چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۱ / ۰۹:۲۲
کد مطلب: 16227
۰
۱

تستی برای شناخت بهتر زندگي مشترک تان

زوج ها در اوايل ازدواج، تحت تاثير عوامل متعددي از جمله تغييرات شيميايي خون و ترشح هورمون هايي چون «اکسي توسين» و ... به سوي يکديگر جذب و کشيده مي شوند و تصور مي کنند که نيمه گمشده خود را پيدا کرده اند. اما با توجه به متفاوت بودن باورها، انديشه ها، بينش ها، تصورات، تعبير و تفسيرها، داوري ها و پيش داوري ها و به طور کلي، کنش ها و واکنش هاي هر يک از زوج ها در برابر رخدادها، مسائل، موانع و مشکلات زندگي ممکن است در زندگي مشترک خود دچار مشکل شوند. براي اين که بدانيد زندگي زناشويي شما در چه وضعيتي قرار دارد و ارزيابي تقريبا درستي از زندگي مشترکتان داشته باشيد، پيشنهاد مي کنيم اين تست را به دقت تکميل کنيد. سعي کنيد به سوالات مطرح شده صادقانه پاسخ دهيد تا به ارزيابي به نسبت درستي از زندگي مشترک خود دست يابيد و دريابيد که آيا زندگي مشترکتان همچنان در مسير عشق طي مسير مي کند يا به بيراهه هايي چون بي تفاوتي، طلاق عاطفي، نفرت و متارکه و جدايي نزديک شده است؟ به هر سوال از صفر تا 5 امتياز تعلق مي گيرد. اگر پاسخ شما «هميشه» است امتياز 5 دهيد، براي پاسخ «اغلب» امتياز 3، براي پاسخ «به ندرت» امتياز يک و براي پاسخ «هرگز» امتياز صفر را در نظر بگيريد. اين تست با مختصر تغيير از کتاب «رازهايي درباره عشق» نوشته «باربارا دي آنجلس»، ترجمه «هادي ابراهيمي» انتخاب شده است تا به شما کمک کند ارزيابي تقريبا درستي از زندگي مشترک خود داشته باشيد و قبل از اين که زندگي زناشويي تان دچار مشکلات و بحران شود، به کمک مشاوران و روان شناسان باتجربه، پيش گيري هاي لازم را به عمل آوريد تا به سرعت براي رفع مشکلات و بحران ها اقدام کنيد. دکترميرعماد الدين فريور



صادقانه پاسخ دهيد


۱ همواره با صداي بلند و در حضور ديگران يا پيش خودتان، از همسرتان انتقاد مي کنيد.

۲ همواره گرايش داريد کارها را بدون حضور همسرتان انجام دهيد و دوست داريد که آزادي و خلوت شخصي خود را حفظ کنيد.

۳ به جز همسرتان، نسبت به زن ها (مردهاي) ديگر کشش داريد.

۴ از روابط زناشويي به بهانه هاي مختلف (سردرد، خستگي و ...) سر باز مي زنيد و حوصله همسرتان را نداريد.

۵ به دلايلي توان گذشت از اشتباهات و چشم پوشي از خطاهايي را که همسرتان در گذشته مرتکب شده است نداريد و به همين دليل از او عصباني هستيد يا هر بار که اين اشتباهات را به خاطر مي آوريد، از دست او عصباني مي شويد و يا نسبت به او احساس انزجار مي کنيد.

۶ بيشتر اوقات، با همسر خود در خانه مي مانيد زيرا مايل نيستيد که براي فعاليت هاي اجتماعي يا بيرون رفتن با يکديگر، برنامه ريزي کنيد.

۷ مدام به ياد خاطرات خوش گذشته ايد و احساس مي کنيد که اوايل آشنايي، شما با همسرتان، خوشبخت تر بوديد يا احساس مي کنيد که در آغاز، رابطه تان مهيج تر و بهتر بوده است.

۸ بخش زيادي از اوقات فراغت خود را همراه با دوستان يا با شرکت در فعاليت هايي سپري مي کنيد که همسرتان در آن حضور ندارد.

۹ اغلب، مشاهدات و احساسات خود را با همسرتان در ميان نمي گذاريد زيرا احساس مي کنيد که او افکار و احساسات شما را درک نمي کند يا احترامي براي آن ها قائل نيست.

۱۰ شما به الکل، موادمخدر يا مصرف داروهاي آرام بخش و يا پرخوري اعتياد داريد که شما را نسبت به احساسات تان، کرخت و تماس شما با همسرتان را قطع کرده است.

