظور دقیق شما از استعداددرخشان چه افرادی هستن؟من الان دانشجوی ترم2برق دانشگاه شیراز هستم ومیخوام همزمان تورشته پزشکی دانشگاه دولتی هم درس بخونم
حسین
United States
سلام من سراسری اتاق عمل میخونم روزانه ترم 3 هستم میشه همزمان دانشگاه ازاد تو رشته های بدون کنکور ثبت نام کنم ؟ مشکلی پیش نمیاد ؟ برای دروس مشترک کاری میشه کرد ؟
یاسر
Iran, Islamic Republic of
سلام من دانشجو کارشناسی ارشد برق دانشگاه آزاده هستم آیا همزمان میتونم کاردانی پرستاری بخونم
نیلوفر
Iran, Islamic Republic of
سلام،این بخشنامه هنوز ابلاغ نشده؟
الآن نمیشه همزمان یک رشته در دانشگاه غیرانتفاعی و رشته ی دوم را در دانشگاه پیام نور خوند؟
الان از سال 89 4 سال می گذره هنوزاین طرح به تصویب نرسیده؟
لطفا زود جواب بدید
محمدجواد
Iran, Islamic Republic of
سلام خسته نباشین من دانشجوی رشته زمین شناسی دانشگاه ملی هستم میخواستم بدونم میتونم دررشته معدن دردانشگاه آزادبه صورت همزمان تحصیل کنم مشکلی برام پیش نمیاد
مهدی
Romania
سلام من دانشجوی دانشگاه فرهنگیان هستم آیا میتوانم رشته ی دیگری در دانشگاه پیام نور بخوانم؟
فرناز
Iran, Islamic Republic of
سلام.ببخشید میخواستم بدونم امکانش هست که هم واسه ارشد کنکور نفت بدم و دانشگاه دولتی قبول شم و هم واسه هنر کنکور کارشناسی بدم و دانشگاه دولتی قبول شم؟ یعنی به طور همزمان هم کارگردانی واسه لیسانس بخونم هم ارشد نفت ولی جفتشون دانشگاه دولتی؟؟
Iran, Islamic Republic of
تو همون یکیشون رو قبول بشی شاهکار کردی! اگه علاقه به رشته دوم داری اصلا نیازی به مدرک گرفتن نداری! در کنار رشته دانشگاهیت بشین اون رشته رو هم بخون. اما اگر مدرک گرا باشی قضیه دیگه فرق میکنه.
Mobi
Iran, Islamic Republic of
سلام من رشته معماري در مقطع كارشناسي تحصيل ميكنم ايا ميشه رشته كارداني در دانشگا ازاد يا پيام نور بخونم اگه ميشه جواب و برام ايميل كنيد
Iran, Islamic Republic of
سلام این طرح اجرا شده ?
الهام
Iran, Islamic Republic of
من دانشجوی پیام نور هستم و همزمان علمی کاربردی خوندم موقع شروع پرسیدم گفتن مشکلی نیست اما الان میگن مدرک نميدن
Romania
سلام ممن دانشجوی زبان انگلیسی در دانشگاه علمی کاربردیم میتونم امسال کنکور بدم و همزمان بخونم دو.رشترو
سکینه
Iran, Islamic Republic of
سلام من دانشجوی ارشد پیامنو هستم کنکور ۹۵ شرکت کردم ارشد شبانه بندر عباس قبول شدم میگن که نمیتونی بیایی برای ثبت نام چون قبل کنکور سراسری باید انصراف میدادی میگن تو دفترچه قید شده یه نفر راهنمایم کنه خیلی نگرانم
زهره
Germany
سلام من ورودی بهمن ارشد حسابداری دانشگاه آزاد هستم و قصد دارم دررشته مهندسی معماری دانشگاه آزاد هم تحصیل کنم آیا امکان این کار هست ؟
حامد
Iran, Islamic Republic of
ربخشید من دانشجو کارشناسی دانشگاه ازادم ایا امکان این هست که بتونم رشته موسیقی رو در دانشگاه علمی کاربردی بگذرونم
الهام
Romania
سلام امكان تحصيل همزمان در روزانه دانشگاه تهران و علمي كاربردي هست ؟!
Iran, Islamic Republic of
سلام من در دانشگاه غیر انتفایی مقطع . من در دانشگاه غیر انتفایی در مقطع کارشناسی در حال تحصیلم می خوام بدونم می تونم در دانشگاه پیام نور هم







درس بخونم
زهرا
Iran, Islamic Republic of
سلام.ببخشین میشه توسال 97هم کنکور فنی هم تجربی ثبت نام کرد
h
Iran, Islamic Republic of
سلام من کامپیوت پیام نور میخونم میخواستم ببینم میشه برای کنکور پزشکی شرکت کنم؟یعنی به این شکل که اگه داشنگاه سراسری قبول شدم دو ترم مرخصی تحصیلی بگیرم از دانشگاه سراسری تا درسم تو پیام نور تموم شه بعد برم پزشکیو شروع کنم
آتوسا موسوی
Iran, Islamic Republic of
سلام من سال دوم حقوق دانشگاه پیام نور هستم میتونم کنکور هنر بدمو یه رشته دیگه همزمان در دانشگاه دولتی بخونم؟؟؟
یا یه رشته دیگه دردانشگاه آزاد؟؟؟
وحيد
Iran, Islamic Republic of
با سلام امكان تحصيلدر دو رشته متفاوت و در يك واحد مشترك و يا دو واحد مجزا علمي كاربردي مقطع كارشناسي امكانپذير ميباشد
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
سلامتي هميشه با دارو بدست نمياد بيشتر اوقات از آرامش خيال آرامش قلب و روح مياد سلامتي با خنده و عشق مياد