شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۲ / ۱۴:۴۹
کد مطلب: 16995
۰

سن عارضه قلبی به کمتر از 30 سال رسید

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان فشار خون بالا را قاتل نامریی سلامتی دانست.
به گزارش ایسنا،‌ دکتر "رضا صفی آریان" در آیین نواخته شدن زنگ سلامت عنوان کرد: فشار خون بالا بسیار خطرناک بوده و زندگی افراد را با خطر جدی مواجه می‌کند.
وی بیان کرد: در سال‌های گذشته سن ابتلا به عارضه قلبی بین 60 تا 70 سال بوده اما در حال حاضر به 25 تا 30 سال کاهش یافته که این موضوع نگران کننده است.
دکتر صفی آریان تاکید کرد: بسیاری از افراد در جامعه به فشار خون بالا مبتلا بوده اما از بیماری خود آگاهی ندارند و تنها در صورت مواجه شدن با عارضه‌های قلبی از وجود فشار خون بالا در خود مطلع می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: زمینه‌های ژنتیکی به همراه سایر عوامل از جمله رژیم‌های غذایی بر روی فشار خون بالا تاثیر گذار بوده و فرد را مستعد ابتلا به فشار خون بالا می‌کند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: میزان و مصرف انواع فست فودها در حال افزایش بوده که بیشتر متقاضیان این نوع غذاها نوجوانان بوده که در شهرهای کوچک در حال ترویج است.
دکتر صفی آریان گفت: بسیاری از بیماران که در حال حاضر دچار عارضه های قلبی، کلیه، چشم و سایر بیماری‌ها هستند در گذشته مبتلا به بیماری‌های زمینه ساز بودند که بعد از ابتلا به بیماری از وجود عارضه‌های زمینه ساز مطلع شدند.
وی در بخش دیگری به طرح پزشک خانواده اشاره کرد و گفت: طرح پزشک خانواده یکی از طرح‌های بسیار خوب بوده که در روستاها به خوبی اجرا شده اما در سطح شهر‌ها باید با همکاری مردم این طرح اجرا شود.
دکتر صفی آریان در پایان خاطرنشان کرد: مردم با داشتن یک پزشک واحد می‌توانند از وجود عارضه‌های زمینه ساز مطلع شوند و راه پیشگیری را طی کنند و سلامت خود و خانواده خود را تاحد امکان تامین کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
صعود به اورست 13 روز به طول مي انجامد، اما سقوط از آن فقط « 8 ثانيه ». ساختن روابط مدتها به طول مي انجامد اما از بين رفتن آن فقط در چند ثانيه!