چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۱ / ۰۹:۴۸
کد مطلب: 16080
۱
۱

جزئیات ثبت‌نام رشته های بدون کنکور

ثبت‌نام برای شرکت در کدرشته‌محل‌های بدون آزمون دانشگاه‌های پیام‌نور و غیرانتفاعی از فردا در سایت سازمان سنجش آموزش کشور آغاز می‌شود.

ثبت‌نام از متقاضیان شرکت در کدرشته محل‌های بدون آزمون دانشگاه‌‌های پیام‌نور و غیرانتفاعی از یکشنبه، 18 دی‌ماه آغاز می‌شود و تا 24 دی‌ماه ادامه دارد.

متقاضیان لازم است با مطالعه دقیق دفترچه راهنما و اطلاع کامل از مندرجات و ضوابط آن و در صورت دارا بودن شرایط و ضوابط مربوطه، نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته از طریق سایت اینترنتی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org اقدام کنند.

مشاهده و کنترل اطلاعات ثبت‌نامی داوطلبان همزمان با ایام ثبت‌نام و انتخاب رشته از 20 دی‌ماه تا 26 دی‌ماه از طریق سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور امکان‌پذیر است و داوطلبان لازم است با مراجعه به سایت مذکور نسبت به مشاهده و کنترل اطلاعات ثبت‌نامی خود اقدام کنند.

*انتخاب رشته برای کدرشته محل‌های بدون آزمون

انتخاب رشته توسط داوطلبان از طریق سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور همزمان با ثبت‌نام از روز 18 دی‌ماه آغاز می‌شود و تا 24 دی‌ماه ادامه دارد.

داوطلبانی که متقاضی شرکت در این مرحله هستند، ضمن مطالعه شرایط و ضوابط اعلام شده در دفترچه راهنما و ضمائم مربوط و اطلاعیه‌های رسمی سازمان سنجش آموزش کشور که از طریق نشریه پیک سنجش و سایت اینترنتی این سازمان منتشر می‌شود، در مدت زمانی که تعیین شده است، می‌توانند حداکثر 50 کدرشته محل را از میان کدرشته محل‌های تحصیلی مورد علاقه خود از گروه یا گروه‌های آزمایشی مربوط، انتخاب و به ترتیب اولویت بر اساس علاقه اقدام به درج در تقاضانامه ثبت‌نام و انتخاب رشته اینترنتی کنند.

داوطلبانی که بر اساس ضوابط در 2 یا 3 گروه آزمایشی ثبت‌نام کرده‌اند، همانند سایر داوطلبانی که در یک گروه آزمایشی شرکت کرده‌اند، منحصراً یک فرم انتخاب رشته ارائه خواهد شد و این داوطلبان باید تمامی کدرشته محل‌های مورد علاقه خود را از هر یک از گروه‌های آزمایشی که در آن ثبت‌نام کرده‌اند، انتخاب و بر اساس علاقه در اولویت‌های مورد نظر در تقاضانامه مذکور درج کنند.

*روش گزینش دانشجو

پذیرش در این مرحله در تمامی کدرشته‌های تحصیلی به روش متمرکز است و تنها معدل کتبی داوطلبان واجد شرایط ملاک و مبنای پذیرش قرار می‌گیرد و اسامی پذیرفته شدگان در یک مرحله و به طور یکجا اعلام می‌شود.

در این روش هر داوطلب با توجه به شرایط وی(از نظر سهمیه، بومی و ...) و بر اساس معدل کتبی دیپلم، به اولین کدرشته انتخابی که از نظر علمی برتری دارد (در مقایسه با سایر داوطلبانی که شرایط مشابه وی را دارند)، در صورت وجود ظرفیت معرفی می‌شود.

باتوجه به اینکه پذیرش داوطلبان بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) صورت می‌پذیرد و نظر به اینکه دروس امتحانی داوطلبان دیپلمه با توجه به نوع دیپلم آنان (ریاضی، تجربی، انسانی و ....) متفاوت است، لذا چنانچه نوع دیپلم داوطلب با گروه آزمایشی که متقاضی آن می‌شود متفاوت باشد، درصد اعمال معدل کتبی متفاوت خواهد بود.

*اعلام نتایج هفته پایانی بهمن‌ماه 91

نتایج این مرحله در هفته آخر بهمن ماه سال جاری، از طریق سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می‌شود.     خبرگزاری فارس

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

بهار
United Kingdom
سلام.سایتتون به روز نیس و این خیلی بده!
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
آنكه مدام از كمبودها و ناراستي هاي زندگي خويش سخن مي گويد دوست خوبي براي تو نخواهد بود .