چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۱ / ۱۸:۴۳
کد مطلب: 16282
۰

سوپ مرغ بهترين درمان سرماخوردگي!

سوپ مرغ  براي درمان سریع سرماخوردگی بسیار مفید است، سوپ مرغ دارای خواص غیر التهابی است و حرکت موکوس ها را بطور موقتی تسریع می کند و در نتیجه منجر به تسکین احتقاق(گرفتگی بینی) و کاهش زمان تماس ویروس با پوشش داخلی بینی می شود.

به گزارش وب دا، كارشناس صنايع غذايي معاونت غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي يزد با تاكيد بر نوشيدن بيشتر آب و مايعات هنگام سرماخوردگي اظهار داشت: وقتی بدن ما با سرماخوردگی مبارزه می کند نوشیدن مایعات خیلی اهمیت دارد و به بدن کمک می کند، بنابراین حداقل ۶ لیوان در روز آب بخورید.

علي اكبر كمالي اردكاني توصيه كرد: علاوه بر آب، از آب میوه ها و آب سبزیجات طبیعی و شیرین نشده نیز می توان استفاده كرد ولي از مصرف نوشیدنیهایی مثل قهوه ، چای سیاه غلیظ خودداری شود چرا كه این نوشیدنیها به جای آب رسانی به بدن، آب بدن شما را کم می کنند و اين در حالي است كه نوشیدن آب زیاد به بدن کمک می کند که سموم و مواد زائد را سریعتر دفع کند و خون و سلولهای به خوبی کار کنند.

وي با تاكيد بر استراحت هنگام بروز سرماخوردگي گفت: خوابيدن در اين هنگام به بدن اجازه می دهد که همه انرژی خود را برای مبارزه با سرماخوردگی بکار گیرد، خوابیدن و استراحت کردن باعث می شود عملکرد سیستم ایمنی بدن افزایش یابد و همه توانایی برای مبارزه با ویروس سرما خوردگی استفاده کند. بنابراین خوابيدن حداقل ۸ ساعت در شب و به مدت كوتاه در طول روز در اين دوران مناسب است.

اين كارشناس صنايع غذايي با اشاره به اين كه مبتلايان به سرماخوردگي از مواد مقوی استفاده كنند خاطرنشان كرد: وقتی بدن  با سرماخوردگی مبارزه می کند برای اینکه قوی باقی بماند و بتواند درمقابل این بیماری از خود دفاع کند ، به انرژی و غذای مقوی احتیاج دارد.

وي تاكيد كرد: از مصرف غذاهای سرخ شده، شور، چرب و شیرین خودداری كرده و به جاي آن از غذاهایی استفاده شود که سبک و مغذی بوده و هضم آن ها برای بدن آسانتر باشد.

كمالي ادامه داد: مصرف میوه ها، سبزیجات، غلات و پروتئینهای بدون چربی که سرشار از مواد مغذی، ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر هستند برای بدن بیمار بسیار مفید هستند.

كارشناس صنايع غذايي معاونت غذاوداروي دانشگاه علوم پزشكي يزد با بيان اين كه غذاهای آبدار به درمان سرماخوردگی کمک شاياني می کنند، گفت:  سوپ مرغ  براي درمان سریع سرماخوردگی بسیار مفید است، سوپ مرغ دارای خواص غیر التهابی است و حرکت موکوس ها را بطور موقتی تسریع می کند و در نتیجه منجر به تسکین احتقاق(گرفتگی بینی ) و کاهش زمان تماس ویروس با پوشش داخلی بینی می شود.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
برای اینکه دوستت داشته باشم و به تو احترام بگذارم، مجبور نیستم با تو هم عقیده باشم.