شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۲ / ۱۶:۱۴
کد مطلب: 17021
۲
۱

درمان ایدز با پادتن ها

درمان ایدز با پادتن ها
جدیدترین یافته‌های دانشمندان نشان می‌دهد گونه‌ی نادری از پادتن‌ها وجود دارد که پس از تلقیح و ورود به بدن بیمار روند تکوینی آن در بدن قابل روئیت است؛ به نحوی که محققان خواهند توانست بر خلاف نمونه‌های پیشین، با دنبال کردن روند تکاملی و رشد پادتن در بدن بیمار به اطلاعات ارزنده‌ای دست پیدا کرده و به عوامل موثر برای مقابله با HIV پی ببرند و در نهایت با شبیه‌سازی آن به تولید واکسن بیماری نائل آیند. البته این پادتن که در مقایسه با پادتن‌های قبلی دارای ساختار ساده‌تری است تنها می‌تواند بدن فرد را در برابر تعداد کمتری از انواع ویروسHIV مقاوم سازد. اما مزیت اصلی آن، قابلیت رصد روند رو به رشد پادتن بوده که این شانس را به محققان می‌دهد تا مبارزه‌ی عوامل مقابله کننده با بیماری را به طور فعالانه‌تری از نظر بگذرانند.

با بهره از فناوری‌های نوین، محققان خواهند توانست به شناسایی بهتر روند کار پادتن در بدن بیمار بپردازند و سریع‌تر از تکنیک‌های پیشین به این مهم نائل آیند. شخص بیماری که در این آزمایش مورد استفاده قرار گرفت بخشی از جامعه‌ی 20 درصدی از بیمارانی است که پادتن‌های «عموماً خنثی» به آن‌ها تلقیح شده است؛ که شناسایی و مقابله با گونه‌های مختلفی از ویروس HIV را ساده‌تر می‌کنند.

به استناد گزارشی که در مجله‌ی علمی نیچر (Nature) منتشر شده است، در ده سال گذشته، داروسازان مختلفی به تحقیق پیرامون خصوصیات این نوع از پادتن‌ها پرداخته‌اند و نحوه‌ی مقابله‌ی آن با ویروس HIV را از نزدیک مطالعه کرده‌اند. آن‌ها همچنین معتقدند که تولید چنین پادتنی در بدن بیماران کار دشواری است، اما روش‌های جدید آن را میسر کرده است.
بارتن هاینز (Barton Haynes)، مدیر ارشد این تحقیقات در گفتگو با مجله‌‌ی علمی نیچر اذعان می‌کند، «پیامی که می‌توان از این تحقیق برداشت کرد این است که [برای تأثیرگذاری دارو بر این بیماری مهلک نیازی نیست] پادتن‌های عموماً خنثی آن قدرها که ما فکر می‌کردیم پیچیده باشند».
مرجع : زومیت
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

حسنی
Iran, Islamic Republic of
با سلام.خدا رو شکر.این متن برای سال 1392 است برای سال 1393 چی؟؟؟ با تشکر
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
تا حالا هيچ آدم قوى اى كه گذشته آسونى داشته باشه نديدم .