جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۱ / ۰۷:۰۰
کد مطلب: 15644
۰

آمار قبولی‌های موسسات کنکور صحت ندارد

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با هشدار نسبت به تبلیغات رنگین موسسات کنکور در جذب دانش‌آموزان پیش ‌دانشگاهی و داوطلبان کنکور گفت:‌ آمار قبولی‌های این موسسات و آموزشگاه‌های آزاد صحت ندارد و مصداق این ادعا را داریم.


ابراهیم سحرخیز در گفت‌وگو ایسنا، درباره فعالیت موسسات و آموزشگاه‌های آزاد که با شروع ثبت‌نام کنکور بازار آنها رونق می‌گیرد، اظهار کرد: ابتدای هر سال تحصیلی بخشنامه‌ای را به همه مدارس متوسطه استان‌ها در خصوص برگزاری کلاس‌های جبرانی، تقویتی و کنکور ارسال می‌کنیم که امسال نیز این دستورالعمل به مدارس ارسال شده است.


وی افزود:‌ براساس این بخشنامه، مدارس می‌توانند در نوبت بعدازظهر در قالب فوق‌برنامه کلاس‌های جبرانی و تقویتی و حتی کلاس ‌های کنکور را برگزار کنند و با توجه به اینکه اکثر مدارس یک نوبته هستند، آموزش و پرورش ظرفیت بسیارخوبی را برای این گونه فوق برنامه‌ها دارد.


معاون وزیر آموزش و پروش تصریح کرد:‌ در حال حاضر مدارس استعداد‌های درخشان، نمونه دولتی و هیات امنایی و حتی برخی از مدارس دولتی از این ظرفیت برای برگزاری کلاس‌های فوق‌برنامه به ویژه کنکور استفاده می‌کنند و تا ساعت 20 این کلاس‌ها در مدارس دایر است.


وی با بیان اینکه نگاه به آموزشگاه‌های آزاد که در زمینه کنکور فعالیت دارند تا زمانی که نگاه خانواده‌ها به این کلاسها تغییر نکند به روال فعلی باقی می‌ماند، تاکید کرد: مردم باید این اطمینان و اعتماد را به مدرسه داشته باشند و این امر علاوه بر کاهش هزینه‌های مستقیم، از هزینه‌های غیرمستقیم و سایر آسیب‌های همراه کلاس‌های موسسات آزاد می‌کاهد.


معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در توضیح بیشتر گفت: اکثر کلاس‌های تقویتی کنکور در مکان‌هایی برگزار می‌شود که بخشی از آن تجاری بوده و یک یا دو اتاق آن را به کلاس کنکور اختصاص می‌دهند، لذا مقایسه مدارس فعلی که از امکانات مناسبی بر خوردار هستند با این گونه مکان‌ها و بیغوله‌ها کاملا متفاوت است.


سحرخیز با تاکید بر اطلاع‌ رسانی به والدین و تغییر نگرش آنها به کلاس کنکور اذعان کرد: این کلاس‌ها معجزه نمی‌کنند و بر اساس مستندات، آماری که برخی از آموزشگاه‌ها از میزان قبولی خود در کنکور ارائه می‌دهند، واقعی نیست، چرا که برخی از این موسسات شرکت دانش‌آموزان مستعد و یا نخبه در یک یا دو آزمون خود را ملاک قرار داده و جهت تبلیغات استفاده می‌کنند، در حالی که این موسسات ثمره تلاش حداقل سه ساله آموزش و پرورش را به نام خود مصادره می‌کنند.


معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش به خانواده‌ها هشدار داد: کلاس‌های دایر شده در مدارس از جمله کلاس‌های جبرانی، تقویتی و کنکور امن‌ترین و مطمئن‌ترین کلاس‌ها برا ی فرزندان آنهاست و با توجه به اینکه هوشمند سازی مدارس از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته، از این ظرفیت مدارس استفاده کنند.


وی با بیان اینکه مردم دچار تعارض شده‌اند، بخش اعظمی از مشکلات ناشی از تبلیغات رنگین کلاس‌های کنکور را مربوط به رسانه ملی دانست و گفت: این تبلیغات رنگین فرصت تفکر و اندیشیدن را از خانواده‌ها می‌گیرد و علاوه بر کلاس‌های کنکور، این موسسات به مدارس ابتدایی نیز رخنه کرده و با عناوین مختلف خود را تبلیغ می‌کنند، درحالی که آموزش و پرورش معتقد است، کتاب‌های درسی و پرسش و پاسخ معلم برای آزمون کافی است.


به گفته معاون وزیر آموزش و پرورش، مدارس مجوز برگزاری کلاس‌های کنکور ر ا در نوبت بعدازظهر دارند و در صورتی که اولیا و مدیران مدارس درباره برگزاری کلاس‌های کنکور به توافق برسند، این کلاس‌ها مفیدتر از کلاس‌های کنکور آموزشگاه‌های آزاد خواهد بود.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
دو بیگانه همدرد، از دو خویشاوند بی‌درد یا ناهم‌درد، با هم خویشاوندترند… علی شريعتی