۱۱ شما يا همسرتان، براي گذراندن اوقات رمانتيک تان، پيش دستي نمي کنيد.

۱۲ چنانچه صاحب فرزندي هستيد، بيشتر درباره فرزندان تان با يکديگر حرف مي زنيد، تا خودتان! در واقع هنگامي که به خودتان به عنوان يک خانواده نگاه مي کنيد، بيشتر توجه و تمرکز تان متوجه فرزندان است تا موارد ديگر.

۱۳ افکار و احساسات تان را به جاي آن که به همسرتان بگوييد، با دوستتان در ميان مي گذاريد؛ احساس نزديکي بيشتري به او مي کنيد، تا به همسرتان ، چراکه او شما را درک مي کند، در کي که از همسرتان بر نمي آيد.

۱۴ هنگامي که همسرتان حرف مي زند، خوب به حرف هاي او گوش نمي کنيد، بلکه تنها نيمي از حرف هاي او را مي شنويد.

۱۵ با مشغله کاري و دير به خانه آمدن، کار و مشکلات محل کار را به خانه آوردن، غرق کردن بيش از حد در کارهاي ديگر، از بودن با همسرتان سر باز مي زنيد و چنين به نظر مي رسد که هيچ گاه فرصتي براي باهم بودن نداريد.

۱۶ از ظاهر و قيافه خود غافل مي شويد؛ اضافه وزن داريد، به لباس پوشيدن خود توجه چنداني نمي کنيد، خود را براي همسرتان جذاب نمي کنيد و بهداشت شخصي خود را رعايت نمي کنيد.

۱۷ پيش دوستان خود، از همسر خود و خانواده او و روابط تان با آنان گلايه مي کنيد.

۱۸ همسرتان را با ديگران مقايسه مي کنيد و ديگران در نظرتان جالب تر، جذاب تر، شوخ طبع تر، حساس تر و بهتر مي آيند.

۱۹ هرگز از همسر خود تعريف، تمجيد يا قدرداني نمي کنيد.

۲۰ به هنگام رابطه زناشويي، شخص ديگري را در نظر خود مجسم مي کنيد و خيال پردازي داريد.



حال امتيازات خود را جمع بزنيد.

صفر تا ۳۰امتياز

رابطه شما، رابطه خوبي است. به منظور جلوگيري از مشکلات آتي، در نواحي که امتيازات بالاتري گرفته ايد، کار کنيد.


۳۰ تا ۵۰ امتياز

مشکلات رابطه شما به تازگي شروع شده و ممکن است هنوز متوجه آن ها نشده باشيد اما به مرور زمان، مشکلات بزرگ تر به تدريج خود را نشان خواهد داد. با همسر خود درباره موضوعاتي که در آن ها نشانه هاي خطر و هشدار را مشاهده کرده ايد، صحبت کنيد. در بررسي مشکلات تان بکوشيد تا آن ها را حل و فصل کنيد و با يکديگر صميمي تر و نزديک تر شويد.


۵۰ تا ۷۰ امتياز

توجه رابطه شما دچار مشکلات جدي است. چنان چه مي خواهيد رابطه تان را نجات دهيد، به همسرتان بگوييد که نياز به کمک داريد و به يک مشاور يا روانکاو مراجعه کنيد. تنها شرکت در سمينارهاي خانواده يا مطالعه کتاب هايي که در اين زمينه نوشته شده ، کافي نيست!

سعي کنيد اين کار را به همراه همسرتان انجام دهيد. چنان چه بخواهيد رابطه  تان را نجات دهيد، به مشاور و کمک يکديگر نياز داريد.


۷۰ تا ۱۰۰ امتياز

اورژانس! رابطه تان دچار بحران بسيار جدي است و توجه جدي و بيشتر شما را مي طلبد. هنوز اين امکان وجود دارد که آن را نجات دهيد، البته زماني که تمام توجه مادي، جسماني و معنوي خود را هرچه زودتر به کار ببنديد، چرا که زمان، از دست رفته است و بايد هرچه سريع تر بر کرختي احساسي و گرايش هاي منفي خود فايق آييد تا بتوانيد زندگي مشترک خود را نجات دهيد. درست به مانند يک فوريت پزشکي به آن نگاه کنيد. تنها اين شما هستيد که به کمک مشاور مي توانيد منجي زندگي خود باشيد، پس بايد بيشتر به علائم و نشانه ها توجه کنيد.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

کبری
بسیار تست خوب و هوشیار کننده ای بود
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
سخن گفتن با خدا مانند صحبت کردن با یک دوست پشت تلفن است... ممکن است او را در طرف دیگر نبینیم، اما می دانیم که دارد گوش می دهد...