پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۱ / ۰۹:۵۷
کد مطلب: 16335
۰

وزارت بهداشت به دانشگاه آزاد مجوز تاسیس دانشکده پزشکی نمی‌دهد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با انتقاد از وزارت بهداشت، درباره عدم صدور مجوز برای تاسیس دانشکده های پزشکی، علوم دارویی و دندانپزشکی به این دانشگاه، گفت: از وزارت بهداشت درخواست کردیم که مجوز تاسیس دانشکده های علوم پزشکی جدید را در 20 استان به ما بدهند.
به گزارش مهر، فرهاد دانشجو در گفتگو با خبرنگار مهر به انتقاد از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص عدم صدور مجوز برای تاسیس دانشکده های علوم پزشکی، علوم دارویی و دندانپزشکی پرداخت.

پذیرش انگشت شمار داوطلبان پزشکی در دانشگاه آزاد

وی با اشاره به پذیرش انگشت شمار داوطلبان رشته های پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار داشت: در رشته پزشکی دانشگاه آزاد از هر 35 داوطلب یک نفر پذیرفته می شود، از سوی دیگر داوطلبان رشته های پزشکی این دانشگاه دارای معدلهای 18 و 19 هستند که این افراد هم به راحتی نمی توانند پذیرش بگیرند.

دانشجو ادامه داد: وقتی یک دانشجوی پزشکی پذیرفته می شود بسیاری دیگر از داوطلبان دارای معدلهای بالاتر هم پشت کنکور می مانند که این موضوع به علت کمبود ظرفیت است.

از عدم همکاری وزارت بهداشت تعجب می کنم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: از وزارت بهداشت، به خاطر عدم همکاری در صدور مجوز برای تاسیس دانشکده های پزشکی در دانشگاه آزاد، تعجب می کنیم . چرا که وقتی دانشگاه آزاد اعلام می کند که آماده است در تمام مراکز استانها دانشکده های علوم پزشکی، علوم دارویی و دندانپزشکی تاسیس کند، چرا وزارت بهداشت با این موضوع موافقت نمی کند.


ارسال نامه به وزارت بهداشت

این مقام مسئول دانشگاه آزاد اسلامی از ارسال نامه ای به وزارت بهداشت خبر داد و گفت: طی یک ماه و نیم گذشته با ارسال نامه ای به وزارت بهداشت درخواست کردیم که مجوز اصولی تاسیس این دانشکده ها را در 20 استان به ما بدهند تا سرمایه گذاری کنیم . ما این امکان را داریم که 250 میلیارد تومان در سال 92 برای ایجاد دانشکده های علوم پزشکی، دندانپزشکی و علوم دارویی در سطح کشور سرمایه گذاری کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه از دولت درخواست کمکی تا سقف 500 میلیارد تومان ارائه کرده و اظهار داشت: اگر دولت هم تا سقف 500 میلیارد تومان به مجموعه دانشگاه آزاد کمک کند، این مشکلات حل و فصل می شود تا دانشجویانمان بتوانند در داخل کشور تحصیل کنند، در حالیکه هم اکنون به دلیل کمبود ظرفیت به کشورهای دیگر مهاجرت می کنند.

در مقابل پزشکان بیکار مدیریت صحیح نداریم

دانشجو همچنین با اشاره به موضوع پزشکان بیکار در کشور، اظهار داشت: اینکه می گوییم نمی خواهیم در کشور پزشک بیکار داشته باشیم باید بگویم اگر درست مدیریت کنیم پزشک بیکار در ایران نخواهیم داشت. اگر پزشک بیکار داریم مدیریت صحیح نداریم در حالیکه در اکثر مناطق و شهرستانهای کشور کمبود پزشک به وضوح دیده می شود.

مسئول ایجاد کار نیستیم

وی خاطرنشان کرد: ضمن اینکه ما به عنوان مسئولان آموزش عالی، مسئول مستقیم ایجاد کار نیستیم و وزارتخانه های بهداشت، صنایع، کار و بخش خصوصی باید در این زمینه ایجاد اشتغال کنند.


نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
مردم هرگز خوشبختی خود را نمیشناسند اما خوشبختی دیگران همیشه جلو دیدگان آنهاست به داشته هاي خود عميق تَر نگاه كنيم