شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۱ / ۰۷:۲۵
کد مطلب: 15793
۰

رییس دانشگاه آزاد:برنامه‌ای برای تجمیع آزمون‌های ارشد و دکتری نداریم

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: 50 درصد شهریه‌ ادامه تحصیل اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد را پرداخت خواهیم کرد.


به گزارش ایسنادر مشهد، فرهاد دانشجو در نشست خبری حاشیه چهاردهمین اجلاس باشگاه پژوهشگران و نخبگان دانشگاه آزاد که در مجموعه فرهنگی دانشگاه آزاد مشهد برگزار شد، خاطرنشان کرد: آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی از لحاظ کیفیت تغییر کرده است و امتحانات تشریحی به صورت تستی برگزار خواهد شد.

وی در رابطه با کاهش شهریه دانشجویان گفت: از انتهای سال دوم و ابتدای سال سوم مدیریت خود قرار بود 15 تا 20 درصد شهریه‌ها را کاهش دهیم که این امر در ظرف مدت شش ماهه اول میسر شد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه تمامی دانشگاه‌ها اجازه داشتند 15 درصد شهریه خود را افزایش دهند، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی نه تنها افزایش شهریه نداشت بلکه به دانشجویان کاردانی به کارشناسی 20 درصد تخفیف شهریه داده شد و برای دانشجویان جدید 5 درصد افزایش شهریه به میزان کارمزد حساب‌های قرض‌الحسنه اعمال شد.

وی در خصوص تجاری‌سازی پژوهش‌های دانشگاه، عنوان کرد: متاسفانه ارتباط دانشگاه آزاد اسلامی در 30 سال گذشته با صنعت زیر نیم درصد بوده است و در گذشته این فرهنگ که وظایف دانشجویان باید به بیرون و نیاز جامعه ربط داده شود وجود نداشت از همین رو با مسوولین صنایع، خودروسازی، استاندارها، وزیر نفت به صورت موضعی وارد مذاکره شده‌ایم و اولین گام‌ها که تعریف و تبیین وظایف دانشجویان بوده است به درستی انجام شده است.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی دارای مرکز تحقیقات قرآن و عترت است و این مرکز در گذشته فعالیت‌های بسیار خوبی داشته و هم‌اکنون چندین رتبه ملی کسب کرده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تمام حرف ما بحث اسلام و سبک اسلامی در زندگی است و برای اینکه به سبک اسلامی برسیم باید معرفت اسلامی داشته باشیم.



برنامه‌ای برای تجمیع آزمون کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی نداریم

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه می خواهیم کنکور رابه تدریج حذف کنیم، عنوان کرد: یکی از اهدافمان رسیدگی به وضعیت کنکور و مشکلات آن بوده است و اینکه در دوره‌های کاردانی به کارشناسی بدون برگزاری کنکور دانشجو بپذیریم که در این زمینه موفق شدیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برنامه‌ای برای تجمیع آزمون کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی نداریم، افزود: با بررسی‌های وزارت علوم و تحقیقات مجوز پذیرش بدون آزمون بالغ بر 80 درصد رشته‌های مختلف صادر شده است و در بهمن ماه در بسیاری از رشته‌ها در دوره کارشناسی بدون آزمون دانشجو خواهیم گرفت و 20 درصد رشته‌ای که باقی می‌ماند با تصمیم‌گیری هایی که با وزارت علوم گرفته شده قرار است سازمان سنجش آزمون را برگزار کند و نتایج را به دانشگاه اعلام کند.

دانشجو در خصوص نکات مثبت تجمیع کنکور سراسری و آزاد گفت: با تجمیع کنکور سراسری، دانشجو با یک نوع سوال رو به رو می‌شود و در بررسی اینکه کدام دانشجو موفق‌تر و عالم‌تر است و امتیاز بیشتری دارد راحت‌تر می‌توان تصمیم گرفت. همچنین دانشجویان کمتر تحت اضطراب و دغدغه قرار می‌گیرند و کار مدیریت هم بهتر انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: فرصتی ایجاد کرده‌ایم که اعضای هیات علمی بتوانند ادامه تحصیل دهند و اگر مسوولیت‌شان تاثیر سویی برروی تدریس‌شان نگذارد حق مسوولیت‌شان جای خود باقی می‌ماند و 50 درصد شهریه‌ آنان را دانشگاه آزاد اسلامی متقبل می‌شود.

دانشجو افزود: جلسات مستمری با مدیران تشکل‌های اسلامی و سیاسی دانشگاه‌ها داریم و گزارشاتی داده و دریافت می‌کنیم تا بتوانیم بدین وسیله کار نظارت بر تشکل‌ها را داشته باشیم.



تشکل‌های دانشگاهی نباید ستاد انتخاباتی نماینده خاصی باشند

رییس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: تشکل‌های دانشگاهی نباید ستاد انتخاباتی نماینده خاص و پایگاه یک حزب بیرونی باشند و در دانشگاه‌ها باید با توجه به قوانین انضباطی مشخص شده فعالیت‌ها را در چارچوب قانون انجام دهیم و هر کسی بخواهد کاری انجام دهد حتی اگر علیه رییس دانشگاه و سیاست‌های دانشگاه باشد، باید از مدیر تشکل‌ها مجوز بگیرد.

وی با بیان اینکه آزادی در داخل دانشگاه بیشتر از داخل جامعه است، خاطرنشان کرد: ما جلوتر از همه حرکت خواهیم کرد و قشر دانشگاه و دانشجو با رعایت قوانین باید پرشور در انتخابات شرکت کند. همچنین دانشجویان باید شاخص‌های کاندیداهای خوب را معرفی کرده و در ستاد انتخاباتی افراد خاصی قرار نگیرند.


حقوق تمام کارمندان دانشگاه آزاد با سراسری یکسان می‌شود

رییس دانشگاه آزاد اسلامی در خاتمه بابیان اینکه تمام سعی و اهتمام هیات رییسه دانشگاه آزاد اسلامی این است که حقوق کارمندان دانشگاه آزاد مشابه دانشگاه‌های دولتی باشد خاطرنشان کرد: این تمام چیزی است که می‌توان قول دهیم اما تمام تصمیمات با من نیست و باید در هیات امنا تصویب شود و واحدها با صرفه‌جویی، درآمدزایی کنند.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
تونل هابه ما آموختند که حتی دردل سنگ هم راهی برای عبور هست، تونل ها راست میگویند ؛ راه است ، حتی از دلِ سنگ! " آنجا كه راه نیست ، خداوند راه را می گشاید... "