پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۹ دی ۱۳۹۱ / ۱۷:۳۰
کد مطلب: 15970
۰

اگر مجرد هستید، بخوانید

یک روان‌شناس، گفت: زندگی مستقل مجردی برای جوانان توصیه نمی‌شود.

"عباس عزیزخانی" در گفت‌وگو با ایسنا - منطقه زنجان، اظهار کرد: در کشورهای غربی با توجه به وضعیت زندگی و اعتقادات آن‌ها طبیعی است که نوجوانان در سن 18 سالگی از کانون خانواده جدا شوند و زندگی مستقلی برای خود داشته باشند. در این کشورها وضعیت حاکمیتی نیز به گونه‎ای است که نوجوانان بعد از تشکیل زندگی مستقل از نظر اقتصادی نیز دچار مشکل نمی‌شوند.

وی افزود: با توجه به فرهنگ پای‌بندی به خانواده در ایران، تشکیل زندگی مستقل مجردی مناسب نیست و انعکاس خوبی نیز در جامعه ندارد، گر چه برخی از افراد با تشکیل زندگی مستقل مجردی، شرایط بهتری برای زندگی خود به وجود می‌آورند، ولی تعداد این افراد انگشت‌شمار است. توصیه می‌شود که خانواده‎ها و جوانان سعی کنند که این موضوع تا حد امکان پیش نیاید.

عزیزخانی خاطرنشان کرد: این روزها بیشتر مراجعین به روان‌شناسان، کسانی هستند که زندگی مستقل مجردی برای خود تشکیل داده‌اند و با مشکلات متعددی رو به رو شده‎اند و به اذعان خود این افراد، مشکلات زندگی مستقل بسیار بیشتر از زندگی با خانواده است.

وی اظهار کرد: تشکیل زندگی مستقل مجردی نمود اجتماعی منفی با خود به همراه دارد، به همین دلیل بیشتر این افراد ترجیح می‌دهند زندگی خود را در شهر دیگری به خصوص کلان‌شهرها تشکیل دهند تا از نگاه منفی همشهری‎های خود در امان بمانند.


این روان‌شناس اضافه کرد: با وجود اینکه این نوع زندگی برای افراد توصیه نمی‌شود، عده‌‎ای بر تشکیل زندگی مستقل مجردی اصرار دارند که به این افراد توصیه می‌شود در قدم اول شغل مناسبی برای خود بیابند، زیرا علاوه بر سختی‎های نداشتن درآمد، این افراد اوقات فراغت بسیاری خواهند داشت که باید به گونه‌ای این اوقات پرشود و از سوی دیگر این افراد باید به بلوغ فکری و اجتماعی رسیده باشند تا بتوانند با مشکلات ناشی از آن کنار بیایند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
برای شنا کردن به سمت مخالف رودخانه قدرت و جرات لازم است وگرنه هر ماهی مرده ای هم می تواند از طرف موافق جریان آب حرکت کند.