پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ / ۱۶:۰۹
کد مطلب: 17258
۰
درخواست بخش خصوصی از آموزش وپرورش؛

آموزش انگلیسی دانش آموزان را به آموزشگاه‌ها واگذار كنید

آموزش انگلیسی دانش آموزان را به آموزشگاه‌ها واگذار كنید
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پروش از درخواست برخی آموزشگاههای علمی آزاد برای سپردن آموزش زبان انگلیسی دانش آموزان به آن‌ها خبر داد.
ابراهیم سحرخیز در گفت وگو با ایلنا با رد اظهارات اخیر معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش مبنی برحذف آموزش زبان از دوره متوسطه دوم گفت: حذف آموزش زبان از دوره متوسطه دوم در اختیار ما و آقای محمدیان نیست بلکه کم و زیادکردن ساعات دروس باید دردستور کارشورای عالی آموزش وپرورش قرار بگیرد و به تصویب این شورا برسد.
وی همچنین درمورد بخش دیگری از اظهارات معاون پژوهشی وزیر آموزش مبنی براینکه با حذف انگلیسی از لیست دروس دوره متوسطه دوم، آموزش آن در این دوره به بخش خصوصی واگذار خواهد شد، گفت: برخی از آموزشگاه‌های علمی آزاد هم صدا شده بودند که آموزش و پروش به دلیل اینکه در آموزش زبان انگلیسی ناموفق است آموزش این درس به دانش آموزان را به این موسسات بسپارد و آموزش و پروش تنها آزمون برگزار کند و هر دانش آموزی که در این آزمون موفق به کسب نمره قبولی شد به آن یک گواهینامه داده شود.
سحرخیز افزود: نظر ما هم بر این بود اگر با این پیشنهاد موافقت کنیم باید به دانش آموزان بگوییم بروید در خانه‌هایتان بخوابید و خودتان درس را بخوانید تا روزی از شما امتحان بگیریم چرا که ما معتقد هستیم در فضای مدرسه است که به رشد تربیتی، اجتماعی، عاطفی و اخلاقی دانش آموزان کمک می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه موافق نیستم یادگیری دانش آموزان در حوزه آموزش انگلیسی به آشپزهای متعدد با سلیقه‌های متعدد به اسم آموزشگاه‌های علمی سپرده شود، افزود: دانش آموزان در مدرسه زندگی می‌کنند ازهمین رو تنها چیزهای که یاد می‌گیرند زبان، فیزیک و شیمی نیست و این طور نیست که ما تنها به آن‌ها آموزش صرف بدهیم.

سحرخیز با اشاره به اینکه آموزش زبان انگلیسی در موسسات خصوصی معایب و مضراتی دارد، افزود: برخی با شیوه آموزش زبان انگلیسی در مدارس موافق نیستند و اعتقاد دارند که اگر به این موسسات مراجعه کنند زبان انگلیسی را بهتر فرا می‌گیرند اما سوال این است که چند درصد جامعه معتقد به این ایده و تفکر هستند و چند درصد توان این را دارند که برای آموزش زبان به موسسات خصوصی بروند؟
وی تاكید كرد: آموزش زبان انگلیسی به دانش آموزان در موسسات خصوصی نمی تواند همه دانش آموزان را پوشش دهد زیرا تنها دانش آموزانی كه تمكن مالی دارند می توانند از آن بهرمند شوند كه این موجب نابرابری آموزشی می شود.
سحرخیز با اشاره به اینکه هنوز در آموزشگاه‌های زبان به لحاظ محتوایی و آموزشی نظارتی دقیقی وجود ندارد، افزود: فراموش نکنیم که آموزش باید تحت نظارت، تدبیر و بررسی دقیق سازمان پژوهش قرار گیرد و دولت به عنوان حاکمیت باید نظارت‌های خود را در بخش آموزش اعمال کند.
سحرخیز با اشاره به اینکه آموزش زبان انگلیسی در موسسات خصوصی به دانش آموزان مشکلات چند جانبه خواهد داشت، افزود: دانش آموزان در آموزش زبان دچار افت خواهند شد علاوه بر این اگر آن‌ها را به حال خود در این موسسات‌‌ رها کنیم به آسیب‌های اجتماعی و تربیتی دچار خواهند شد و در بحث نیروی انسانی ممکن است حاشیه‌هایی داشته باشد که صلاح نمی‌دانم خیلی عریان و باز آن‌ها را مطرح کنم.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پروش خاطرنشان کرد: البته ممکن است به دلیل وجود شیوه‌های آموزشی منعطف در آموزشگاه‌های خصوصی زبان، آن‌ها مورد استقبال برخی دانش آموزان قرار بگیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
کسانی که شما را دوست دارند حتی اگر هزار دلیل برای رفتن وجود داشته باشد هرگز رهایتان نخواهند کرد، آنها یک دلیل برای ماندن خواهند یافت.