پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۱ / ۱۰:۳۶
کد مطلب: 16487
۰
۲

دختر سه ساله با ضریب هوشی 162 + عكس

دختر سه ساله از استفان هاوکینگ پیشی گرفت یک دختر سه ساله در بریتانیا به عنوان یکی از جوان‌ترین اعضای انجمن بهره هوشی بالا انتخاب شد که گفته می‌شود بهره هوشی وی از استفان هاوکینگ نظریه پرداز فیزیک و کیهان شناس بیشتر است.
به گزارش مهر، آلیس آموس با بهره هوشی در یک آزمون انجمن بهره هوشی بالا به نمره 162 دست یافت که این نمره، وی را در مقایسه با مشهورترین شخصیت‌های علمی جهان قرار می‌گیرد.

این کودک از شهر سوری در جنوب غربی لندن می‌تواند به دو زبان انگلیسی و روسی صحبت کند. هوش پیشرفته آلیس به این معنا است که وی یکی از یک درصدی است که هوششان با هاوکینگ کیهان شناس مشهور بریتانیایی برابری می‌کند. تاکنون هاوکینگ به طور رسمی بهره هوشی خود را مشخص نکرده است اما تخمین زده می‌شود که این رقم بین 160 تا 165 باشد.

وی یکی از 18 عضو این انجمن است که هنوز به سن مدرسه نرسیده‌اند. آلیس در اوقات فراغت خود افسانه‌های یونانی ازوپ و داستان‌های دیگر می‌خواند، نقاشی کشیده و کاردستی درست می‌کند.

جان استیونیج مدیراجرایی انجمن منسا با ابراز مسرت از عضویت آلیس در این انجمن اظهار داشت: ما قصد دارید محیطی مثبت برای کودکان مستعد فراهم کنیم تا درحالی که آنها بزرگ می‌شوند از تعامل با سایر کودکان نخبه بهره ببرند.

پس از آنکه والدین آلیس نامه جوان فریمن روان شناس بریتانیایی را به این انجمن ارسال کردند، انجمن منسا با عضویت وی موافقیت کرد. آلیس در آزمون استاندارد بینت که پنج فاکتور از توانایی‌های شناختی را بررسی می‌کند نمره 162 کسب کرد.

انجمن منسا درحال حاضر یک هزار عضو زیر 18 سال دارد.

چندی پیش نیز شروین سرابی کودک نابغه سه ساله ایرانی مقیم انگلستان به عنوان یکی دیگر از این نابغه‌های خردسال به عضویت این انجمن در آمد. وی با داشتن ضریب هوشی 136 در زمره افراد باهوش دنیا قرار گرفته است.


نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

مهدیه
Iran, Islamic Republic of
همش دروغه
Iran, Islamic Republic of
با سلام ، برای تشخیص ضریب هوشی وحد توانایی ان در سطح نمودار با استفاده از تخصص وعبور از فیلترهای استانداردروز، صورت میگیرد. خانواده ها ب چه معیارهایی برای ورود کودکانشلن در این لیست استناد کنند. باتشکر
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
سلامتي هميشه با دارو بدست نمياد بيشتر اوقات از آرامش خيال آرامش قلب و روح مياد سلامتي با خنده و عشق مياد