پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۳ دی ۱۳۹۱ / ۰۸:۵۰
کد مطلب: 15879
۰

عكس/ دستبندی برای تشخیص استرس و حملات اضطرابی

دستبندی برای تشخیص استرس/ شناسایی علت اصلی حملات اضطرابی
محققان موسسه فناوری ماساچوست حسگرهایی تولید کرده اند که روی مچ بسته می شود و می تواند تغییرات فیزیولوژیکی بدن را به عنوان نشانه حملات اضطراب تشخیص دهد. به گزارش مهر، اطلاعات جمع آوری شده توسط این دستگاه ها الگوریتمی را می سازد که می توانند تشخیص دهند چه مسائلی موجب اضطراب می شود و یا این که چه زمانی افراد ممکن است درگیر رفتارهای مخاطره آمیزی بشوند. یکی از اهداف ساخت چنین دستگاهی آرام کردن رفتارهای مخرب و کمک به درمان است.

اگرچه این فناوری درحال حاضر در مرحله آزمایشی است و این دستگاه ها عمدتا در تحقیقات پزشکی کاربرد دارند اما این دستگاه ها پیشرو نسخه های مصرف کننده هستند و برنامه های اجرایی در کنار آنها ارائه می شود که می توان از طریق آنها حالت و سطح اضطراب را روی دستگاه هایی چون تلفنهای هوشمند و یا تبلتها مشاهده کرد.

این فناوری در مراحل بعدی قصد دارد احساس را با استفاده از چگونگی استفاده افراد از تلفنهای هوشمند تشخیص دهد.
این دستگاه ها میزان استرس و یا هیجان فرد را با افزایش حرکت، افزایش پاسخ برقی پوست ناشی از تعریق و بالارفتن دمای بدن تشخیص می دهد. این دستگاه تمام اطلاعات دریافتی خود از استرس فرد را به تلفن هوشمند ارسال می کند و این آمار برای تحلیلهای آتی ضبط می شوند.

این دستگاه همچنین دربرگیرنده یک نمایشگر است که به شما می گوید چه زمانی باید داروی خود را مصرف کنید و یا با فردی که دوست دارید تماس بگیرید و یا اکنون زمان آن است که به یک موسیقی گوش کنید.

محققان در چالش آزمایش کردن این دستگاه باید به نوعی عمل می کردند که دستگاه پارازیتی چون تعریق هنگام ورزش و یا هیجان تماشای مسابقه ورزشی تیم مورد نظر را نادیده بگیرد.

درحال حاضر این دستگاه در یک تحقیق در بیمارستان عمومی ماساچوست مورد استفاده قرار می گیرد تا به بیمارانی که از اختلال استرس پس از فاجعه و سایر اختلالات ناشی از اضطراب کمک کند. هدف از این تحقیقات ارائه جزئیاتی از عامل ایجاد اضطراب است.

براساس اظهارات دارن دورتی مدیر بخشی عصب درمانی این بیمارستان، درحالی که این فناوری در نخستین روزهای خود است، اما این دستگاه از این پتانسیل برخوردار است که بتواند شکاف تشخیصی را در این عرصه پر کند.

دورتی افزود: پیش از این درمانگران برای درمان این بیماران طی هفته ها صرفا به حافظه غیرعینی بیمار اتکا می کردند و ملاقاتهای آنها با بیمار تنها ابزار تشخص علائم اضطراب بود. اما این دستگاه داده های عینی از علائم اضطراب بیمار را ارسال می کند که هم پزشک و هم بیمار به آن دسترسی دارند.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
تونل هابه ما آموختند که حتی دردل سنگ هم راهی برای عبور هست، تونل ها راست میگویند ؛ راه است ، حتی از دلِ سنگ! " آنجا كه راه نیست ، خداوند راه را می گشاید... "