سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۱ / ۰۵:۵۰
کد مطلب: 16022
۱

ثبت‌نام کودکان در باشگاه‌های ورزشی برای رفع کم‌رویی

یک روانشناس گفت: با ثبت‌نام فرزندان در باشگاه‌های ورزشی یا کلاس‌های هنری، روحیه‌ی فعالیت‌های گروهی را در او تقویت کنید چون به برطرف شدن کم‌رویی وی کمک می‌کند.


«لیلا حسنی» در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب، اظهار کرد: به والدین کودکان کم‌رو گفته می‌شود که کودکان از رفتار شما الگو می‌گیرند، پس طوری رفتار کنید که کم‌رویی در کودکان تقویت نشود. در ضمن یادتان باشد که به این کودکان برچسب نزنید.

والدین باید با تشکیل جلسات هفتگی یا روزانه در خانه فرصت اظهارنظر در مورد مسایل مختلف را برای کودک فراهم کنند و زیاد از حد نگران فرزند خود نباشند.


به گفته‌ی این روانشناس، اگر ترس و نگرانی والدین در خصوص فرزندان زیاد باشد، ناخودآگاه این ترس را به کودکان نیز منتقل می کنند.

پدر و مادر اگر این روش را ادامه دهند، امکان عمل و ابتکار را از او می‌گیرند. توصیه می‌شود این افراد سعی کنند همه چیز را از قبل برای کودک آماده نکنند، بلکه به او کمک کنند تا بتواند در برابر موقعیت‌هایی که احتمال خطر در آن می‌رود عکس‌العمل مناسبی نشان دهد. هم‌چنین سن و سال او را از یاد نبرند و او را به انجام کارهای ساده تشویق کنید که از هر عامل دیگری در تصحیح رفتارش مناسب‌تر است.


وی با توصیه به والدین در خصوص کودکان کم‌رو، گفت: کارهایی را از کودک بخواهید که می‌دانید از عهده آنها برمی‌آید به‌طور مثال اگر در دوره ترس‌های کودکانه است از او نخواهید که در استخری از آب بپرد و یا به زیرزمین تاریک برود.

در این شرایط روانشناس به والدین می‌گوید تا می‌توانید اعتماد به نفس فرزندتان را تقویت کنید، همه‌ی رفتارهای مثبت وی را تشویق کنید و از تشویق کردن رفتارهای منفی خودداری کنید و او را در صورت لزوم متوجه اشتباهاتش کنید.


حسنی با تاکید بر این‌که کودک نباید با بچه‌های دیگر مقایسه شود بلکه کودک باید فقط با خودش مقایسه شود، خاطرنشان کرد: از معلم چنین کودکانی باید خواسته شود مسوولیت‌های در حد توان کودک به وی محول و وی را در فعالیت‌های گروهی درسی سهیم کند.


این روانشناس زنجانی در بخش دیگری با اشاره به این‌که یکی دیگر از راهکارهای کاهش کم‌رویی کودکان این است که در میهمانی‌های خانوادگی کودک تشویق شود تا اشعاری را که حفظ کرده یا درس‌هایی که فراگرفته برای میهمانان بخواند، گفت: به کارهای کودک خودبها بدهید و بدانید که او در حد توان خود توانسته کارهایی هر چند کوچک را انجام دهد.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
ز باغ رعيت، گر مَلك خورد سيبي / برآرند غلامان، درخت از بيخ