چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۱ / ۰۷:۰۶
کد مطلب: 15645
۰

داروهای ضدافسردگی به بازسازی مغز کمک می‌کنند

تحقیقات نشان می دهد که داروهای ضدافسردگی می‌توانند پس از سکته حتی به بیمارانی که افسرده نیستند کمک کرده و در بازسازی سریع مغز موثر واقع می‌شوند.
به گزارش مهر، براساس تحقیقات انجام شده که نتایج آن توسط کتابخانه کوچران منتشر شده، داروهای ضد افسردگی می تواند وابستگی، ناتوانی جسمی، افسردگی و اضطراب را در سال اول پس از سکته کاهش دهد.

این داروها همچنین می تواند ارتقا بخش سلولهای جدید اسبی در مغز باشد یا از سلولهایی که در مغز به واسطه سکته آسیب دیده اند حمایت کند.

این داروها با جلوگیری از افسردگی می توانند بیماران را از نظر فیزیکی فعال تر کنند.

محققان دانشگاه ادینبورو طی انجام تحقیقات روی 52 نفر در رابطه با مهارکننده های بازجذب سروتونین انتخابی این نتایج را به دست آوردند.

گیلیان مید استاد مراقبتهای سکته و سالخوردگی در دانشگاه ادینبورو اظهار داشت: داروهای ضدافسردگی سالها برای درمان افسردگی با نتایج موثری مورد استفاده قرار گرفته است. اگرچه به نظر می رسد که این داروها تأثیراتی هم روی مغز دارند و می تواند به بیماران کمک کند که پس از تأثیرات فیزیکی سکته روند بهبود را طی کنند.

وی افزود: نتیجه این تکنیک تحقیقاتی بسیار نوید بخش است. ما کاملا به این نتیجه نرسیده ایم که چگونه داروهای ضد افسردگی می توانند به بهبود پس از سکته کمک کند، اما ممکن است این امر به علت تأثیر آنها در ارتقای رشد سلولهای عصبی جدید در مغز یا حفاظت از سلولهای صدمه دیده توسط سکته باشد.

این محقق تصریح کرد: ما باید آزمایشهای بالینی بیشتری انجام دهیم تا به طور دقیق مشخص شود که چگونه و تا چه میزان این داروها می تواند به بهبودی بیماران پس از سکته کمک کند.

دکتر دال ول مدیر انجمن تحقیقات و اطلاعات سکته در بریتانیا دررابطه با این تحقیق اظهار داشت: درحالی که نرخ مرگ براثر سکته درحال کاهش است، یافتن درمانهای جدید برای کمک به بیماران در راستای بهبود بسیار حائز اهمیت تلقی می شود.

وی افزود: نتایج این تحقیق بسیار دلگرم کننده است و نیاز برای انجام تحقیقات و آزمایشهای بالینی بیشتر را مورد تأکید قرار می دهد، اگر این آزمایشها مثبت باشند، داروهای ضدافسردگی می توانند تأثیرات منفی سکته را در دهها هزار از بین ببرد.

اگرچه راه طولانی برای چنین درمانی وجود دارد اما ما در انتظار دریافت نتایج تحقیقات آینده هستیم.


نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
بادها می وزند، عده ای در مقابل آن دیوار می سازند و تعدادی آسیاب به پا می کنند