جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ / ۲۳:۵۱
کد مطلب: 17299
۱

جزئیات برنامه‌ها و روزشمار هفته معلم سال ۹۲ تشریح شد

جزئیات برنامه‌ها و روزشمار هفته معلم سال ۹۲ تشریح شد
قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در ستاد بزرگداشت مقام معلم به تشریح جزئیات برنامه‌ها و روزشمار هفته معلم پرداخت و گفت: ۶۸ معلم، برگزیده کشوری شدند.
اسدالله اسدی گرمارودی قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در ستاد بزرگداشت مقام معلم در نشست خبری که امروز در آستانه هفته معلم در ساختمان شهید باهنر وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار داشت: بیست و نهمین یادواره بزرگداشت مقام معلم با ایجاد انگیزه برتر برای بهره‌گیری از روش‌های مناسبت‌تر و به روز معلمان در عرصه روش‌های آموزشی و معرفی تعدادی از معلمان نخبه در هفته معلم برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه در برنامه‌های هفته معلم تلاش شده است تا نقش دستگاه‌های بیرون آموزش و پرورش در استان‌ها و شهرستان‌ها را برجسته‌تر کنیم، گفت: استانداران در سطح استان و فرمانداران در سطح شهرستان‌ها مسئولیت برگزاری ستاد بزرگداشت مقام معلم را بر عهده گرفتند.
اسدی گرمارودی به پژوهشی در خصوص جایگاه معلم از نظر منزلت اجتماعی اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس این تحقیق، معلمان، جایگاه اول را از نظر منزلت اجتماعی در کشور دارا هستند.
وی با بیان اینکه در ستاد بزرگداشت مقام معلم به دنبال افزایش انگیزه معلمان بوده‌ایم، اضافه کرد: انتخاب نمونه‌های برتر و معرفی آنها به جامعه معلمان، آشنایی معلمان با فعالیت‌هایی که معلمان برتر انجام داده‌اند، الگوسازی و استفاده سایر معلمان از تجارب معلمان برتر، از اهداف انتخاب معلم نمونه است.

