پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۱ / ۰۵:۴۸
کد مطلب: 16021
۰

تدوین آیین‌نامه بورس کارمندان دولتی و غیردولتی

به گفته معاون بورس وزارت علوم، آیین نامه بورسیه کارشناسان نهادهای دولتی و غیردولتی برای تحصیل در مقطع دکتری در دست تدوین است و این امکان را می دهد که کارمندان بازنشسته دولتی و غیردولتی بورسیه شوند.
حسن مسلمی نائینی در گفتگو با خبرنگار مهر، اضافه کرد: آیین نامه بورسیه کارشناسان واجد شرایط مؤسسات دولتی و غیردولتی برای تحصیل در مقطع دکتری به زودی ابلاغ خواهد شد.

وی گفت: در راستای اجرایی کردن بند "د" ماده 1 قانون اهداف، وظایف و تشکیلات وزارت علوم، در خصوص تامین نیروی انسانی متخصص و توسعه منابع انسانی کشور و هدفمند کردن ارتقاء سطح علمی کارشناسان مؤسسات داخل، همچنین جلوگیری از خروج این کارشناسان به کشورهای خارجی که با تبعات گسترده فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی همراه است و برای صرفه جویی ارزی در کشور، ایجاد رابطه نزدیک بین دانشگاه و جامعه در انجام پژوهش­های کاربردی مورد نیاز کشور و مستندسازی علمی دستاوردهای طرحهایی که توسط مؤسسات انجام می شود، به مؤسسات کشور اجازه داده می شود تا بتوانند در داخل کشور با شیوه های دکتری آموزشی - پژوهشی یا دکتری پژوهش محور به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان بورسیه مؤسسات ذیربط مطابق ضوابط و مقررات اقدام کنند.

به گفته معاون بورس وزارت علوم، این آیین نامه، در پاسخ به تقاضای زیاد مؤسسات دولتی و غیردولتی تدوین شده است.

مسلمی نائینی در ادامه اظهار داشت: به علت خلأ بورسیه این کارشناسان در کشور و خروج بیش از 1500 نفر از این کارمندان و تحصیلشان در کشورهای آسیای میانه و سایر کشورها، ضرورت تدوین این آیین نامه احساس شد.

وی تاکید کرد: توانایی علمی، مهارتی و صلاحیت عمومی متقاضیان در کمیته ویژه ای که در دانشگاه و اداره کل بورس وزارت تشکیل خواهد شد، بررسی می شود.

معاون بورس وزارت علوم، ادامه داد: دارا بودن حداقل 3 سال سابقه فعال در حوزه کاری مرتبط با موضوع رساله مقطع دکتری از شرایط لازم پذیرش است.

وی تاکید کرد: امکان همکاری استادان بازنشسته واجد شرایط، با تجربه و علاقه مند در این دوره ها وجود دارد و عنوان رساله دانشجویان باید در قالب مشکلات موسسه ذیربط تعریف شده و به منظور تطبیق با نیازها و اولویتهای پژوهشی کشور مورد تایید معاونت پژوهشی و فناوری وزارت قرار گیرد.

مسلمی خاطرنشان کرد: مدت زمان تحصیل در این دوره ها می تواند بیشتر از دوره های مرسوم دانشگاه باشد و حداکثر سن متقاضیان نیز بالاتر تعیین شده است.


نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
شکست خوردن و زمین خوردن یک اتفاق است تسلیم‌شدن و بلندنشدن یک انتخاب است. نگذار انتخاب‌هایت اسیر اتفاق‌ها شود..!!!