کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مراکز مشاوره «ستاره‌دار» می‌شوند

19 آذر 1391 ساعت 5:20


مدیرکل مشاوره سازمان بهزیستی از تشکیل کمیته‌ای متشکل از معاونان پیشگیری ادارات کل بهزیستی استان‌ها برای اجرای رتبه‌بندی و تعرفه‌گذاری مراکز مشاوره در سراسر کشور خبر داد.

رویا ذکایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام ابلاغ آیین نامه اجرایی ماده 43 برنامه پنجم توسعه مبنی بر ساماندهی و اعتباربخشی مراکز مشاوره از سوی هیات دولت در 24 آبان ماه اظهار کرد: بدین ترتیب سازمان بهزیستی اعطای مجوز، سیاستگذاری و اداره مراکز مشاوره را بر عهده دارد.

وی افزود: بر اساس این آیین‌نامه، تمامی مراکز مشاوره سازمان‌ها، ارگان‌ها و مراکز مشاوره خصوصی شش ماه فرصت دارند تا خود را با این دستورالعمل منطبق و نسبت به دریافت مجوز از سازمان بهزیستی اقدام کنند.

مدیرکل مشاوره سازمان بهزیستی، در ادامه از تدوین دستورالعمل‌های لازم، شناسایی، رتبه‌بندی، ستاره‌دار کردن مراکز مشاوره و تعرفه‌گذاری این مراکز خبر داد.

ذکایی همچنین با اعلام خبر ارائه پیشنهاد پوشش بیمه‌ای خدمات مشاوره به کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: چارچوب‌ها و سازکارهای این امر فراهم شده و اگر این اتفاق رخ دهد، سازمان بهزیستی بلافاصله با شرکت‌های بیمه‌ای وارد مذاکره و انعقاد قرارداد می‌شود.

وی ادامه داد: رایزنی‌هایی نیز با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پوشش بیمه خدمات مشاوره انجام شده، چرا که قیمت خدمات مشاوره در کشور بالاست.


کد مطلب: 15630

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/15630/مراکز-مشاوره-ستاره-دار-می-شوند

میگنا
  https://www.migna.ir