جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۱ / ۱۰:۵۳
کد مطلب: 16190
۰

جذب 950 استاد در هيئت علمي دانشگاه فرهنگيان

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه با تلاش های انجام شده برای تربیت معلمان در این دانشگاه از اعضای هیئت علمی کمک خواهیم گرفت، گفت: مسائل مربوط به جذب هیات علمی انجام و در حال حاظر 950 استاد به عضویت هیات علمی این دانشگاه درآمده اند.
"جهانبخش محبی نیا" با اشاره به آغاز کار دانشگاه فرهنگیان در نیمه دوم سال تحصیلی 92-91 گفت: بر اساس مصوبه ای که در جلسه 704 مورخ 6 دی ماه سال 90 به تصویب رسید و در تاریخ اول اسفند ماه همان سال با امضای ریس جمهور ابلاغ و دانشگاه فرهنگیان مشروعیت فعالیت به دست آورد.

وی افزود: دانشگاه فرهنگیان، دانشگاهی برای تامین، تربیت و توانمند سازی منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش است.

جذب 950 استاد در هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان

محبی نیا با اشاره به جذب هیئت علمی برای این دانشگاه، خاطرنشان کرد: در چند ماهی که مشروعیت ایجاد این دانشگاه به وجود آمده است با تلاش های انجام شده مسائل مربوط به جذب هیات علمی انجام و در حال حاظر 950 استاد به عضویت هیات علمی این دانشگاه درآمده اند که به کمک این نیروها سالانه 25 هزار معلم تربیت خواهند شد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان اضافه کرد: دانشجویان این دانشگاهها همانند سایر رشته ها و دانشگاهها از طریق آزمون انتخاب و پس از مصاحبه و بررسی صلاحیت ها که از مهمترین آنها سلامت فرد متقاضی است، گزینش و در پردیس های این دانشگاه مشغول به تحصیل خواهند شد.

جذب سالانه 25 هزار دانشجو در مقطع کارشناسی دانشگاه فرهنگیان

وی با بیان اینکه مطابق قانون می بایست سالانه 25 هزار دانشجو در مقطع کارشناسی جذب این دانشگاه شوند، تصریح کرد:طبق تکلیفی که قانون برای ما مشخص کرده است، سالانه موظف به جذب 25 هزار دانشجو در مقطع کارشناسی هستیم و این فعالیت از بهمن ماه امسال آغاز خواهد شد.

مقطع کارشناسی دانشگاه فرهنگیان دارای 16 رشته تحصیلی

محبی نیا به 16 رشته ای که در مقطع کارشناسی این دانشگاه جذب دانشجو خواهد داشت اشاره و گفت: این رشته ها شامل "دبیری شیمی"، "راهنمایی و مشاوره"، "دبیری زیست"، "دبیری تاریخ"، "دبیری جغرافیا"، "دبیری الهیات و معارف"، "آموزش زبان و ادبیات فارسی"، "تربیت مدرس زبان انگلیسی"، "کودکان عقب مانده ذهنی"، "دبیری فیزیک"، "دبیری علوم اجتماعی"، "تربیت دبیر علوم ورزشی"، "ارتباطات تصویری"، "دبیری زبان و ادبیات عربی" و "دبیری ریاضی" است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان در پاسخ به این پرسش که چه زمانی دانشجویان این دانشگاه می توانند در مدارس حضور پیدا کرده و به تدریس بپردازند؟ گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده در چهار سال تحصیل، دانشجویان دو سال اول را صرف یادگیری دروس تئوری و در دو سال باقی مانده دروس تئوری و عملی خواهند داشت. در تلاش هستیم ساعات عملی، که قرار است دانشجو در این ساعات به تدریس در مدار س بپردازد را به طور کامل در سال سوم بگنجانیم تا در سال چهارم دانشجو بتواند نقص هایی که در نتیجه کار عملی به آنها پی برده را برطرف کند.

استخدام دانشجویان دانشگاه فرهنگیان پس از ثبت نام در این دانشگاه

وی با بیان اینکه تمامی دانشجویان پس از ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان تعهد خدمت و آموزش و پرورش هم به آنها تعهد استخدام می دهد، اظهار داشت: موضوع تعهد خدمت باعث می شود تا دانشجویان نگرانی از بابت مسائل استخدامی نداشته و تمام وقت خود را به یادگیری اختصاص دهند. همچنین دانشجو در طول تحصیل حقوق و مزایا دریافت می کند که البته 45 درصد آن به دانشگاه داده می شود تا امکانات رفاهی دانشجو را فراهم کند. (پانا)

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
چرا همیشه بدنبال این هستیم که بدانیم چرا گل خار دارد؟ بیایید گاهی بدنبال آن باشیم که بدانیم چرا خار گل دارد؟