جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۱ / ۲۰:۴۴
کد مطلب: 16737
۰

جزئیات دریافت کارت کنکور دکتری 92/ لزوم دریافت دو کارت

فرایند دریافت و پرینت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری سال 92 دانشگاهها و موسسات آموزش عالی از فردا آغاز می شود.
به گزارش مهر، كارتهاي شركت در آزمون دکتری 92 از ساعت 16 فردا دوشنبه 14 اسفندماه بر روي سايت سازمان سنجش آموزش كشور به نشاني www.snajesh.org قرار مي‌گيرد و داوطلبان در صورت وجود نقص احتمالي باید از ساعت 8 الي 12 و 14 الي 17 روزهای 16 و 17 اسفندماه به حوزه هاي‌ رفع نقص كارت شركت در آزمون مراجعه کنند.

فرایند برگزاری کنکور دکتری

بر اساس برنامه زماني پيش بيني شده، آزمون دكتري (Ph.D ) سال 1392 در دو نوبت صبح و بعد ازظهر روز جمعه 18 اسفندماه راس ساعت 8 صبح در 37 شهرستان مختلف كشور برگزار خواهد شد و برگزاری این آزمون در نوبت عصر از ساعت 14:30 آغاز می شود.

لزوم دریافت دو کارت ورود به جلسه

با توجه به برگزاري آزمون دكتري (Ph.D) سال 1392 در دو نوبت صبح و عصر، براي داوطلبان متقاضي شركت در آزمون مذكور دو كارت شركت در آزمون در نظر گرفته شده كه داوطلبان لازم است نسبت به پرينت هر دو كارت (نوبت صبح و نوبت عصر) اقدام و براي شركت در آزمون هر نوبت از كارت مربوط به همان نوبت استفاده کنند.   حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به توزیع کارت سومین دوره آزمون نیمه متمرکز دکتری از فردا، نحوه رفع نقص کارت ورود به جلسه آزمون را تشریح کرد. وی با تاکید بر اینکه برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار و ارائه آن الزامی است، تصریح کرد: با توجه به برگزاری آزمون دکتری در دو نوبت صبح و بعدازظهر، برای داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون دو کارت ورود به جلسه در نظر گرفته شده است، بنابراین داوطلبان باید نسبت به پرینت هر دو کارت اقدام و برای شرکت در آزمون هر نوبت، از کارت مربوط به همان نوبت استفاده کنند.


وی با بیان اینکه آزمون دکتری 92 با شرکت 217 هزار و 827 داوطلب روز جمعه 18 اسفند ماه در 9 گروه آموزشی و 286 کد رشته امتحانی برگزار می‌شود، اظهارکرد: از این تعداد 89 هزار و 678 داوطلب یعنی 41.17 درصد زن و 128 هزار و 149 داوطلب یعنی 58.83 درصد داوطلبان مرد هستند.

نحوه رفع نقص کارت آزمون دکتری

وی در خصوص نحوه رفع نقص کارت آزمون دکتری، گفت: داوطلبان باید در صورت وجود نقص احتمالی طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 16 و 17 اسفند ماه به حوزه‌های‌ رفع نقص کارت شرکت در آزمون مراجعه کنند.

توکلی افزود: چنانچه داوطلبان مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای نام‌خانوادگی و نام، سال تولد، شماره شناسنامه، کدملی، معدل مقطع کارشناسی، معدل مقطع کارشناسی ارشد، تاریخ فارغ‌التحصیلی کارشناسی ارشد، موسسه فارغ‌التحصیلی کارشناسی ارشد، هیات علمی (مربی آموزشی رسمی) کارت شرکت در آزمون مشاهده کنند، باید برای اصلاح مورد یا موارد مذکور حداکثر تا روز شنبه 19 اسفند ماه به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.   تغییر محل برگزاری آزمون، امکانپذیر نیست

وی با اشاره به اصلاح بندهای جنس و معلولیت با مراجعه به حوزه‌های رفع نقص، گفت: البته در مورد تغییر بندهای کد رشته امتحانی و محل برگزاری آزمون هیچگونه تقاضایی پذیرفته نمی‌شود.


مهلت یک هفته‌ای داوطلبان سهمیه‌ای برای تایید سهمیه


مشاور عالی سازمان سنجش ادامه داد: چنانچه داوطلبان مغایرتی در اطلاعات مندرج در بند، سهمیه ثبت‌نامی (برای داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه رزمندگان سپاه پاسداران، وزارت جهاد کشاورزی و ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران) در کارت شرکت در آزمون مشاهده کنند، باید برای مشخص شدن وضعیت سهمیه خود حداکثر تا 21 اسفند ماه به ارگان مربوط، مراجعه کنند.



توکلی گفت: البته داوطلبانی که ارگان تایید کننده سهمیه آنان بنیاد شهید و امور ایثار گران است، باید حداکثر تا 19 اسفند ماه با مراجعه به قسمت ویرایش کارت شرکت در آزمون دکتری نسبت به اصلاح آن اقدام کنند، تا در صورت تایید سهمیه توسط ارگان ذیربط، سهمیه برای این دسته از داوطلبان اعمال و در غیر این صورت با سهمیه آزاد گزینش می‌شوند، بنابراین هیچگونه اعتراضی قابل قبول نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
كاغذ سفيد را هر چقدر هم تميز و زيبا باشد كسی قاب نمی‌گيرد، برای ماندگاری در ذهن‌ها بايد حرفی برای گفتن داشت