کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هنردرمانی از عوارض اختلالات ذهنی و روانی پیشگیری می کند

20 فروردين 1392 ساعت 9:12

هنردرمانی یکی از درمان های غیر دارویی و مکمل است که به عنوان یک راهکار در پیشگیری کم توانی ها محسوب می شود.


فاطمه بهنیا، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: هنر درمانی به عنوان یک راهکار در پیشگیری نوع سوم ثالثیه در کم توانی ها محسوب می شود و از عوارض ناشی از اختلالات جسمی، ذهنی، روانی و اجتماعی جلوگیری می کند.
وی افزود: یکی از اهداف هنردرمانی تقویت مهارت های فردی و اجتماعی مبتلایان به سندروم دوان است. بهنیا همچنین نرمال سازی ریتم و روند زندگی روزانه، هفتگی، سالانه و همچنین درک احساس متقابل و مناسب با جنس مخالف به صورت اجتماعی پسند، رشد خلاقیت و افزایش اعتماد به نفس سازگاری با محیط اجتماعی و افراد را از دیگر مزایای بکارگیری هنردرمانی دانست.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی اظهار داشت: فرد مبتلا به سندروم داون در بیان رفتارهای صادقانه و رک دچار ضعف است و توانایی او در بیان خود و ارتباط با دیگران به صورت اجتماعی پسند اجتماعی پسند کافی نیست و با هنردرمانی می توان به کودک کمک کرد تا درون خود را شکافته و بیرون بریزد و خود را در درک متقابل دیگران بصیرت و رشد دهد.
بهنیا گفت: در امر هنردرمانی در مبتلایان به سندروم داون و به منظور توانمندسازی فرد منطبق بر مراحل مختلف یادگیری فعالیت هنری، درک و پذیرش هنر، سنجش علائق و انگیزه و پاسخ های رفتارهای مستقیم و غیر مستقیم او بررسی می شود و افراد کم می توان می توانند به نقاشی، تئاتر، مجسمه سازی و... بپردازند.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی افزود: با راهکارهای مناسب می توان در جهت شکوفایی توانمندی کودکان سندروم داون گام برداشت و آگاهی خانواده ها در پرورش استعداد کودکان سندروم داون می تواند در این عرصه مؤثر واقع شود.


کد مطلب: 17024

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/17024/هنردرمانی-عوارض-اختلالات-ذهنی-روانی-پیشگیری-می-کند

میگنا
  https://www.migna.ir