جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۱۶ فروردين ۱۳۹۲ / ۱۳:۵۴
کد مطلب: 16945
۰

80 درصد ازدواج‌هاي اينترنتي به طلاق منجر مي‌شود

به گزارش باشگاه خبرنگاران، امروزه با پيشرفت فناوري هاي اطلاعاتي و ارتباطي با ظهور وب كم و تلفيق شبكه هاي اجتماعي با اينترنت و شكل گيري شبكه هاي اجتماعي مجازي و همچنين سرويس هايي كه اينترنت و فضاي مجازي در اختيار كاربران قرار مي دهد ارتباطات اجتماعي و جماعت هاي مجازي شكل گرفته است. اين ارتباطات با عمق يابي به ارتباطات فيزيكي و چهره چهره منتهي شده و اغلب مشكلات عمده و حتي فجايعي را رقم مي زند.
از معضلات و پديده هاي جديد متكي به سايبر مي توان به ازدواج اينترنتي يا پيوندزناشوئي سايبري اشاره كرد كه در سالهاي اخير با رشد بسيار زيادي در بين جوانان روبرو بوده است. ازدواج هاي اينترنتي بدليل نوع آشنايي عمدتا بر پايه دروغ و تقلب و حيله شكل مي گيرد و از هر 10 ازدواج اينترنتي ، 8 ازدواج منجر به طلاق شده كه علت آن را
مي توان به ويراني كاخ هاي آرزو و تباه شدن روياهاي اينگونه زوج ها پس از ازدواج مرتبط دانست.
عمده آسيب ها و پيامدها اين محيط متوجه دختراني است كه در سراب يک زندگي رويايي كه ساخته و پرداخته در فضاي مجازي است ، صادقانه با فرد مقابل خود ارتباط برقرار كرده و متاسفانه از گفتن جزئي ترين اسرار زندگي خود در فضاي سايبر ابائي نداشته و خصوصي ترين تصاوير خود را نيز براي فرد مقابل ارسال مي كنند.
سوءاستفاده و اخاذي توسط مجرمان و حتي غوطه ور شدن در وادي فساد ، فحشاء ، بدگماني و سوء ظن شديد توسط شريک زندگي در آينده و در نتيجه در زندگي مشترک آينده از جدي ترين آسيب هاي اين فضا براي دختران است هر چند پسران نيز از اين پيامدها مصون نيستند.
در عصر سايبر ، انسان خود را پنهان در دنياي ارتباطات ديده و از گفتن هر حرفي در اين فضا
ترس به خود راه نمي دهد وليكن بعد از آنكه اين دروغ ها و حرفهاي پوچ خريداري پيدا نمود بازگشتن از حرفهاي گفته شده براي فرد دشوار بوده و اگر ازدواج اينترنتي هم در پي دوستي اينترنتي شكل بگيرد يک ازدواج ناموفق و شكست خورده رقم خواهد خورد.
در موارد عديده از حرفها و تصاوير و فيلم هاي رد و بدل شده از طريق ايميل ، چت و يا وب كم سوء استفاده شده و پرونده هاي بسيار زيادي از قربانيان اينگونه جرائم در پليس فتا تشكيل مي شود که اغلب انتشار اين تصاوير در اينترنت حجم خسارات معنوي و حيثيتي بسيار وسيعي را متوجه قرباني مي كند. حتي مشاهده شده دختران و زناني جهت تامين وجه براي اخاذان به سرقت از خانواده خود دست مي زنند و در مواردي تا مرز خود كشي نيز پيش رفته اند ،حتي در ملاقات هاي اينترنتي جرائمي چون قتل نيز اتفاق افتاده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
در نهان به آنان دل می بندیم ؛ که دوستمان ندارند و در آشکار از آنان که دوستمان دارند غافلیم شاید این است دلیل تنهایی ما... دکتر علی شریعتی