کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توزیع دفترچه آزمون مدارس نمونه دولتی و سمپاد در مدارس تهران/ جزئیات ثبت‌نام

7 بهمن 1391 ساعت 8:56


معاون آموزش متوسطه شهر تهران به جزئیات ثبت‌نام آزمون مدارس نمونه دولتی و استعدادهای درخشان اشاره کرد و گفت: دفترچه آزمون مدارس نمونه دولتی و سمپاد این هفته در مدارس تهران توزیع می‌شود.

به گزارش ميگنا، محمود حسینی، معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان و دوره راهنمایی، متوسطه و هنرستان‌های نمونه دولتی 19 و 20 اردیبهشت‌ماه 92 برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه دفترچه راهنما چاپ شده و در اختیار مناطق نوزده‌گانه شهر تهران قرار گرفته است، افزود: از اوایل این هفته، دفترچه‌های راهنما بین مدارس ابتدایی و راهنمایی توزیع خواهد شد و دانش‌آموزان علاقه‌مند برای شرکت در آزمون ورودی این مدارس می‌توانند با مراجعه به مدیر مدرسه، دفترچه راهنما و کد شناسه را دریافت کنند.

* آغاز ثبت‌نام از 5 اسفند

حسینی اضافه کرد: دانش‌آموزان تهرانی پس از مطالعه دقیق دفترچه و داشتن کد شناسه، از پنجم تا 24 اسفند ماه سال‌جاری، فرصت دارند تا با مراجعه به سایت www.tedu.ir، برای آزمون مدارس فوق ثبت‌نام کنند.

وی در خصوص اولویت‌های دانش‌آموزان برای انتخاب مدارس گفت: دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان با توجه به وجود این دسته از مدارس در سطح شهر تهران می‌توانند، اولویت‌های یک و دو خود را انتخاب کنند، اما دانش‌آموزان داوطلب ورود به مدارس نمونه دولتی راهنمایی و متوسطه، تنها می‌توانند مدارس منطقه محل تحصیل خود را انتخاب کنند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: دانش‌آموزان علاقمند به ورود به هنرستان‌های نمونه دولتی نیز با توجه به تعدد رشته در شهر تهران می‌توانند هر هنرستانی را در اولویت ثبت‌نام خود انتخاب کنند. سؤالات آزمون ورودی پایه اول راهنمایی مدارس استعدادهای درخشان و مدارس نمونه دولتی از دروس «قرآن و تعلیمان دینی، زبان و ادبیات فارسی، مطالعات اجتماعی، علوم تجربی و ریاضیات» و سؤالات آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی دوره متوسطه از دروس «قرآن و تعلیمات دینی، ادبیات فارسی، عربی، علوم اجتماعی، زبان انگلیسی، حرفه‌وفن، علوم تجربی و ریاضیات » برگزار می‌شود.

دارا بودن معدل کل حداقل 19 در پایه پنجم ابتدایی جهت ورود به دوره راهنمایی تحصیلی استعدادهای درخشان و معدل کل حداقل 16 در پایه پنجم برای ورود به مدارس راهنمایی نمونه دولتی ضروری است؛ دارا بودن معدل کل حداقل 19 در سال دوم راهنمایی برای ورود به دبیرستان‌های استعدادهای درخشان و معدل کل حداقل 15 در سال دوم راهنمایی برای ورود به دبیرستان‌ها و هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای نمونه دولتی ضروری است.


کد مطلب: 16319

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/16319/توزیع-دفترچه-آزمون-مدارس-نمونه-دولتی-سمپاد-تهران-جزئیات-ثبت-نام

میگنا
  https://www.migna.ir