جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۸ آبان ۱۳۸۹ / ۰۶:۳۱
کد مطلب: 1618
۰

آغاز ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 90 از فردا / جزئیات نحوه ثبت ‌نام

معاون سازمان سنجش آموزش کشور با تشریح جزئیات نحوه ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد سال 1390 گفت: ثبت نام کلیه متقاضیان شرکت در آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی از طریق اینترنت و از روز یکشنبه 9 آبان ماه آغاز می شود و تا ساعت 24 روز یکشنبه 16 آبان ماه پایان می‌پذیرد.
ابراهیم خدایی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه ثبت‌نام‌ برای‌ شرکت‌ در آزمون ارشد ‌سال 1390 به دو روش امکانپذیر است، گفت: در روش اول متقاضی ثبت نام باید با مراجعه به سایت سازمان به نشانی www.sanjesh.org دفترچه راهنمای ثبت‌نام را به همراه اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت‌نام دریافت کند. معاون سازمان سنجش افزود: با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت‌نام در این روش به صورت اینترنتی انجام می شود، داوطلبان لازم است به وسیله کارت‌های عضو شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است با مراجعه به سایت سازمان و پرداخت مبلغ 105هزار ریال به عنوان وجه ثبت‌نام شرکت در آزمون یک کدرشته امتحانی، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.
 
وی با اشاره به روش دوم ثبت نام در آزمون گفت: در این روش داوطلب با مراجعه به باجه‌های پستی نسبت به خرید کارت اعتباری دارای رمز عبور به منظور ورود به سیستم نرم‌افزاری ثبت‌نام اینترنتی، به مبلغ 105 هزار ریال و دریافت یک جلد دفترچه راهنمای ثبت‌نام در آزمون که برای توزیع آن 7 هزار ریال توسط پست از داوطلب دریافت می‌ شود، اقدام کنند.
 
خدایی گفت: داوطلبان لازم است پس‌ از مطالعه‌ دقیق‌ دفترچه‌ راهنما چنانچه‌ واجد شرایط شرکت‌ درآزمون‌ باشند مدارک لازم را  تهیه و نسبت به تکمیل پیش‌نویس تقاضانامه اقدام کنند.
 
وی اظهار داشت: ثبت‌نام برای شرکت در آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی (دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته داخل) سال 1390 تنها از طریق ثبت‌نام الکترونیکی (اینترنتی) انجام می شود لذا داوطلبان باید برای ثبت‌نام به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.
 
معاون سازمان سنجش گفت: داوطلبانی که علاوه بر رشته‌ انتخابی‌ یا امتحانی‌ اصلی علاقه‌مند به‌ انتخاب‌ یکی‌ از 67 کدرشته‌ امتحانی‌ دیگر به‌ عنوان‌ رشته‌ امتحانی‌ دوم هستند ضرورت‌ دارد که‌ کدرشته‌ امتحانی دوم را نیز در مربع بند مربوط در تقاضانامه درج ‌کنند.
 
وی افزود: این دسته از داوطلبان ‌باید برای رشته امتحانی‌ دوم یک‌ کارت اعتباری دیگر دارای رمز عبور به منظور ورود به سیستم نرم‌افزاری ثبت‌نام اینترنتی، به مبلغ 105 هزار ریال علاوه بر کارت اعتباری اول خریداری کنند. لازم به ذکر است در صورت خرید کارت اعتباری برای آزمون دوم (شناور)، 7 هزار ریال دیگر نیز بابت هزینه‌ توزیع، توسط پست دریافت خواهد شد.
خدایی گفت: داوطلبانی که متقاضی ثبت‌نام و شرکت در آزمون کدرشته‌های امتحانی اصلی و شناور هستند و علاقمند به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی هستند، لازم است علاوه بر پرداخت مبالغ ثبت‌نام، نسبت به پرداخت مبلغ 34 هزار ریال دیگر نیز از طریق روش اول و یا دوم، برای اعلام علاقمندی اقدام کنند.
 
