پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۲ / ۱۱:۲۹
کد مطلب: 16963
۰
۱
برنامه‌ریزی برای اجرای 3.3.3.3 از سال تحصیلی جدید

تغییر صد درصدی کتابهای انگلیسی و عربی دانش آموزان

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: یکی از مهمترین اتفاقاتی که در مسیر اجرای سند تحول بنیادین در سال جدید خواهد افتاد، برنامه ریزی برای تغییر کتابهای اول متوسطه اول به ویژه در کتابهای زبان انگلیسی و عربی است.
به گزارش مهر، حمیدرضا حاجی بابایی با بیان این مطلب گفت: یکی از مهمترین برنامه های ما برای سال جدید که باید مطابق با برنامه درسی ملی باشد، تغییر صد درصدی کتابهای زبان انگلیسی و عربی است. البته برنامه‌های جدیدی نیز برای ورود کتابهای جدید به مقطع اول متوسطه اول داریم.
وی افزود: کتاب مهارتهای زندگی از سال تحصیلی جدید به کتابهای اول متوسطه اضافه می شود. همچنین روش و محتوای تدریس کتابهای زبان انگلیسی و عربی نیز کاملاً تغییر کرده و دانش آموزان از سال تحصیلی جدید با روشی کاملاً متفاوت این دو درس را فرا می گیرند.
به گفته حاجی بابایی، برخی از کتابهای این مقطع تغییرات 70 تا 80 درصدی دارند تا بتوان براساس برنامه درسی ملی، دانش آموزان را آموزش داد.
وی درباره اینکه آیا با تغییر روش آموزش زبان انگلیسی دانش آموزان پس از
فارغ التحصیلی می توانند به زبان انگلیسی یا عربی مکالمه کنند، توضیح داد: علاوه بر تغییر محتوا و روش تدریس، معاونت متوسطه تفاهم نامه ای را با کانون پرورش فکری به امضا رسانده که شعب کلاس های زبان این کانون به داخل مدارس منتقل شود و با تلفیق آموزش ها دیگر دانش آموزان هیچ نگرانی در آموزش این دو درس نداشته باشند.
حاجی بابایی البته اعلام کرد: شعب کانونهای زبان در بیرون از مدارس نیز برای افرادی که دانش آموز نیستند فعال است وآموزش دانش آموزان در داخل مدارس انجام می شود.
وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره اجرای نظام 3.3.3.3 توضیح داد: برنامه ریزی های ما برای اجرای 3.3.3.3 شروع شده و از سال تحصیلی آینده شکل اجرایی به خود می گیرد.
وی تصریح کرد: البته در اجرای 3.3.3.3 بیشتر رعایت حال والدین را می کنیم و آنها نباید در بحث مسافت به سختی و مشکل بیفتند. آموزش و پرورش موظف است براساس سند تحول بنیادین مدارس ابتدایی را به دو مقطع اول تا سوم ابتدایی و چهارم تا ششم ابتدایی تقسیم بندی کند و دانش آموزان هر شش کلاس نباید در یک مدرسه تحصیل کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

سامی یوسفی
منم فکر کردم که می خواین کتاب اول متوسطه همون اول دبیرستان را عوض کنید .بلکه اقایان محترم رفتن اول راهنمایی رو هم کردن اول متوصطه ؟ اخه چرا چرا؟
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
چرا همیشه بدنبال این هستیم که بدانیم چرا گل خار دارد؟ بیایید گاهی بدنبال آن باشیم که بدانیم چرا خار گل دارد؟