پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۱ / ۰۸:۲۷
کد مطلب: 16498
۰
۳

شرایط ادامه تحصیل همزمان دانشجویان در 2 رشته

مدیر کل دفتر نظارت و ارزیابی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شرایط تحصیل همزمان دانشجویان در دو رشته را در مقاطع مختلف تحصیلی تشریح کرد.


دکتر رضا عامری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه ادامه تحصیل دانشجویان در دو رشته مقطع کارشناسی ارشد به صورت همزمان ممنوع است، گفت: تحصیل همزمان دانشجویان به صورت همزمان در دو رشته مقطع کارشناسی ارشد، غیرقانونی است و این امکان وجود دارد که در هر دو دانشگاه از تحصیل محروم شوند.


به گفته وی، اخیرا طرحی مطرح بود که دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد که در دوره‌های مجازی مشغول به تحصیل هستند، بتوانند در دانشگاه دیگری نیز در این مقطع به صورت همزمان ادامه تحصیل دهند، البته در حال حاضر این موضوع نهایی نشده است.


عامری در خصوص نحوه تحصیل در دو رشته به صورت همزمان در مقطع کارشناسی نیز گفت: اگر داوطلبی دانشجوی دانشگاه پیام‌نور و یا یک رشته غیر حضوری باشد، می‌تواند به صورت همزمان در رشته دیگری در دانشگاه دیگر ادامه تحصیل دهد، در غیر این صورت امکان ادامه تحصیل در دو رشته به صورت همزمان برای وی وجود ندارد.


مدیر کل دفتر نظارت و ارزیابی وزارت علوم افزود: به عبارت دیگر دانشجویی که در یک دانشگاه دولتی در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل است، نمی‌تواند به صورت همزمان در دانشگاه و رشته دیگری ادامه تحصیل دهد.


عامری خاطرنشان کرد: همچنین در مقطع دکتری نیز تحصیل در دو رشته به صورت همزمان ممنوع است.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

رحمت الله
پس با این وجود در مقطع کارشناسی ارشد در پیام نور و یک دانشگاه دیگر همزمان می تواند ادامه تحصیل دهد؟
negar
دوستان لطفا راهنماییم کنین.من دردانشگاه سراسری کارشناسی روزانه و کارشناسی ارشد شبانه بودم اما در ترم اخر ارشد بعلت مراجعه دیرهنگام برای ثبت نمره پایان نامه ام عدم مراجعه خورد برام.ایا امکان شرکت در ارشد شبانه یا روزانه سراسری یا ازاد سال بعد در رشته ای دیگه رو دارم یا نه؟عدم مراجعه به معنی اخراج و پرداخت همه هزینه تحصیل هست؟
سانی
Iran, Islamic Republic of
lسلام.من دانشجوی سال آخردانشگاه سراسری هستم و میخوام دوباره کنکور بدم نمیدونم میشه همین امسال تو کنکور شرکت کنم یانه؟یااینکه هزینه تحصیلم تو یه رشته سراسری به چه صورته؟؟؟خواهش میکنم کمکم کنید.
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
سخت است حرفت را نفهمند سخت تر این است که حرفت را اشتباهی بفهمند حالا میفهمم که خدا چه زجری میکشد وقتی این همه آدم حرفش را که نفهمیده اند هیچ اشتباهی هم فهمیده اند. دکترعلی شریعتی