جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۱ / ۰۸:۱۰
کد مطلب: 16112
۰
۱

تعیین تکلیف فرهنگیان دارای مدرک معادل برای ادامه تحصیل

معاون مرکز برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش گفت: کمیته ای پنج نفره در شورای عالی انقلاب فرهنگی ، امکان ادامه تحصیل فرهنگیان دارای مدرک معادل را بررسی می کنند.
به گزارش واحد مرکزی خبر، شریف زاده افزود: این فرهنگیان ، دانش آموختگان سالهای 77 تا 80 مراکز تربیت معلم هستند که امکان ادامه تحصیل آنان در جلسه ای با حضور وزیر آموزش و پرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی و مقرر شد کمیته ویژه ای این موضوع را بررسی کند که نتایج آن تا دو هفته آینده اعلام می شود.

وی گفت : اگر با نظر کارشناسی این کمتیه ، زمینه ادامه تحصیل این فرهنگیان فراهم شود ، این افراد می توانند تحصیلاتشان را تا مقاطع کارشناسی ارشد ادامه دهند وگرنه دو پیشنهاد دیگر برای ادامه تحصیل آنان در دستور کار آموزش و پرورش قرار می گیرد.

شریف زاده افزود: پیشنهاد نخست که نیاز به مصوبه دارد ایجاد شرایط ادامه تحصیل فرهنگیان دارای مدرک معادل در دانشگاه فرهنگیان است و گزینه دوم ، برگزاری آزمون جامع است و فقط برگزیدگان این آزمون امکان ادامه تحصیل در همه مراکز دانشگاهی را خواهند یافت.

وی گفت: البته مشکل ادامه تحصیل فرهنگیان دارای مدرک معادل که پیش از سال 77 در مراکز تربیت معلم فارغ التحصیل شده اند با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی رفع و باابلاغ به دانشگاه آزاد اسلامی ، زمینه ادامه تحصیل آنان فراهم شد.

شریف زاده افزود: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی حدود 20 روز پیش با ارسال نامه ای به واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در کشور ، آنان را به پذیرش این فرهنگیان دارای مدرک معادل در مقطع کارشناسی ارشد ملزم کرد.

حدود 50 هزار نفر از فرهنگیان دارای مدرک معادل از سال 77 تا 80 در مراکز تربیت معلم فارغ التحصیل شده اند.

اعلام نتایج آزمون اعزام فرهنگیان به مدارس خارج از کشور؛نیمه بهمن

نتایج مرحله دوم آزمون اعزام فرهنگیان به مدارس خارج از کشور نیمه بهمن از طریق سایت مرکز امور بین الملل وزارت آموزش و پرورش www.mbm.medu.ir اعلام می شود.

مسئول اعزام و تشریف مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور آموزش و پرورش در مصاحبه با واحد مرکزی خبر در این باره افزود: در مرحله دوم این آزمون ، حدود 1700 داوطلب به مصاحبه های تخصصی دعوت شدند که نیمی از آنان پذیرفته شده اند.

ابراهیم بورقانی گفت : مرحله نخست آزمون اعزام به مدارس خارج از کشور با حضور 10 هزار داوطلب در 25 رشته برگزار شد که از آن میان 1700 نفر به مرحله دوم راه یافتند.

وی 70 درصد پذیرفته شدگان را آقایان و 30 درصد را زنان دانست و افزود: بیشترین پذیرفته شدگان این آزمون داوطلبان رشته آموزش ابتدایی و کمترین داوطلبان مربوط به رشته ذی حسابی بود.

بورقانی گفت : فرهنگیان پذیرفته شده در این آزمون باید میزان آشنایی به زبان انگلیسی را به سطح آیلتس 4 و مدیران ومعاونان مدارس به آیلتس 5 برسانند و اگر موفق به دریافت گواهی قبولی شوند مهر 92 سازماندهی و به مدارس ایرانی خارج از کشور اعزام می شوند.

فرهنگیان پذیرفته شده دراین آزمون به مدارس ایرانی در105 شهراز85 کشور جهان اعزام می شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

منصور سجادی
متن کامل و خوب است
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
اعتماد به نفس ضرورتاً تضمین کننده موفقیت نیست ولی عدم اعتماد به نفس مطمئناً باعث شکست می‌شود./ آلبرت بندورا