جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۱ / ۰۸:۲۷
کد مطلب: 15717
۰

جزییاتی از زمان آغاز امتحانات دی و خرداد دانش‌آموزان

رییس مرکز آزمون آموزش و پرورش از طراحی سوالات امتحانات نهایی دی ماه از بانک سوال برای نخستین بار خبر داد و گفت: سوالات تمامی امتحانات نهایی خرداد سال 92 نیز از بانک سوال طراحی خواهد شد.


عبدالامیر عرفی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: امسال برای نخستین بار در امتحانات دی ماه سوالات شش عنوان درس از بانک سوالات طراحی خواهد شد و با برنامه‌ریزی که مرکز سنجش آموزش و پرورش انجام داده، امتحانات پایانی خردادماه 92 سوالات همه امتحانات نهایی از بانک سوالات طراحی می‌شود. وی افزود: طبق زمانبندی مرکز آزمون، همه امتحانات نهایی در کشور از دوم دی ماه آغاز و تا 24 دی ادامه خواهد داشت و در سراسر کشور ساعات آغاز امتحانات نهایی 8:30 صبح اعلام شده است.

عرفی ادامه داد: امتحانات نهایی حوزه‌های خارج از کشور نیز از دوم دی ماه آغاز و تا 28 دی ادامه خواهد داشت که در 2 ساعت مختلف 10 صبح و چهار بعدازظهر و در حدود 40 کشور این امتحانات برگزار می‌شود، اما امتحانات نهایی خرداد ماه در بیش از 150 کشور که حوزه امتحانی هستند، برگزار خواهد شد.

به گفته رییس مرکز سنجش آموزش و پرورش، دانش آموزان پایه سوم متوسطه که نتوانسته‌اند چند واحد خود را با موفقیت بگذرانند و همچنین داوطلبانی که در مدارس بزرگسالان تحصیل می‌کنند، در امتحانات دی ماه شرکت خواهند کرد.


ارائه سوابق تحصیلی بیش از 4.5 میلیون داوطلب کنکور به سازمان سنجش طی سه سال گذشته


وی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با ایسنا، در خصوص ارائه سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور 92 نیز اظهار کرد: آموزش و پرورش از سال 89 تا کنون سوابق تحصیلی بیش از چهار میلیون و 500 هزار فارغ‌التحصیل را در اختیار سازمان سنجش کشور قرار داده است و امسال نیز اطلاعات و سوابق تحصیلی بیش از 460 هزار فارغ‌التحصیل بدون نقص در اختیار این سازمان و مرکز آزمون دانشگاه آزاد قرار گرفته است.

عرفی تجمیع آزمون‌های کنکور سازمان سنجش و مرکز آزمون دانشگاه آزاد و همچنین حذف کنکور در بسیاری از رشته‌های این دانشگاه‌ها را نتیجه اعتماد آنها به سوابق تحصیلی داوطلبان آزمون‌ها عنوان کرد و گفت: آموزش و پرورش با این اقدام توانسته اعتماد وزارت علوم، سازمان سنجش و دانشگاه آزاد را به خود جلب کند و می‌توان گفت که این اقدام زمینه مناسبی برای حذف کنکور در آینده است.


سوابق تحصیلی جایگزین مطمئنی برای حذف کنکور

رییس مرکز سنجش آموزش و پرورش اعلام کرد: طبق اعلام مرکز آزمون دانشگاه آزاد، در کنکور 92، 95 درصد از ظرفیت رشته‌های این دانشگاه و در دانشگاه دولتی نیز 10 هزار کدرشته بدون کنکور و با در نظر گرفتن سوابق تحصیلی داوطلبان برای پذیرش دانشجویان در نظر گرفته شده است.

عرفی خاطر نشان کرد: اعلام بدون نقص سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور به مرکز آزمون و سازمان سنجش از سوی وزارت آموزش و پرورش اقدام مهمی بوده که از سه سال پیش آغاز شده و با موفقیت ادامه دارد که یکی از موفق‌ترین برنامه‌ها برای زمینه سازی حذف کنکور و جایگزینی آزمون سراسری و دانشگاه آزاد است.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
تونل هابه ما آموختند که حتی دردل سنگ هم راهی برای عبور هست، تونل ها راست میگویند ؛ راه است ، حتی از دلِ سنگ! " آنجا كه راه نیست ، خداوند راه را می گشاید... "