وی اضافه کرد: هزینه توزیع کارت اعتباری علاقمندی نیز مبلغ 3 هزار ریال است که توسط پست دریافت خواهد شد. آزمون ارشد امسال بدون تغيير برگزار مي‌شود  ابلاغيه نهايي آزمون دكتراي نيمه متمركز و كارشناسي ارشد اين هفته به دانشگاه‌ها ابلاغ مي‌شود. دكتر حسين نادري منش در گفت و گو با ايسنا با بيان اينكه آزمون كارشناسي ارشد امسال بدون تغيير برگزار مي‌شود، درباره نحوه برگزاري آزمون نيمه متمركز دكتري، افزود: براين اساس ابتدا يك آزمون سراسري كتبي برگزار و اسامي چند برابر ظرفيت به همراه سوابق تحصيلي داوطلبان از سوي سازمان سنجش به دانشگاه‌ها اعلام مي‌شود تا دانشگاه‌ها با بررسي سوابق تحصيلي، آموزشي، پژوهشي و فناوري دانشجويان كه از سوي سنجش اعلام مي‌شود، اسامي پذيرفته‌شدگان را جهت اعلام به سازمان سنجش ارايه كنند. وي با بيان اينكه درآزمون دكتري، دو نوع زبان مطرح؛ يك زبان مربوط به آزمون دكتري و ديگر زبان عمومي (تافل) است، گفت: براي زبان عمومي تصميم‌گيري مي‌شود كه يا خود وزارت ‌علوم‌ به صورت عام‌تر اين آزمون را برگزار كند و يا اينكه برخي مجموعه‌هاي ديگر مجري برگزاري اين آزمون باشند. نادري منش با اشاره به برخي دانشگاه‌ها كه آزمون زبان عمومي برگزار مي‌كنند، گفت: دانشگاه‌هايي كه اين آزمون را برگزار مي‌كند، بايد پاسخگو باشد چرا كه ممكن است پس از ارزيابي وزارت علوم اين دانشگاه‌ها نتوانند مجوز از سوي وزارت علوم اخذ كنند. اما حتما دانشجويان ما بايد توانمندي زبان عمومي داشته باشند كه شرايط اخذ آن اعلام خواهد شد. وي همچنين درخصوص ظرفيت‌هاي خالي مانده در كنكور سراسري گفت: در مجموع 200 ظرفيت كنكور امسال خالي مانده است.
سرفصل‌هاي درسي با بيش از پنج سال قدمت به روز مي‌شوند
اطلس استاني آموزش عالي به زودي توزيع مي‌شود نادري‌منش همچنين از ايجاد كميته‌هاي ويژه‌ در تمامي رشته‌هاي فني‌مهندسي، هنر، علوم انساني، علوم پايه خبرداد و گفت: اين كميته‌ها در راستاي گسترش كيفي، به روز شدن رشته‌ها و توسعه هدفمند ايجاد شده و ممكن است در اين طرح ظرفيت‌ها برخي رشته‌ها كاهش و برخي افزايش يابد. وي در خصوص عدم صدور مجوز جديد براي 12 رشته علوم انساني تا زمان بازنگري، اظهاركرد: بحث 12 رشته نيست بلكه در اين كميته تلاش بر بازنگري و ارزيابي كليه رشته‌هاي علوم انساني است و در صورتي كه اين طرح جواب دهد جزء افتخارات ما محسوب خواهد شد. معاون آموزشي وزير علوم با اشاره به تاكيدات مقام معظم رهبري در مباحث علوم انساني در جلسه نخبگان و تحصيل دو ميليون دانشجو در رشته‌ علوم انساني، اظهار كرد: در اين زمينه قبل از عيد اعلام كرديم كه تمام سرفصل‌هاي دروس بايد به روز شوند و يك ماه پيش نيز اعلام شد كه سرفصل‌هاي با بيش از پنج سال قدمت نيز بايد به روز شوند. معاون آموزشي وزارت ‌علوم با اشاره به طرح جامع آموزش مبتني بر آمايش كه از سال گذشته آغاز شد، بهايسنا اظهار كرد: تا كنون دو مجموعه مكتوب تهيه شده است كه يك مجموعه مربوط به اطلس آموزش عالي است كه توزيع شده و ديگري هم اطلس استاني آموزش عالي است كه به زودي توزيع مي‌شود كه براساس اين طرح توسعه آموزش عالي مبتني بر نيازهاي منطقه‌اي خواهد بود.  
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
یک رابطه خوب زمانی است که کسی پذیرای گذشته، پشتیبان امروز و مشوق فردایتان باشد.