پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۲ / ۱۳:۴۵
کد مطلب: 17030
۴

جزييات آمار داوطلبان و زمان توزيع کارت و برگزاري کنکور 92

جزييات آمار داوطلبان و زمان توزيع کارت و برگزاري کنکور 92
مشاورعالي سازمان سنجش به تشريح جزييات آماري داوطلبان آزمون سراسري سال 1392 دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي کشور و همچنين دانشگاه آزاد اسلامي، زمان توزيع کارت و برگزاري آزمون پرداخت.
به گزارش میگنا حسين توکلي در گفت و گو با ايرنا اظهار داشت: ثبت نام از داوطلبان آزمون سراسري سال 1392 و داوطبان علاقه مند به شرکت در گزينش کدرشته محل هاي تحصيلي با آزمون دانشگاه آزاد اسلامي طي دو مرحله، از 16 تا 27 آذرماه و از 30 بهمن ماه تا هفتم اسفندماه 91 از طريق شبکه اينترنتي سازمان سنجش انجام گرفت.
وي آمار داوطلباني که تقاضانامه الکترونيکي ثبت نام آزمون سراسري سال 92 را تکميل کرده اند را يک ميليون و 86 هزار و 613 نفر ذکر کرد و گفت که 645 هزار و 711 نفر از اين افراد را داوطلبان زن و 440 هزار و 902 نفر را داوطلبان مرد تشکيل مي دهند.
توکلي يادآور شد: با درنظر گرفتن آمار داوطلبان علاقه مند به شرکت در گزينش کدرشته محل هاي تحصيلي با آزمون دانشگاه آزاد اسلامي، آمار داوطلبان آزمون سراسري سال 1392 نسبت به آمار داوطلبان آزمون سراسري سال 91 تعداد 20 هزار و 339 نفر افزايش نشان مي دهد.
با توجه به ضوابط آزمون سراسري، داوطلبان هريک از گروه هاي آزمايشي علوم رياضي و فني، علوم تجربي، علوم انساني و زبان هاي خارجي
اجازه دارند درصورت تمايل، گروه هنر را به عنوان رشته امتحاني دوم خود انتخاب کنند که به گفته سخنگوي سازمان سنجش، در آزمون سال 92 نيز تعداد 31 هزار و 441 داوطلب از اين گروههاي چهارگانه، علاقه مندي خود را براي شرکت در گروه هنر نيز اعلام کرده اند. در همين راستا، داوطلبان هريک از گروههاي آزمايشي علوم رياضي و فني، علوم تجربي، علوم انساني و هنر نيز اجازه دارند درصورت علاقه مندي، گروه زبانهاي خارجي را به عنوان رشته امتحاني دوم خود انتخاب کنند که آمار اين دسته از داوطلبان در آزمون سراسري سال 92 تعداد 107 هزار و 395 نفر است.
توکلي تاکيد کرد که آزمون سراسري سال 92 درهر يک از گروه هاي آزمايشي پنجگانه در يک مرحله برگزار خواهد شد سوالات آن به صورت تستي چهار گزينه اي از متن کتابهاي اعلام شده در دفترچه راهنماي شماره 1 آزمون سراسري طراحي خواهد شد.
وي يادآور شد: در کنکور 92 نيز از حذفيات کتابهاي درسي، سوال نمي آيد و از قسمتها، فصلها يا مبحثهايي که به صورت رسمي از طرف وزارت آموزش و پرورش، حذف شده است به هيچ عنوان سوال طراحي نخواهد شد.
توکلي با بيان اينکه سوالات کنکور به صورت مفهومي خواهد بود، گفت: مفهومي بودن به معناي دشوار بودن سوالات نيست بلکه هر داوطلبي که منحصرا کتاب هاي منابع
طرح سوالات را دقيقا مطالعه کند مي تواند به خوبي به سوالات آزمون پاسخ دهد. کارت ورود به جلسه کنکور 92 از 2 تا 5 تير توزيع مي شود
مشاورعالي سازمان سنجش آموزش کشور، زمان توزيع کارت ورود به جلسه داوطلبان آزمون سراسري سال 92 را از روز يکشنبه، دوم تيرماه تا چهارشنبه، پنجم تيرماه عنوان کرد و گفت: داوطلبان براي دريافت کارت بايد به سايت اينترنتي سازمان سنجش مراجعه کنند.
وي تصريح کرد که داوطلباني که براي شرکت در دو يا سه گروه آزمايشي نام نويسي کرده اند بايد دو يا سه کارت ورود به جلسه دريافت کنند.
توکلي اظهار داشت: داوطلباني که علاقه مند به شرکت در گزينش کدرشته محل هاي تحصيلي با آزمون دانشگاه آزاد اسلامي هستند ضرورت دارد در مرحله توزيع کارت، براساس دستورالعملي که به اطلاع تمام داوطلبان مي رسد علاقه مندي خود را براي شرکت در گزينش رشته هاي اين دانشگاه اعلام کنند.
آزمون سراسري سال 1392 در نوبت صبح و بعدازظهر روزهاي پنج شنبه و جمعه، ششم و هفتم تيرماه و صبح شنبه، هشتم تيرماه در حوزه هاي امتحاني سراسر کشور برگزار مي شود.
به گفته سخنگوي سازمان سنجش، نتيجه اوليه آزمون سراسري به صورت کارنامه تنظيم مي شود و در هفته دوم مردادماه 92 بر روي سايت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت.
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
مشکل فکر های بسته این است که دهانشان پیوسته باز است...