پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۳۰ فروردين ۱۳۹۲ / ۱۷:۱۹
کد مطلب: 17142
۱

شماره تلفن‌ مشاوره ایدز در تهران

کارشناس مسوول آموزش و اطلاع رسانی اداره ایدز وزارت بهداشت از افزایش تماس‌ها با کلینیک‌های مشاوره ایدز از زمان پا گذاشتن آموزش‌های ایدز به اماکن عمومی از جمله خطوط و ایستگاه‌های مترو خبر داد و گفت: آموزش‌های ایدز امسال فراگیر می‌شوند.
دکتر حمیرا فلاحی در گفت‌وگو با ایسنا ، با اشاره به اقدامات انجام شده در جهت آموزش و اطلاع رسانی درباره بیماری "ایدز" در کشور گفت: تمام افرادی که در سطح کشور نیازمند انجام آزمایش در زمینه HIV هستند، می‌توانند از طریق مراجعه به مراکز بهداشتی درمانی دولتی یا تماس با سامانه 118 آدرس و شماره تلفن کلینیک‌های مشاوره ایدز را دریافت کنند و از خدمات مربوطه بهره‌مند شوند.
وی به مراکز مشاوره ایدز در تهران اشاره کرد و افزود: این مراکز در تهران هم فعالند اما دو مرکز خاص وجود دارند که کار پاسخگویی و مشاوره‌های تلفنی را بر عهده دارند. نیازمندان به این خدمات در تهران می‌توانند از طریق شماره تلفن‌های 66593030- 66581517 و 66038920 خدمات و مشاوره‌های لازم را به صورت رایگان و با رعایت اصل محرمانگی دریافت کنند.
فلاحی با اشاره به عزم وزارت بهداشت برای گسترش و فراگیر کردن آموزش‌ها و اطلاع رسانی ایدز در سال جاری، افزود: امسال نیز اطلاع رسانی از طریق مترو همچنان ادامه دارد و گسترده‌تر نیز خواهد
شد. این اطلاع رسانی‌ها از طریق اماکن عمومی بسیار تاثیرگذار بوده به طوری که از زمان آغاز اطلاع رسانی درباره ایدز در خطوط و ایستگاه‌های مترو تاکنون تعداد تماس‌ها با کلینیک‌های مشاوره ایدز بسیار افزایش یافته است. این موضوع نشان دهنده آن است که باید در بحث اطلاع رسانی کار شود.
وی ادامه داد: اقدامات لازم برای اطلاع رسانی ایدز از طریق پایانه‌های اتوبوسرانی نیز در حال انجام است. با شرکت رجا هم هماهنگی‌هایی در این جهت صورت گرفته و اجرایی نیز شده است و درصددیم این برنامه تداوم داشته باشد.
اطلاع رسانی از طریق برخی سایت‌ها، مجلات و روزنامه‌ها هم در دستور کار قرار گرفته است. با صدا و سیما نیز برنامه‌هایی داشتیم و تلفن مراکز مشاوره به صورت زیرنویس اعلام شد. با شهرداری نیز برنامه‌هایی را در دست اجرا داریم که امیدواریم مبحث اطلاع رسانی ایدز بیش از پیش پررنگ شود. کارشناس مسوول آموزش و اطلاع رسانی اداره ایدز وزارت بهداشت در پایان تاکید کرد: "ایدز" به هیچ وجه در مراحل اولیه علامت ندارد و تنها راه تشخیص آن مراجعه به مراکز مشاوره، انجام مشاوره و آزمایش است.
در مجموع با اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مردم، افراد می‌توانند رفتارهای پرخطر را به حداقل کاهش داده و به دنبال آن کاهش میزان بروز HIV را در سطح کشور شاهد باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
یک رابطه خوب زمانی است که کسی پذیرای گذشته، پشتیبان امروز و مشوق فردایتان باشد.