کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نقش آلودگی هوا در ابتلا به اوتیسم

25 دی 1391 ساعت 6:29


کودکان مبتلا به اوتیسم در دوران بارداری مادر و یا در سال اول زندگی خود بیشتر در معرض آلودگی هوای ناشی از ترافیک و دیگر آلاینده ها قرار داشته اند.

به گزارش مهر، گروهی از محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی با بررسی 279 کودک مبتلا به اوتیسم و 245 کودک از گروه  شاهد و ارزیابی محل زندگی آنها دریافتند در مقایسه با کودکان گروه شاهد، کودکان مبتلا به اوتیسم در دوران بارداری مادر و یا در سال اول زندگی خود بیشتر در معرض آلودگی هوای ناشی از ترافیک و دیگر آلاینده ها بوده اند.

براساس این گزارش محققان با مشاهدات بیشتر خود افزودند: مواجهه با آلاینده ها شامل ذرات معلق 5/2 میکرونی و کوچکتر در مقیاس دیامتر 5/2 PM و همچنین ذرات معلق 10 میکرونی و کوچکتر در مقیاس دیامتر به ویژه دی اکسید نیتروژن طی زمان حاملگی و همچنین سال اول زندگی کودک با افزایش خطر ابتلاء به اوتیسم در ارتباط است که این ارزیابی با استفاده از اندازه گیری آلودگی هوا در سطوح محلی و منطقه ای حاصل شده است.

ذرات معلق یکی از شش آلاینده بسیار خطرناک است که می تواند عاملی برای وقوع بیماریهای قلبی نیز باشد.

به گفته محققان ذرات معلق 5/2 pm خطرناک ترین ذرات بوده چرا که با قطری بیش از اندازه کوچک به راحتی وارد ریه ها شده و می توانند باعث بیماری خطرناک ریوی شود.


کد مطلب: 16177

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/16177/نقش-آلودگی-هوا-ابتلا-اوتیسم

میگنا
  https://www.migna.ir