کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دختري ۱۹ ساله: مي‌خواهم طلاق بگيرم چون شوهرم را دوست ندارم!

روزنامه خراسان , 6 دی 1391 ساعت 19:42

پاسخ مشاور درباره مشکل اين خانم را در ادامه مي خوانيم.


سئوال: دختري ۱۹ ساله هستم، ۱۶ ماه است ازدواج کرده ام. همسرم ۲ سال از من بزرگ تر است. اوايل خيلي دوستش داشتم ولي الان هيچ حسي نسبت به او ندارم تصميم به طلاق گرفته ام.


پاسخ مشاور:
کشف  ارزش هاي خود، لازمه دوست داشتن ديگري

در سوال تان اشاره نکرده ايد که چرا در حال حاضر علاقه اي به همسرتان نداريد. اين که چه عواملي باعث بي علاقگي شما به همسرتان شده موضوع بسيار مهمي است. اگر اين بي علاقگي بدون هيچ دليل واضح و روشني اتفاق افتاده تا حدود زيادي نشان مي دهد علاقه مندي روز نخست براساس اصول درستي شکل نگرفته است. ما قبل از آن که به ديگران علاقه مند شويم و دوستشان بداريم لازم است بدانيم که چه کسي هستيم و معيارها و ارزش هاي ما کدام است؟ و چه مسيري را براي زندگي خود برگزيده ايم؟زماني که براي اين سوال ها پاسخي پيدا نکرده  باشيم، مهر و علاقه ما به ديگران بسيار سطحي و بر اساس ظواهر و يا نيازهاي جسماني است.


غفلت جوانان از مراقبت خود
بديهي است که هر دختر و پسري در حدود سني شما و همسرتان ميل و کشش زيادي به جنس مخالف دارد اما براي دستيابي به کانون گرم خانواده و تجربه خوشبختي و سعادت، در اين زمينه لازم است قبل از ازدواج از خود مراقبت کنيد. به اين معنا که محرک هايي که نياز جنسي را بيدار و تشديد مي کند شناسايي و از آن ها پرهيز کنيد. متاسفانه جوانان در اين زمينه مراقبتي از خود به عمل نمي آورند. گوش دادن به موسيقي هايي که اشعار آن محرک است، ديدن تصاوير محرک و يا استشمام بوهايي اين چنين مي تواند فرد را در چنبره غريزه نگاه دارد و انتخاب همسرصرفا براين اساس انجام شود. تا زماني که آمادگي ازدواج به لحاظ رواني و اجتماعي ايجاد نشده باشد ازدواج عاقبت خوشايندي نخواهد داشت. ميل به ازدواج فقط براساس نياز جنسي نمي تواند عامل تعيين کننده اي در ازدواج موفق باشد.


طلاق، پاک کردن صورت مسئله است!
اما در شرايطي که شما داريد، طلاق گرفتن مسئله اي را حل نمي کند به عبارت بهتر، پاک کردن صورت مسئله است. تا زماني که معيارهاي علاقه مندي شما مشخص و واضح نباشد، ازدواج و علاقه مندي به ديگري نيز همين مشکل را براي شما به دنبال خواهد داشت.

توجه به ويژگي هاي مثبت همسر

بنابراين در حال حاضر به نظر مي رسد توجه به ويژگي هاي مثبت شخصيتي همسرتان به شما اين فرصت را مي دهد تا علاقه مندي با ثباتي را نسبت به همسرتان تجربه کنيد. افزون بر اين فراموش نکنيد که طلاق پديده اي است که عوارض و دشواري هاي بسياري را به همراه دارد و در شرايطي که شما در آن قرار داريد به هيچ عنوان براي راه حل توصيه نمي شود. گرچه طلاق انتخاب آخر است اما بايد زماني به اين انتخاب به صورت جدي انديشيد که قدرت مقابله با عوارض و دشواري هاي آن در فرد وجود داشته باشد و صد البته راه ديگري براي حل مشکلات وجود نداشته باشد.    
ورود به کانال روان شناسی میگنا


کد مطلب: 15939

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/15939/دختري-۱۹-ساله-مي-خواهم-طلاق-بگيرم-چون-شوهرم-دوست-ندارم

میگنا
  https://www.migna.ir