اجراي طرح توانمندسازي تحصيلي و رواني – رفتاري دانشآموزان سوم راهنمايي و اول متوسطه
دانشآموزان سوم راهنمايي و پايه اول متوسطه تحت پوشش طرح توانمندسازي تحصيلي و رواني- رفتاري وزارت آموزش و پرورش قرار ميگيرند.
به گزارش مركز اطلاع رساني وروابط عمومي وزارت آموزش وپرورش، در اين طرح كه از سوي دفتر مشاورهي تربيتي معاونت پرورشي و تربيت بدني وزارت آموزش و پرورش اجرا ميشود؛ از بين كليه مناطق آموزشي در هر استان، مناطقي كه از فراواني مشكلات تحصيلي و رواني- رفتاري بيشتري نسبت به جمعيت دانشآموزي در پايه اول دوره متوسطه و سوم راهنمايي برخوردار هستند، تحت پوشش قرار ميگيرند. براساس اين گزارش، مدت زمان آموزش براي دانشآموزان 12 جلسه 90 دقيقهاي است كه در ساعات غيررسمي و با ميانگين تعداد 35 دانشآموز در هر كلاس اجرا ميشود. در اين طرح دانشآموزان با مهارتهاي رواني – رفتاري چون: مهارتهاي ارتباطي، حل مسئله و تصميمگيري، مهارتهاي جرات ورزي، مقابله با استرس، تفكر نقادانه و خلاق و همچنين نقش باورها و ارزشهاي ديني در تامين بهداشت روان آشنا ميشوند. در بخش مهارتهاي تحصيلي نيز دانشآموزان مهارتهايي چون: تمركز حواس، برنامهريزي تحصيلي، روشهاي ايجاد انگيزه، مديريت زمان و روشهاي مطالعه را فرا ميگيرند. اين طرح با هدف آسيبشناسي مشكلات تحصيلي دانشآموزان و برنامهريزي در جهت حل آن، افزايش سطح سلامت رواني دانشآموزان، خانواده و كاركنان مدارس و همچنين بهبود بخشيدن به وضعيت تحصيلي و درسي دانشآموزان از طريق افزايش سطح سلامت روان در مدارس كشور اجرا ميشود.
به گزارش مركز اطلاع رساني وروابط عمومي وزارت آموزش وپرورش، در اين طرح كه از سوي دفتر مشاورهي تربيتي معاونت پرورشي و تربيت بدني وزارت آموزش و پرورش اجرا ميشود؛ از بين كليه مناطق آموزشي در هر استان، مناطقي كه از فراواني مشكلات تحصيلي و رواني- رفتاري بيشتري نسبت به جمعيت دانشآموزي در پايه اول دوره متوسطه و سوم راهنمايي برخوردار هستند، تحت پوشش قرار ميگيرند. براساس اين گزارش، مدت زمان آموزش براي دانشآموزان 12 جلسه 90 دقيقهاي است كه در ساعات غيررسمي و با ميانگين تعداد 35 دانشآموز در هر كلاس اجرا ميشود. در اين طرح دانشآموزان با مهارتهاي رواني – رفتاري چون: مهارتهاي ارتباطي، حل مسئله و تصميمگيري، مهارتهاي جرات ورزي، مقابله با استرس، تفكر نقادانه و خلاق و همچنين نقش باورها و ارزشهاي ديني در تامين بهداشت روان آشنا ميشوند. در بخش مهارتهاي تحصيلي نيز دانشآموزان مهارتهايي چون: تمركز حواس، برنامهريزي تحصيلي، روشهاي ايجاد انگيزه، مديريت زمان و روشهاي مطالعه را فرا ميگيرند. اين طرح با هدف آسيبشناسي مشكلات تحصيلي دانشآموزان و برنامهريزي در جهت حل آن، افزايش سطح سلامت رواني دانشآموزان، خانواده و كاركنان مدارس و همچنين بهبود بخشيدن به وضعيت تحصيلي و درسي دانشآموزان از طريق افزايش سطح سلامت روان در مدارس كشور اجرا ميشود.