* 2.5 درصد معلمان کشور، نمونه شده‌اند
قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در ستاد بزرگداشت مقام معلم با بیان اینکه شیوه‌نامه انتخاب معلم نمونه در 25 سنجه و در سه سطح شهرستان، استان و کشور تدوین شد، گفت: 2.5 درصد معلمان کشور در سطح شهرستان، استان و کشور در هفته معلم به عنوان معلم نمونه انتخاب می‌شود.
وی با بیان اینکه از هر 10 نفر در سطح مدرسه، یک نفر به عنوان معلم نمونه انتخاب شده است، اظهار داشت: 24 هزار و 532 نفر به عنوان معلمان نمونه در سه سطح شهرستان، استان و کشوری برگزیده شده‌اند. اسدی گرمارودی با تأکید بر اینکه نفرات برتر باید 300 امتیاز از کف نمره را کسب کرده باشند، افزود: در سطح شهرستان 20 هزار و 908 نفر، در سطح استان، 3500 نفر و در سطح کشور 68 نفر از 32 استان حائز رتبه برتر شده‌اند.
* 68 معلم، نمونه کشوری شدند
رئیس مرکز برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش گفت: در بخش دانش از 68 برگزیده کشوری، 36 نفر دارای تألیف بوده، 48 نفر دارای مقالات برتر پژوهشی بودند و 40 نفر دارای مدرک دکترا و فوق لیسانس هستند.
وی ادامه داد: در بخش مهارت، از تعداد برگزیدگان کشوری، 3 نفر مخترع، 44 نفر برگزیده در جشنواره‌های الگوی برتر تدریس، 65 نفر برگزیده فناوری‌های هفت‌گانه و 31 نفر در بخش‌ فناوری‌های نوین تولید محتوا داشته‌اند.
اسدی گرمارودی اضافه کرد: در بخش ارزش‌ها نیز 2 نفر حافظ قرآن، 2 نفر آزاده، 61 نفر عضو بسیج، 20 نفر حضور در جبهه و 4 نفر زنان فرهنگی سرپرست خانوار هستند.
وی همچنین به جنسیت 68 برگزیده کشوری اشاره کرد و افزود: 46 نفر فرهنگی مرد و 22 نفر فرهنگی زن هستند.
* روزشمار هفته معلم
اسدی گرمارودی به روز شمار هفته معلم اشاره کرد و اظهار داشت:
روز پنج‌شنبه 12 اردیبهشت به عنوان روز «معلم، ایثار و شهادت» نامیده شده است که فرهنگیان بر سر مزار شهدای فرهنگی حضور می‌یابند؛ ضمن اینکه مزار سرداران شهید فرهنگی توسط هلکوپترهای هلال‌احمر در 15 استان، گلباران خواهد شد.
وی ادامه داد: روز جمعه، روز «معلم، مدرسه و جامعه منتظر» نامیده شده است و فرهنگیان در نماز جمعه حضور دارند و سخنران پیش‌ از خطبه‌های نماز جمعه نیز عالی‌ترین مقام آموزش و پرورش خواهد بود.
رئیس مرکز برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش، روز شنبه 14 اردیبهشت را روز «معلم، دانش‌آموز و تحکیم خانواده» ذکر کرد و گفت: در این روز جشن سپاس معلم در مدارس برگزار می‌شود. وی، یک‌شنبه 15 اردیبهشت را روز «معلم و شهید مطهری» عنوان کرد و افزود: امسال یک بسته آموزشی، ترویجی، تبلیغی و پژوهشی تهیه شده است و در اختیار فرهنگیان قرار می‌گیرد.
گرمارودی، دوشنبه 16 اردیبهشت را «روز معلم و پیشکسوتان تعلیم و تربیت» عنوان کرد و گفت: در این روز از بازنشستگان و پیشکسوتان آموزش و پرورش تجلیل صورت خواهد گرفت.
وی ادامه داد: سه‌شنبه 17 اردیبهشت روز «خدمات متقابل معلم و انقلاب اسلامی» و چهارشنبه 18 اردیبهشت روز «معلم، بصیرت و بیعت با ولایت» نام‌گذاری شده است که در این روز جمعی از معلمان کشور با مقام معظم رهبری دیدار خواهند داشت.
* تجدید میثاق فرهنگیان با آرمان‌های امام خمینی(ره)
قائم‌مقام وزیر آموزش و پرورش در ستاد بزرگداشت مقام معلم به تجلیل از معلمان در جشنواره فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: این جشنواره کمی زودتر از هفته معلم برگزار شد و از حدود 79 هزار دانش‌آموز و فرهنگی شرکت کننده در جشنواره، 25 هزار و 784 نفر فرهنگی بودند.
وی ادامه داد: روز گذشته نرم‌افزار متن‌خوان ویژه نابینایان تحت عنوان پارس‌آوا رونمایی شد که توسط جانبازان روشندل بالای 70 درصد آموزش و پرورش تهیه شده است.
اسدی گرمارودی به مراسم تجدید میثاق با آرمان امام خمینی(ره) اشاره کرد و اظهار داشت: روز 10 اردیبهشت، فرهنگیان با حضور در حرم مطهر امام خمینی(ره) با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران، تجدید میثاق می‌کنند.
* گلباران محل شهادت استاد مطهری
این مقام مسئول در ستاد بزرگداشت مقام معلم به مراسم بزرگداشت شهید مطهری اشاره کرد و بیان داشت: در روز 12 اردیبهشت، محل شهادت استاد مطهری گلباران می‌شود و مراسمی نیز در زادگاه این شهید برگزار خواهد شد. وی با بیان اینکه طبق بررسی انجام شده، یک‌هزار مدرسه و ساختمان آموزش و پرورش به نام شهید مطهری مزین شده است، گفت: در بخش آثار شهید مطهری، مسابقات متعدد فرهنگی و مقاله‌نویسی برگزار شده است که بیش از 3 میلیون دانش‌آموز نیز در این مسابقات شرکت کردند.
* برگزاری آزمون مجازی ضمن خدمت فرهنگیان
 اسدی گرمارودی به برگزاری آزمون مجازی ضمن خدمت فرهنگیان اشاره کرد و اظهار داشت: این آزمون با معرفی کتاب «امامت و رهبری» برای تمام فرهنگیان و کتاب «احیای تفکر اسلامی» برای 24 هزار فرهنگی برگزیده برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: ثبت‌نام این آزمون از 12 اردیبهشت آغاز می‌شود و تا پایان این ماه ادامه دارد و آزمون آن نیز در خرداد ماه برگزار خواهد شد.
این مقام مسئول توضیح داد: سامانه الکترونیکی مرکز آموزش و یادگیری آموزش و پرورش به طور کشوری برای اولین بار در هفته معلم، این آزمون ضمن خدمت را برگزار می‌کند.
رئیس مرکز نیروی انسانی آموزش و پرورش به ضبط برنامه و بخش آن در هفته معلم از سیمای جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: برنامه‌ای با رویکرد جایگاه معلم توسط برنامه درس‌های از قرآن تهیه شده است.
وی ادامه داد: کتاب مجموعه خاطرات استاد مطهری از زبان حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی تهیه شده است.
* جشن «سپاس معلم» در تمام مدارس کشور برگزار می‌شود
قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در ستاد بزرگداشت مقام معلم به برنامه‌های دانش‌آموزی هفته معلم اشاره کرد و گفت: در هفته معلم، با محوریت دانش‌آموزان و اولیای آنها، برنامه تجلیل از تمام معلمان کشور در سطح مدارس برگزار می‌شود. وی افزود: تمام تشکل‌های دانش‌آموزی در سطح مدرسه با محوریت معاونت پرورشی، پوستر تجلیل از معلم را تهیه کرده‌اند و برنامه جشن «سپاس معلم» در تمام مدارس کشور برگزار می‌شود.
اسدی گرمارودی اضافه کرد: برگزاری مسابقه روزنامه دیواری، اجرای سرود دانش‌آموزی و اکران فیلم در بخش مجاهدت‌های معلمان از دیگر برنامه‌های این هفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
کلمات بیش از آنچه که شما تصور می کنید تاثیر گذارند. همیشه پیش از صحبت کردن فکر کنید.