تغییر نظام تدریس زبانهای خارجی در دبیرستانها
وزیر آموزش و پرورش گفت: نظام تدریس زبانهای خارجی در دبیرستان از سال آینده تغییر میکند.
به گزارش فارس، حمیدرضا حاجیبابایی پس از جلسه امروز هیئت وزیران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نظام تدریس زبانهای خارجی برای سال اول دبیرستان از ابتدای مهر سال 92 تغییر میکند.
وی تصریح کرد: در این خصوص با کانون زبان ایرانیان که زیر نظر کانون پرورش فکری است مذاکره و مقرر شده اساتید کانون بعد از ظهرها در مدارس مستقر شوند و شاهد افزایش کیفیت تدریس باشیم.
حاجیبابایی گفت که این فرآیند بر اساس قانون صورت گرفته و کتابهای آموزشی نیز در حال چاپ است.
خبرنگاری از وزیر آموزش و پرورش درباره مشکلات اجرای نظام آموزشی 6-3-3 سؤال کرد که وی پاسخ داد: قانونی را اجرا کردیم که 24 سال روی آن مطالعه شده بود و همه کارشناسان آن را تأیید کردند.
حاجیبابایی در عین حال این که امکان دارد در سراسر کشور در نحوه اجرای این طرح مشکلاتی به وجود آمده باشد رد نکرد اما این کار را در راستای تحول بنیادین نظام آموزشی دانست.
وی خاطرنشان کرد: تحول بنیادین میگوید کسی تا کنون به فکر هوشمندسازی مدارس نبوده و در تحول بنیادین مهمترین مسئله تغییر نگرشهاست.
وزیر آموزش و پرورش در خصوص افزایش میزان دانشآموزان فنی و حرفهای نیز اظهار داشت: در برنامه پنجم قرار بود میزان دانشآموزان فنیوحرفهای از 30 به 50 درصد برسد که در حال حاضر به 45درصد رسیده و احتمالاً سال آینده از 50 درصد میگذریم.
وی در پایان همچنین از برنامهریزی برای افزایش دوران تحصیل هنرستان از دو سال به سه سال خبر داد.
به گزارش فارس، حمیدرضا حاجیبابایی پس از جلسه امروز هیئت وزیران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نظام تدریس زبانهای خارجی برای سال اول دبیرستان از ابتدای مهر سال 92 تغییر میکند.
وی تصریح کرد: در این خصوص با کانون زبان ایرانیان که زیر نظر کانون پرورش فکری است مذاکره و مقرر شده اساتید کانون بعد از ظهرها در مدارس مستقر شوند و شاهد افزایش کیفیت تدریس باشیم.
حاجیبابایی گفت که این فرآیند بر اساس قانون صورت گرفته و کتابهای آموزشی نیز در حال چاپ است.
خبرنگاری از وزیر آموزش و پرورش درباره مشکلات اجرای نظام آموزشی 6-3-3 سؤال کرد که وی پاسخ داد: قانونی را اجرا کردیم که 24 سال روی آن مطالعه شده بود و همه کارشناسان آن را تأیید کردند.
حاجیبابایی در عین حال این که امکان دارد در سراسر کشور در نحوه اجرای این طرح مشکلاتی به وجود آمده باشد رد نکرد اما این کار را در راستای تحول بنیادین نظام آموزشی دانست.
وی خاطرنشان کرد: تحول بنیادین میگوید کسی تا کنون به فکر هوشمندسازی مدارس نبوده و در تحول بنیادین مهمترین مسئله تغییر نگرشهاست.
وزیر آموزش و پرورش در خصوص افزایش میزان دانشآموزان فنی و حرفهای نیز اظهار داشت: در برنامه پنجم قرار بود میزان دانشآموزان فنیوحرفهای از 30 به 50 درصد برسد که در حال حاضر به 45درصد رسیده و احتمالاً سال آینده از 50 درصد میگذریم.
وی در پایان همچنین از برنامهریزی برای افزایش دوران تحصیل هنرستان از دو سال به سه سال خبر داد.