جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ / ۱۱:۲۴
کد مطلب: 16393
۰

آمار ثبت پایان‌نامه‌های تحصیلی/ دانشگاههای دارای بیشترین پایان‌نامه

پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات با اعلام ثبت روزانه 103 پایان‌نامه تحصیلی، از ثبت 31 هزار پایان نامه در 10 ماهه نخست سال جاری در سامانه ملی پایان نامه‌ها خبر داد.
به گزارش مهر، در ده ماهه نخست امسال، نزدیک به 31 هزار پایان نامه در پایگاه ثبت اطلاعات پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی کشور، در وبسایت پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران به ثبت رسیده است.

براین اساس از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه، 30 هزار و 993 پایان نامه و 27 هزار و 44 پوروپوزال، در پایگاه ثبت اطلاعات پایان‌نامه ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی کشور در وب‌سایت پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران ثبت شده است.

در این میان، 28 هزار و 769 پایان نامه ثبت شده،‌ مربوط به مقطع کارشناسی ارشد و 2هزار 331 پایان نامه مربوط به مقطع دکترا بوده، همچنین 23 هزار و 482 پوروپوزال ثبت شده در مقطع کارشناسی ارشد و 2هزار و 692 پوروپوزال در مقطع دکترا بوده است.

بر اساس این آمار، به طور میانگین روزانه بیش از 100 پایان نامه و 90 پوروپوزال در پایگاه ثبت اطلاعات پایان‌نامه ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی کشور به ثبت می رسد.

در این بازه زمانی، بیشترین پایان‌نامه ‌های ثبت شده در پایگاه ثبت پایان نامه ها و رساله های تحصیلات تکمیلی مربوط به گروه علوم انسانی با 13 هزار و 440 رکورد بوده و پس از آن به ترتیب گروه علوم پایه با 6 هزار و 649 رکورد، گروه فنی و مهندسی با 5 هزار و 943 رکورد، گروه کشاورزی با 3238 رکورد، گروه هنر با 1115 رکورد و گروه علوم پزشکی با 727 رکورد قرار دارند.

در این راستا در ده ماهه نخست سال جاری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز با ثبت 2 هزار و 551 پایان‌نامه، دانشگاه علامه طباطبایی با ثبت 1422، دانشگاه فردوسی مشهد با ثبت 1417‌، دانشگاه تربیت مدرس با ثبت 1384 و دانشگاه پیام نور استان تهران با ثبت 1330 پایان‌نامه بیشترین آمار را در بین دانشگاه های کشور به خود اختصاص داده اند.

از بهمن ماه سال 1387 کار ثبت پایان‌نامه در پایگاه جدید پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات آغاز شده و از آن زمان تاکنون بیش از 97 هزار پایان‌نامه در این پایگاه به ثبت رسیده است.

پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، در مجموع اطلاعات بیش از 220 هزار پایان نامه را جمع آوری کرده است.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
هرگز با آدم نادان مجادله نكنيد، تماشاگران ممكن است نتوانند بين شما را تشخيص دهند